تبیان، دستیار زندگی
پندی ـ شورش" با اکران در حدود یکصد سالن سینمای بریتانیا، رکورد نمایش یک فیلم هندی را در بیشترین تعداد سالن در این کشور به خود اختصاص داد. به گزارش خبرنگار سینمایی " مهر "، تهیه کننده "منگال پندی ـ شورش" که از استقبال پرشور ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شورش" از لوکارنو به بریتانیا رفت


فیلم "منگال پندی ـ شورش" با اکران در حدود یکصد سالن سینمای بریتانیا، رکورد نمایش یک فیلم هندی را در بیشترین تعداد سالن در این کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، تهیه کننده "منگال پندی ـ شورش" که از استقبال پرشور تماشاگران و منتقدان حاضر در جشنواره لوکارنو از فیلم به شدت شگفت زده شده بود، در این باره گفت: "پس از نمایش "شورش" در مراسم افتتاحیه جشنواره لوکارنو، حاضران در پیاتزا گرانده به صورت ایستاده فیلم را تشویق کردند. روزنامه معتبر و پرخواننده گاردین هم نقدهای مثبتی بر آن نوشت و انتظار می رود اکران فیلم در بریتانیا با موفقیت روبرو شود."

بابی بدی در ادامه افزود: "این نخستین بار است که یک جشنواره معتبر بین المللی با نمایش فیلمی هندی افتتاح می شود. من و امیر خان، بازیگر نقش منگال پندی، از تشویق ایستاده تماشاگران حسابی دستپاچه شده بودیم و حضور در سوییس تجربه خوبی برای هر دو ما بود."

بدی همچنین شایعه مربوط به ممنوعیت حضور روزنامه نگاران آسیایی در پیش نمایش های "شورش" در بریتانیا را تکذیب کرد و گفت: "نخستین نمایش فیلم در بریتانیا حدود یک ماه پیش و صرفاً برای ماهنامه های سینمایی برگزار شد، البته با این شرط که نقدهای آنان ماه اوت منتشر شود. دومین نمایش خصوصی "شورش" هم برای رسانه های الکترونیک و سومین آن برای روزنامه ها بود."

"منگال پندی ـ شورش" به کارگردانی کتان مهتا و بازی امیر خان و رانی موکرجی در نقش های اصلی، داستان واقعی زندگی رهبر شورش و مبارزه سال 1857 هندی ها علیه سلطه بریتانیایی ها بر این کشور را روایت می کند.

مطالب مرتبط

جشنواره متفاوت