تبیان، دستیار زندگی
شوك به پرسپولیس یحیى گل محمدى با یك قرارداد دو ساله به صبا باترى پیوست. هرچند پیش از این هم مى شد این انتقال را پیش بینى كرد. پیشنهاد صبا به یحیى از چند ماه پیش مطرح شد. در آن مقطع هنوز بازیهاى لیگ تمام نشده بود. على دایى حا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گل محمدی شبانه به صباباتری پیوست

شوك به پرسپولیس


یحیى گل محمدى با یك قرارداد دو ساله به صبا باترى پیوست. هرچند پیش از این هم مى شد این انتقال را پیش بینى كرد. پیشنهاد صبا به یحیى از چند ماه پیش مطرح شد. در آن مقطع هنوز بازیهاى لیگ تمام نشده بود. على دایى حامل این پیغام بود. او در جریان یكى از اردوهاى تیم ملى از علاقه مسؤولان تیم اش به همبازى قدیمى گفت: «آنها تو را مى خواهند. اگر نظرت مساعد است بگو چند بدهم براى مذاكره بیایند.»

پاسخ یحیى مثبت بود. او بارها در اواسط بازیهاى فصل اعلام كرده بود حاشیه هاى پرسپولیس اذیت اش مى كند و تصمیم دارد سال هاى آخر را در یك تیم آرام تهرانى دنبال كند اما قرار گرفتن جلالى در رأس كادر فنى صبا شرایط را تغییر داد. بعد از حضور جلالى هیچ صحبتى از تصمیم براى جذب یحیى به میان نیامد تا مدافع پرسپولیس هم قضیه را تا حدود زیادى منتفى بداند. یحیى حتى در مصاحبه هایش تأكید كرد كه حضور در صبا منتفى شده و تصمیم دارد دوباره در پرسپولیس شرایط را دنبال كند. در این میان موضع على پروین هم جالب بود. او در فراخوانى كه بعد از پایان فصل از بازیكنان داشت از یحیى دعوتى نكرد. پروین حتى دلیل این موضوع را عدم نیاز به او اعلام كرد تا یحیى هم بلافاصله جواب این اظهارات تند را بدهد. البته با وساطت اطرافیان باشگاه چند روز بعد جلسه اى مشترك بین یحیى و پروین برگزار شد تا طرفین بعد از طرح گلایه ها در مورد شرایط قرارداد جدید صحبت كنند. كاپیتان مقطعى پرسپولیس بعد از پایان جلسه پیشنهاد پروین براى تمدید قرارداد را قابل توجه دانست. حتى مدیر برنامه هاى او هم با خطیب به توافق رسید تا همه چیز به بعد از پایان اردوى تیم ملى در انگلیس موكول شود ولى انتظار یحیى براى تماس پرسپولیسى ها طولانى تر از زمان مقرر شد. گل محمدى وقتى دید هیچ حركتى از جانب باشگاه صورت نمى گیرد به پیشنهاد دوباره صبا پاسخ مثبت داد. طبق گفته یكى از دوستان نزدیك اش ساعت 2 بامداد دیروز و درست چند ساعت قبل از پرواز تیم ملى به مالزى به دفتر باشگاه صبا رفت تا قرارداد داخلى دو ساله را امضا كند.

گفته مى شود مسؤولان صبا براى محكم كارى قرارداد 4 برگى با یحیى امضا كردند و حتى مبلغى هم در اختیار او گذاشته اند تا قرارداد داخلى دو ساله را امضا كند. خبر براى پرسپولیسى ها و على پروین غیر قابل باور بود ولى صحبت هاى مجید جلالى ثابت كرد قرارداد یحیى حقیقت دارد: «براى تقویت بخش دفاعى تیم بهترین گزینه ممكن یحیى بود كه موفق به جذب این بازیكن ارزشمند شدیم. گل محمدى باتجربه بالا مى تواند كمك زیادى براى رسیدن به اهداف من در صبا كند.»

جلالى در صحبت هایش اشاره كرده كه در این انتقال هیچ مشورتى با دایى نداشته است.آخرین شواهد حاكى از این است كه حركت اطرافیان پروین در روزهاى آینده آغاز مى شود. آنها تصمیم گرفتند انتقال یحیى را به تلاش هاى دایى براى متقاعد كردن او مرتبط كنند. اتفاقى كه به احتمال زیاد به زودى در برخى از رسانه ها شروع مى شود.

مجید جلالی:

گل محمدی سبب تقویب بنیه‌ی دفاعی صبا می‌شود

در كیش نمی‌توانستیم تمرین كنیم

یحیی گل محمدی بازیكن سابق تیم فوتبال پیروزی با عقد قراردادی دوساله به باشگاه صباباتری پیوست.

مجید جلالی در رابطه با جذب گل محمدی گفت: با توجه به غیبت بختیاری زاده در تمرینات، جذب گل محمدی اجتناب‌ناپذیر بود.

سرمربی تیم فوتبال صباباتری تهران پس از عقد قرارداد دو ساله‌ی یحیی گل محمدی با باشگاه صباباتری ، اظهار كرد: حضور گل محمدی سبب تقویب بنیه‌ی دفاعی صبا می‌شود و بی‌تردید می‌تواند در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نقش مهمی را در خط دفاعی ایفا كند.

وی افزود: با توجه به گذشت 10 روز از آغاز تمرینات صبا و غیبت سهراب بختیاری زاده در این مدت مجبور بودم تا احتمالات را در نظر بگیرم و بدین ترتیب جذب گل محمدی اجتناب‌ناپذیر بود.

جلالی در مورد لغو اردوی صباباتری در كیش نیز تصریح كرد: در كیش شرایط تمرین نداشتیم و به دلیل گرمای فوق‌العاده تنها می‌توانستیم یك جلسه در شب تمرین كنیم.

وی افزود: با وجود همكاری مسوولان تربیت بدنی كیش و با توجه به این كه قرار بود در طول روز سالنی را برای تمرین در اختیار ما قرار دهند اما در نهایت بدین نتیجه رسیدیم كه از این سفر منصرف شویم.

سرمربی صبا در خاتمه تصریح كرد: به جای سفر به كیش،‌اردوی تمرینی را از روز شنبه تا سه‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده در گرگان برگزار می‌كنیم.

 محرومیت گل محمدی 

 گل محمدی ، پرسپولیس یا صباباتری ؟