تبیان، دستیار زندگی
ی برای بازسازی روحیه ی مردم آسیب دیده و باغ هنر بم در جلسه ی مشتركی كه صبح دیروزبا حضور محمدرضا شجریان و مجید مجیدی برگزار شد مجیدی پیشنهاد داد برای كمك به تسریع در پروژه باغ هنر بم، یك NJO (نهاد غیر دولتی) با حضور هنرمندان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست مشترك محمدرضا شجریان و مجید مجیدی برای بازسازی روحیه ی مردم آسیب دیده و باغ هنر بم


در جلسه ی مشتركی كه صبح دیروزبا حضور محمدرضا شجریان و مجید مجیدی برگزار شد مجیدی پیشنهاد داد برای كمك به تسریع در پروژه باغ هنر بم، یك NJO (نهاد غیر دولتی) با حضور هنرمندان برجسته كشور از هنرهای مختلف اعم از سینما، موسیقی، ‌تئاتر، تجسمی و ... ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار موسیقیایسنا، در این نشست كه علاوه بر محمدرضا شجریان و مجیدی، مهندس خواجه نصیری و خانم مهندس مشیری از مهندسین پروژه باغ هنر بم حضور داشتند مجیدی تاكید كرد: ‌این نهاد غیر دولتی متشكل از هنرمندان برجسته، بركات و ثمرات بسیار زیادی خواهد داشت و حتی اگر به فرض محال هیچ اتفاقی هم نیافتد به مردم آسیب دیده بم از نظر روحی بسیار كمك خواهد كرد.

محمدرضا شجریان نیز در این جلسه با اشاره به انعكاس گسترده اظهارات مجیدی در حمایت از پروژه باغ هنریم عنوان كرد: پیام شما بسیار فراگیر و عالی بود و امیدواریم هنرمندان دیگر نیز در این پروژه ما را یاری كنند.

در این نشست، محمدرضا شجریان و مهندس خواجه نصیری و مشیری توضیحاتی را درباره جزئیات پروژه باغ هنر بم برای مجیدی ارائه كردند و محمدرضا شجریان در ادامه گفت: باغ هنر بم در آینده به یك پایگاه موسیقی تبدیل خواهد شد و اساتیدی از تهران و شهرستانها در این مركز حضور خواهند یافت و شاید روزی دانشگاه شود.

مجیدی نیز در این جلسه عنوان كرد كه برنامه نمایش ویژه‌ای در بم یا كرمان با نمایش فیلم «بید مجنون» با حضور عوامل اصلی این فیلم پرویز پرستویی،‌ محمود كلایی، رویا تیموریان دارد كه این برنامه در ابتدای شهریور یا در مهرماه برگزار می‌شود.به گزارش ایسنا، بید مجنون كه از روز چهارشنبه بر پرده سینماها می‌رود به عنوان بهترین فیلم تماشاگران جشنواره شناخته شد.

مجیدی همچنین تاكید كرد:‌ما سعی می‌كنیم تا حد امكان خانه سینما را نیز درگیر این موضوع كنیم و با حضور فیلمسازان و بازیگران مطرح سینمای ایران در بم یك اتفاق جدی در این زمینه روی دهد.

مجیدی در ادامه به استاد شجریان گفت: ما كاملا در اختیار شما هستیم و حضور شما همه چیز را زیبا می‌كند.

شجریان در ادامه با اشاره به اینكه باید یادمان باشد كه مردم بیش از نیاز به تعمیر خانه‌هایشان به تعمیر روحیه نیاز دارند گفت: در دیداری كه با برخی مسوولان داشتم آنها می‌گفتند برخی از مردم به ما (مسوولان) اعتماد ندارند ولی به شما هنرمندان به شدت اعتماد دارند.

« گفتنی است در حالیکه هنرمندانی از حوزه های دیگر و همچنین انجمن هنرمندان دوستدار میراث فرهنگی (میراث هنر) نیز حمایت خود از این حرکت را آغاز کرده اند به دلیل آنکه پروژه باغ هنر بم نزدیك به «دو و نیم میلیارد تومان» هزینه نیاز دارد كه تاكنون تنها 300 میلیون تومان از آن فراهم و خرج شده است، حضور و کمک دولت و نهادهای مربوطه در کنار هنرمندان، جهت تامین هزینه ساخت این پروژه از جمله مهمترین راهکارهایی است که می تواند هنرمندان را به مشارکت هرچه بیشتر در حرکت های اینگونه فرهنگی و ایفای نقش اجتماعی خود امیدوار و دلگرم نماید».

مجیدی در ادامه نشست گفت: من با توجه به شناختی كه از هنرمندان دارم مثلا می‌دانم آقای آغداشلو از این حركت به شدت استقبال می‌كنند یا هنرمندی مثل مرتضی ممیز كه متاسفانه در شرایط جسمی خوبی به سر نمی‌برند در این زمینه حتما كمك خواهند كرد.

محمدرضا شجریان نیز گفت: اقدامات خود جوش هنرمندان برای احیاء بم و بازی سازی روحیه مردم، باعث می‌شود كه دولت نیز مجبور شود برای اینكه از هنرمندان عقب نیافتد اقدامات خود را سرعت بخشد.

كارگردان فیلمهای بچه‌های آسمان و رنگ خدا نیز با اشاره به اینكه هر حركتی اگر با نیت صحیح انجام شود خداوند خودش یاری رسان خواهد بود گفت: قطعات این پروژه كه با خلوص نیت آقای شجریان شروع شده، مسیر موفقیت آمیزی را طی خواهد كرد.

در این جلسه همچنین تشكیل یك گردهمایی بزرگ با حضور هنرمندان مطرح هنر و ادبیات كشور در زمان سالگرد واقعه بم پیشنهاد شد.

مطالب مرتبط

باز گشت شجریان

هدیه شهرام ناظری برای بم

مجید مجیدی با بید مجنون

بید مجنون در جشنواره تورنتو

شهرام ناظری در بم