تبیان، دستیار زندگی
اولویت اول مدیریت حوزه باید تربیت پژوهشگر و محققی باشد که سایر مراکز و موسسات بتوانند به خوبی از محصولات پژوهشی آن استفاده نمایند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولویت اول حوزه، پرورش پژوهشگر است

فرجام

اولویت اول مدیریت حوزه باید تربیت پژوهشگر و محققی باشد که سایر مراکز و موسسات بتوانند به خوبی از محصولات پژوهشی آن استفاده نمایند.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، مدیر ا جرایی حوزه علمیه خراسان در نشستی با معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان این مطلب گفت: حوزه موسسه‌ای پژوهشی نیست بلکه مرکزی جهت تربیت پژوهش‌گر‌ است.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه بنیاد و اساس حوزه‌های علمیه بر اخلاص بوده است، خاطرنشان کرد: این نگاه در بین علمای ما بوده و خواهد بود.

وی در تبیین و تصریح معنای استقلال حوزه‌ها، ابراز داشت: شاید در معنای استقلال نوعی برداشت اشتباه صورت گرفته در حالی که حوزه مستقل، یعنی حوزه‌ای که توانایی اجرایی، علمی و ... را داشته و نیاز به پشتیبانی نداشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرجام گفت: هر زمان مشکلی سر راه حوزه بوده، از ناحیه عدم ارتباط و تبادل نظر نشأت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اولین جلسه مدیران سه حوزه قم، مشهد، و اصفهان در مشهد مقدس و به پیشنهاد این حوزه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: مدیر عالی حوزه علمیه خراسان نیز بر همین تعامل و همکاری تاکید دارند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: در فعالیت‌های فرهنگی باید طوری عمل کرد که منشا قضاوت‌های نادرست در آینده نشود.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عماد نیز با بیان اینکه کارنامه نظام جمهوری اسلامی با حوزه‌های علمیه گره خورده، اظهار داشت: فهم و تبیین دین، نشر آن و دفاع از ارزش‌ها و هنجارها در راستای تحقق جامعه اسلامی وظیفه حوزه‌هاست و در این زمینه می‌توان از ظرفیت‌های پژوهشی استفاده نمود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اذعان بر اینکه موازی کاری‌ها چیزی جز اسراف نخواهد بود، گفت: در سال‌های اخیر ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و علی رغم کمبود‌ امکانات و نیروی انسانی، در زمینه پژوهش رشد مطلوبی داشته و به پیش می‌رویم.

وی با اشاره به حضور علما و فضلای برجسته حوزه علمیه خراسان در زمینه فعالیت‌های علمی-پژوهشی یادآور شد: با توجه به این ظرفیت باید حد اکثر تعامل ممکن را با این حوزه داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد به بحث استاندارد‌سازی نشریات پژوهشی و برگزاری همایش‌های علمی اشاره کرد و گفت: معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه آماه استفاده از ظرفیت‌های پژوهش حوزه علمیه خراسان می‌باشد.