تبیان، دستیار زندگی
ژیوا كرائوس، هنرمند و مدیر گالری «ایكونا ونیزیا» معتقد است: هنر ایران زمانی در دنیا با اقبال مواجه می‌شود كه بوی ایران بدهد و نمایانگر هویت سرزمین ایران باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر گالری «ایكونا ونیزیا»

هنر ایران قابلیت جهانی ‌شدن را داراست

 ژیوا كرائوس، هنرمند و مدیر گالری «ایكونا ونیزیا» معتقد است: هنر ایران زمانی در دنیا با اقبال مواجه می‌شود كه بوی ایران بدهد و نمایانگر هویت سرزمین ایران باشد.

ژیوا کرائوس

به گزارش خبرگزاری فارس، ژیوا كرائوس، هنرمند و مدیر گالری «ایكونا ونیزیا» كه به دعوت نگارخانه ساربان چند روزی مهمان ایران بود در گفت و گویی با اعلام مطلب فوق گفت: در آثار بزرگان تجسمی ایران كه در گنجینه نگارخانه ساربان دیده‌ام تابلوهایی را می‌بینم كه در عین نشانه‌شناس شرقی، زبان جهانی دارند. به خصوص خط نقاشی‌های ایرانی توجهم را جلب كرده است.

وی با بیان این نكته كه هنرمندان ایرانی باید بدانند هنری در دنیا با اقبال مواجه می‌شود كه بوی ایران بدهد و هویت سرزمینی خود را نمایانگر باشد گفت : با پتانسیلی كه در هنرمندان ایرانـی می‌بینم، اعتقاد دارم اگر هنوز افكار عمومی اروپا و امریكا هنر ایرانی را به خوبی نمی‌شناسند، بدین جهت است كه در عرصه تبلیغات كاری برای هنر ایران انجام نشده است.

ژیوا كرائوس، هنرمند و مدیر گالری «ایكونا ونیزیا» معتقد است: هنر ایران زمانی در دنیا با اقبال مواجه می‌شود كه بوی ایران بدهد و نمایانگر هویت سرزمین ایران باشد

هنوز هنرمندان ایرانی به «مدیر برنامه‌های» قدرتمند اروپایی وصل نشده‌اند، هنوز مجلات معتبر درباره هنر ایران مقالات و مطالعات به وفور نمی‌نویسند. باید این اتفاقات تؤامان شكل گیرد تا هنر ایران جدای از بحث حراجی‌ها و بینال‌ها میان مردم اروپا و امریكا جای خود را باز كند.

ژیوا كرائوس كه 30 سال است با تاسیس گالری «ایكونا ونیزیا» و همكاری مستمر با بینال ونیز چهره های معروفی به دنیای تجسمی معرفی كرده است، ابراز امیدواری كرد بتواند با همكاری نگارخانه ساربان هنرمندان با استعداد ایرانی را به گالری‌های معتبر ونیز پیوند دهد.

نمایش گنجینه نگارخانه ساربان كه از سی ام اردیبهشت 89 آغاز به كرده است، تا پایان خرداد ماه جاری دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 4 تا 8 بعدازظهر (جمعه‌ها تعطیل است) از آثار دیدن كنند.

نگارخانه ساربان در خیابان دكتر شریعتی، خیابان صابونچی(مهناز) ، كوچه مهماندوست، پلاك 8 واقع است.


تنظیم از گروه هنر تبیان