تبیان، دستیار زندگی
تأثیر یك فیلم و سریال قوی در زمینه نیكوكاری بسیار زیاد است اما تاكنون فیلمی موثر با این مضمون ساخته نشده است. گرچه هنرمندان آماده‌اند عاشقانه و بدون چشمداشت برای این كار اقدام كنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم موثر درباره نیکوکاری نساختیم

جمشید مشایخی گفت: تأثیر یك فیلم و سریال قوی در زمینه نیكوكاری بسیار زیاد است اما تاكنون فیلمی موثر با این مضمون ساخته نشده است. گرچه هنرمندان آماده‌اند عاشقانه و بدون چشمداشت برای این كار اقدام كنند.

مشایخی

به گزارش خبرگزاری فارس، جمشید مشایخی گفت: نیكوكاری و ترویج كار خیر با سخنرانی به نتیجه نمی رسد و تأثیر یك فیلم و سریال قوی در این زمینه از هزاران سخنرانی بیشتر است اما تاكنون فیلمی موثر با این مضمون ساخته نشده گر چه هنرمندان آماده‌اند عاشقانه و بدون چشمداشت برای این كار اقدام كنند.

این بازیگر قدیمی، سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در آستانه برگزاری نخستین اجلاس بین المللی نیكوكاری ایران، افزود: هنرمندان همه عاشق هم‌وطنان و عاشق مملكتشان هستند و آماده اند از راه هنری كه در اختیار دارند در سینما، تئاتر و تلویزیون هر كاری كه می‌توانند برای كمك به هم‌وطنانشان انجام دهند.

وی اضافه كرد: با این حال ساخت یك فیلم یا سریال با موضوع ترویج فرهنگ نیكوكاری به تنهایی و با نیت خیر بازیگران میسر نمی شود، مگر این كه گروهی برای این كار بزرگ تشكیل شود و بودجه ای نیز برای این كار در نظر گرفته شود.

وی گفت: اگر قرار باشد فیلم یا سریالی درباره موضوع نیكوكاری و كمك به همنوعان ساخته شود تا مردم متوجه شوند كه این كار چه امر خطیر و بزرگی است، باید بودجه و اعتباری نیز برای این كار از سوی مسئولان در نظر گرفته شود.

مشایخی افزود: نه اینكه هنرمندان و بازیگران بخواهند پول توی جیب آنها برود، اما به هر حال ساخت یك فیلم و سریال بدون بودجه و اعتبار مناسب شدنی نیست.

خیلی از هنرمندان تاكنون به تنهایی و به نوبه خودشان برای ترویج فرهنگ نیكوكاری و كمك به نیازمندان كارهایی كرده اند ولی اثری كه یك فیلم یا سریال دارد چیز دیگری است

وی اضافه كرد: خیلی از هنرمندان تاكنون به تنهایی و به نوبه خودشان برای ترویج فرهنگ نیكوكاری و كمك به نیازمندان كارهایی كرده اند ولی اثری كه یك فیلم یا سریال دارد چیز دیگری است، ممكن است عزیزی بیاید و در این زمینه سخنرانی كند ولی هیچ‌وقت به اندازه یك فیلم و سریال در بین مردم تأثیر ندارد.

مشایخی گفت: من می‌دانم كه بسیاری از هنرمندان راغب هستند بدون چشمداشت وارد این عرصه شوند و خیلی امیدوارم كه دولت و مسئولان زمینه مناسب را برای این كار فراهم كنند چون كار مهمی است و جای آن خالی است اما حمایت دولتی را می خواهد تا مردم آگاه شوند.

بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون ایران ادامه داد: من مطمئن هستم اگر فیلم یا سریالی با مضمون نیكوكاری ساخته شود حتماً طرفدار خواهد داشت اما باید برای این كار سرمایه گذاری شود.

نخستین اجلاس بین‌المللی نیكوكاری به همت بنیاد نیكوكاری فردوس به ریاست رضا نیری در 3 محور سلامت، توسعه و توانمندسازی نیازمندان، اول و دوم تیر امسال با حضور رئیس مجلس، تعدادی از وزرا، نمایندگان سازمان های جهانی، مانند سازمان بهداشت جهانی، سازمان جهانی كار و بانك توسعه اسلامی برخی از سفرای كشورها 300 نیكوكار ایرانی و 70 مهمان خارجی در تهران برگزار می‌شود.