تبیان، دستیار زندگی
اگر قرار باشد به یک مسافرت نسبتا طولانی بروید، چطور وسایلتان را در چمدان جاسازی می کنید که مجبور نباشید چندین ساک و چمدان و کیف دستی با خود ببرید؟ لباس های کمی بر می دارید یا دست به دامن کیسه های وکیوم می شوید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه چمدان پر کنیم؟

چمدان

اگر قرار باشد به یک مسافرت نسبتا طولانی بروید، چطور وسایلتان را در چمدان جاسازی می کنید که مجبور نباشید چندین ساک و چمدان و کیف دستی با خود ببرید؟ لباس های کمی بر می دارید یا دست به دامن کیسه های وکیوم می شوید؟ شاید بد نباشد روش های دیگری را هم امتحان کنید و مدل های جدیدی برای تا کردن لباس ها در نظر بگیرید. در این مدل، شما می توانید از حداکثر حجم چمدانتان استفاده کنید و بیشترین لباس ها را در آن جای دهید.

چمدان

مرحله  اول : لباس های تا زده فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند در عوض می توان لباس ها را به صورت فشرده لوله کرد که در این صورت کمتر هم  چروک می شوند. به این ترتیب، از هر لباسی که احتیاج دارید حداقل سه دست در یک ساک کوچک جا می شود و دو کفش هم می توان در ساک جا داد.

چمدان

مرحله  دوم: لوله کردن همه لباس ها را ادامه می دهیم و همه را به کناری خارج از چمدان می گذاریم.

چمدان

مرحله سوم:کفش ها ابتدا در ساک قرار داده و بعد لباس های دیگر مانند شلوار و شلوار جین که  می توانند شکل و نظم  به لایه های زیرین بدهند روی کفش ها قرار می گیرند.

چمدان

مرحله چهارم:چیدن لباس ها را ادامه می دهیم، لایه های بیشتری را شکل می دهیم و لباس را مرتب و محکم در کنار هم قرار می دهیم.

چمدان

مرحله پنجم: سبک ترین وسایل و وسایلی که می بایست بیشتر در دسترس باشند، آخرین چیزهایی هستند که اضافه می شوند و لایه های رویین را شکل می دهند.

چمدان

مرحله ششم: لوازم بهداشتی و آرایشی همچون شانه و کیف دستی روی سایر لباس ها قرار می گیرند. چمدان به راحتی بسته خواهد شد و هیچ نیازی به بالا و پایین پریدن یا نشستن روی آن نیست!

در این تصویر شما نمونه ای از همان وسایل را دارید اما به صورت تا شده و به روش متداول که همه می شناسیم.

اگر مسافرت کوتاه تری در پیش داشتیم  و نیاز زیادی به تعویض چندین دست لباس و استفاده از وسایل نبود می توان از روش دیگری استفاده کرد.

چمدان

مرحله اول:لباس و مانتو در کف چمدان قرار گرفته به طوری که کناره های لباس از چمدان بیرون باشد.

چمدان

مرحله دوم :وسایلی که چروک شدن آن ها کمتر مهم باشد به همراه لوازم بهداشتی در وسط واقع  می شوند.

چمدان

مرحله سوم: در آخر گوشه های لباس های زیرین با احتیاط و با نظم ودقت بر روی لباس ها تا زده می شود.

همه این توصیه های ساده می تواند کمکی باشد تا هم در فضا، هم در پول و همچنین در وقت شما صرفه جویی شود و شما چندان در صف طولانی تحویل چمدان منتظر نمانید.


گروه گردشگری تبیان- الهام مرادی

برگرفته از پورتال بانک و اقتصاد کشور