تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتسال ایران با برتری قاطع مقابل ازبکستان برای دهمین بار به عنوان قهرمانی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا دست یافت .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادامه آقایی فوتسال ایران در آسیا

تیم ملی فوتسال ایران

تیم ملی فوتسال ایران با برتری قاطع مقابل ازبکستان برای دهمین بار به عنوان قهرمانی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا دست یافت.

تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان از ساعت 17:30 روز یکشنبه در سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی ازبکستان شهر تاشکند برگزار کننده دیدار نهایی یازدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا بودند.

تیم ملی فوتسال کشورمان در این بازی جذاب و پربرخورد برتری 8 بر 3 را از آن خود کرد و برای دهمین بار از سکوی قهرمانی آسیا بالا رفت.

برای تیم ملی فوتسال کشورمان در دیدار مقابل ازبکستان مسعود دانشور و علی اصغر حسن‌زاده (2 گل)، جواد اصغری مقدم، محمد طاهری، مجید رئیسی و حسین سلطانی گلزنی کردند و گل‌های تیم میزبان نیز توسط ندیر الی بایف (2 گل) و دلشاد سالیف به ثمر رسید.

تیم ملی فوتسال کشورمان با ترکیب مصطفی نظری، محمد کشاورز، مصطفی طیبی، محمد طاهری و مسعود دانشور بازی مقابل ازبکستان را آغاز کرد.

ملی پوشان فوتسال ایران در حالی به عنوان قهرمانی آسیا دست یافتند که چهار سال پیش در همین شهر تاشکند با قبول شکست مقابل ژاپن از راهیابی به فینال بازمانده و به مقام سوم بسنده کرده بودند.

تیم ملی فوتسال ایران

ایرانی ها جوایز را درو کردند

همچنین محمد طاهری از سوی کمیته برگزاری یازدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به عنوان بهترین بازیکن این دوره از مسابقات انتخاب شد.

تیم ملی فوتسال ایران علاوه بر دستیابی به عنوان قهرمانی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، جایزه بازی جوانمردانه را نیز از آن کسب کرد.

همچنین محمد طاهری با 13 گل زده جایزه بهترین گلزن این دوره از مسابقات را بدست آورد. این بازیکن همچنین جایزه بهترین و فنی ترین بازیکن یازدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را نیز از آن خود کرد.

ژاپن سوم شد

ملی‌پوشان فوتسال ژاپن با برتری مقابل چین در دیدار رده‌بندی یازدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا عنوان سوم این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کردند.

در این دیدار پرگل تیم ژاپن برتری 6 بریک را از آن خود کرد و همچون دوره گذشته به عنوان سوم مسابقات دست یافت.

برای تیم ملی فوتسال ژاپن در این بازی کنسوکه تاکاهاشی (2 گل)، تتسویا موراکامی، نوبویا اوسودو، میتسوشی ماتسویاما و مانابو تاکیتا گلزنی کردند و تک گل تیم چین را نیز جی هو به ثمر رساند.

اسامی تیم‌های قهرمان این دوره از رقابت‌ها به شرح زیر است :

تیم ملی فوتسال ایران - ژاپن

سال 1999 کوالالامپور: ایران

سال 2000 بانکوک: ایران

سال 2001 تهران : ایران

سال 2002 جاکارتا: ایران

سال 2003 تهران: ایران

سال 2004 ماکائو: ایران

سال 2005 ویتنام: ایران

سال 2006 تاشکند: ژاپن

سال 2007 اوزاکا: ایران

سال 2008 بانکوک: ایران

سال 2010 تاشکند:‌ ایران

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری