تبیان، دستیار زندگی
سرمربی جدید تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا به هواداران قول قهرمانی داد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمانی با رئال مادرید زیباست

خوزه مورینیو

سرانجام روز موعود براى خوزه مورینیو مربى پرتغالى كه اینتر را به قهرمانى لیگ قهرمانان رساند فرارسید و او پس از امضاى قراردادى چهار ساله به عنوان سرمربى رئال مادرید به رسانه ها معرفى شد.

مورینیو پس از یك فصل پر افت و خیز سه جام براى اینتر به دست آورد و جایگزین مانوئل پلگرینى شد كه بیشترین امتیاز در یك فصل را در تاریخ رئال مادرید به دست آورد اما دستش از جام كوتاه ماند.

مورینیو نهمین مربى رئال در شش سال اخیر خواهد بود و این باشگاه براى

در اختیار گرفتن او بیش از 8 میلیون یورو غرامت به اینتر پرداخت كرده است. مورینیو مطابق معمول در پاسخ به سؤالات خبرنگاران پاسخ هاى جالب و البته جنجالى داشت. او صحبتهایش را این گونه آغاز کرد: عصر بخیر،در ابتدا عذرخواهی می کنم که نمی توانم به راحتی اسپانیایی صحبت کنم. صحبت کردن به زبان ایتالیایی موجب شده که زبان اسپانیولی از خاطرم برود.

خوزه مورینیو

او در پاسخ به این سؤال كه در این باشگاه به دنبال چه موفقیت هایى خواهد بود، گفت: نمى توانم بگویم براى مربیگرى رئال مادرید زاده شده ام اما قطعاً براى مربیگرى فوتبال به دنیا آمده ام. من خوزه مورینیو هستم و با تمام خصوصیت ها و عادت هایم به رئال آمده ام. جذابیت رئال برایم از دو جهت مهم است؛ یكى تاریخچه غنى این باشگاه و مورد دیگر عدم موفقیت آنها در قهرمانى و كسب جام در سالهاى اخیر؛ اما خوشبختانه من در عوض سابقه خوبى دارم و از این نظر خوشحالم كه به اینجا آمده ام.

من براى موفقیت به اینجا آمده ام و مى خواهم بازیكنانم هم این ذهنیت را داشته باشند. زیبایى كار در مربیگرى یا بازى در رئال مادرید نیست بلكه در قهرمانى با رئال است.

خوزه مورینیو

مورینیو در پاسخ به سؤال دیگرى در مورد بى ثبات بودن مربیان در رئال گفت: از اخراج شدن هراسى ندارم و هر مربى اى باید آماده باشد كه اخراج شود و اگر مربى از این نكته بترسد نمى تواند خوب كار كند و به مشكلات زیادى برخورد مى كند. من اعتماد به نفس خوبى دارم و به اخراج شدن فكر نمى كنم. چهارسال قرارداد براى قهرمان شدن زمان خوبى است. من از اخراج هیچ مربى اى خوشحال نمى شوم و اخراج پلگرینى هم مرا ناراحت كرد اما فوتبال همین است.

مورینیو از اشاره به نام بازیكنان مورد نظرش براى انتقال به رئال خوددارى كرد و گفت؛ این كار باعث مى شود قیمت آنها در بازار افزایش پیدا كند و او قصد دارد چهار تا پنج بازیكن جدید را به خدمت بگیرد ولى تغییرات عمده اى در تیم نخواهد بود. مورینیو در مورد بارسا و رقابت براى قهرمانى لالیگا گفت: من ضد بارسا نیستم. من مربى رئال هستم ولى بارسا نگرانم نمى كند. تنها نگرانى من بهبود شرایط رئال است. بارسا رقیب بزرگى است و من به آنها احترام مى گذارم ولى اگر در بارسا منفور هستم این دیگر مشكل آنهاست. ترس در فرهنگ فوتبال من جایى ندارد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری