تبیان، دستیار زندگی
اسراییل به کشتیهای حاوی کمک به مردم غزه حمله کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک به مردم غزه

رژیم صهیونیستی در اقدامی وحشیانه کشتی "آزادی" که حامل کمک های بشردوستانه برای مردم غزه بود را هدف قرار داد که در نتیجه آن تاکنون 33 فعال صلح کشته و زخمی شدند.

کشتی کمک رسان به غزه

ناوگان آزادی 750 عضو از بیش از 40 كشور دارد و 44 شخصیت رسمی و پارلمانی اروپایی و عربی در آن حضور دارند.

این ناوگان 10 هزار تن كمك‌های پزشكی و مواد ساخت و ساز و چوب به غزه حمل می‌كند و صد منزل مسكونی آماده نیز برای كمك به آوارگان غزه در آن قرار دارد، 500 صندلی چرخدار برقی از جمله دیگر تجهیزات این ناوگان است كه به غزه منتقل می‌شود.

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که بالگردهای رژیم صهیونیستی نیمه های شب گذشته به کاروان کشتیهای آزادی برای رفع محاصره غزه حمله کردند. در این حمله دستکم 15نفر کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که کاروان آزادی به 50 مایلی ساحل غزه نزدیک شده بود. کشتیهای صهیونیستی با پرچم های سفید در آب های بین المللی کاروان آزادی را محاصره کردند و با بالگردهای خود آن را هدف قرار دادند.

تصمیم حمله به کشتی های کاروان آزادی از سوی ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی یک نشست نظامی و پیش از ورود کشتی ها به آب های منطقه ای اتخاذ شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که بالگردهای رژیم صهیونیستی نیمه های شب گذشته به کاروان کشتیهای آزادی برای رفع محاصره غزه حمله کردند. در این حمله دستکم 15نفر کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

رئیس هیئت امدادرسان تركیه در ناوگان آزادی غزه با اشاره به حمله صبح امروز صهیونیست‌ها به اعضای این ناوگان، تاكید كرد كه بیشتر شهدای این حمله، از اتباع تركیه هستند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "محمد كایا " با تاكید بر اینكه "دست‌كم 15 نفر شهید شده‌اند " به حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی غزه اشاره كرد و بشدت از این رژیم انتقاد كرد.

محمد كایا در این خصوص تاكید كرد كه "شمار شهیدان دست‌كم به 15 نفر رسیده است كه بیشتر آنان از فعالان تركیه‌ای است كه با مردم محاصره شده غزه اعلام همبستگی كرده‌اند ".

در پی این حمله مقامات بلندپایه ترکیه نشست اضطراری تشکیل داده است. مردم ترکیه نیز در اعتراض به این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در مقابل کنسولگری این رژیم در استانبول تجمع کردند.

در پی حمله ساعاتی پیش نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به کاروان کشتی های آزادی که برای شکستن محاصره غزه تلاش می کرد، ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی را فراخواند.اما سفیر رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه احضاریه وزارت خارجه تركیه را رد كرد و به وزارت خارجه این كشور نرفت.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود...

تنظیم برای تبیان:سید ابراهیمی