تبیان، دستیار زندگی
: منطق شهید چمران که به حق اسوه ی علم و عمل به شمار می رود نشان دهنده طریقت کار و همت مضاعف برای نیل به اهداف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین راهنمای همت مضاعف

ستاد مرکزی بزرگداشت شهادت دکتر چمران تشکیل شد

رئیس فرهنگسرای شهر تهران از تشکیل یک ستاد واحد برای انجام ویژه برنامه های بیست و نهمین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران خبر داد. 

شهید چمران

"محمد ابویی" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به مراسمی که هر ساله در واپسین روز خرداد ماه در مشهد دهلاویه به همین مناسبت برگزار می شود، گفت: در سال جاری با توجه به تاکید مدیریت شهری و با توجه به واقع شدن خانه موزه شهید چمران ( زادگاه آن شهید بزرگوار) در منطقه 12، مقرر است مجموعه برنامه های بزرگداشت شهید چمران به صورت متمرکز مورد رصد و اطلاع رسانی قرار گیرد و برنامه هایی که با محوریت خانه موزه در چند روز پایانی خرداد برگزار می شود نقطه عطف و اوج این برنامه ها می باشد.

وی افزود: با چنین رویکردی تحلیل و محتوای، این برنامه ها بیشتر به ابعاد شخصیتی آن شهید متمرکز خواهد شد تا اقشار مختلف جامعه بتوانند بهره کافی و همزبانی لازم را با گفتمان شهید چمران پیدا کنند.

منطق شهید چمران که به حق اسوه ی علم و عمل به شمار می رود نشان دهنده طریقت کار و همت مضاعف برای نیل به اهداف متعالی اسلام و ایران عزیز است و در این زمینه مهمترین وظیفه و روش برای الگوسازی این امر توجه جامع به درس های شهید چمران برای روزگار ماست.

ابویی در این راستا به نامگذاری سال 89 به عنوان "سال همت مضاعف و کار مضاعف "اشاره نمود و ادامه داد: منطق شهید چمران که به حق اسوه ی علم و عمل به شمار می رود نشان دهنده طریقت کار و همت مضاعف برای نیل به اهداف متعالی اسلام و ایران عزیز است و در این زمینه مهمترین وظیفه و روش برای الگوسازی این امر توجه جامع به درس های شهید چمران برای روزگار ماست.

رئیس فرهنگسرای شهر با اعلام آغاز به کار دبیرخانه دائمی نکوداشت شهید چمران اظهار داشت توجه به مدیریت شهری به معرفی ابعاد فرهنگی شخصیت شهید چمران برای پیوند نسل های انقلاب و تشکیل صفوف مستحکمی است که بتواند تمدن اسلامی ایران را نمونه ای از حیات طبیه ی الهی قرار دهد و به همین دلیل هم افزایی همه نهادهایی که در این زمینه تلاش می کنند در ساختار و هماهنگی ایشان در عمل می تواند گامی مهم درجهت نیل به اهداف والای ما در جهاد فرهنگی باشد.

آیین بزرگداشت شهید چمران و ویژه برنامه هایی به این مناسبت همزمان در هفته پایانی خرداد ماه در تهران و سراسر کشور برگزار خواهد شد.


بخش هنر مردان خدا - سیفی