تبیان، دستیار زندگی
کسی حضور دارد؟ شما وقتی که در سایتهای بزرگ در حال جستجو هستید، اغلب سوالی دارید و یا احتیاج به کمک دارید لذا به دنبال لینک CONTACT US می گردید که معمولا بصورت یک نوشته در پایین صفحات وب قابل رویت است. شما توقع دارید که با یک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمکهای ONLINE

کسی حضور دارد؟


شما وقتی که در سایتهای بزرگ در حال جستجو هستید، اغلب سوالی دارید و یا احتیاج به کمک دارید لذا به دنبال لینک CONTACT US می گردید که معمولا بصورت یک نوشته در پایین صفحات وب قابل رویت است.

شما توقع دارید که با یک آدرس ایمیل و یا یک شماره تلفن (تملس رایگان) برخورد کنید. ولی متاسفانه پروسه یافتن این آدرسها در 12 عدد از سایتهای بزرگ در دنیای کامپیوتر تبدیل به تلاش "پیدا کنید پرتقال فروش را" تبدیل شده است.

نکته امیدوارکننده این است که به غیر از سه عنوان از این سایتها( CRAIGSLIST, GOOGLE و YAHOO) بعد از سپری شدن ساعتها و در بعضی موارد چند دقیقه به یک فرد حقیقی که پاسخگو می باشد برخورد خواهید کرد.

سایتهای مسافرتی مثل EXPEDIA، ORBITZو TRAVELOCITYمعمولا پاسخگو هستند(چرا که شماره تلفنهای 24 ساعته رایگان این شرکتها قابل دسترسی است).

در اینجا به بررسی برخی از سایتها می پردازیم:

همانند گوگل سایت معروف یاهو نیز کاملا پاسخگو نیست و بیشتر به اهداف اقتصادی می پردازد .در واقع لینک CONTACT US در صفحه اول این سایت وجود ندارد.ولی با کلیک کردن بر روی گزینه HELP در پایین صفحه یاهو شما به لیستی از FAQها و جایگاهی برای وارد کردن مطالب دسترسی خواهید داشت.

لینک "چگونه می توانم با سرویس ایمیل کاربران ارتباط برقرار کنم" شما را به فرم پشتیبانی هدایت می نماید که این فرم احتیاج به وارد کردن نام،IDیاهو،آدرس ایمیل،نوع پشتیبانی،منطقه مشکلساز و دفعات رخداد این مشکل دارد.بعد از ارسال مطلب هیچ پیام تاییدی دریافت نخواهید کرد ، در واقع بدقولی صورت نمی گیرد چون پاسخی هم دریافت نخواهید کرد!!!

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:3

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:امکان دسترسی وجود ندارد

بعد از کلیک کردن به روی لینک CONTACT US سایت آمازون مجبور هستید در صفحات FAQ این سایت جستجو کنید تا نهایتا به یک آدرس ایمیل دسترسی پیدا کنید. این آدرس طی مطلبی که اشاره میکرد که اگر به مشکلی برخوردید با این آدرس تماس بگیرید، یافت می شود. لینک دیگر CONTACT US در پایین صفحاتHELP یافت می شود که شما را به فرم "سوالات و نظرات خود را برای ما ارسال کنید" راهنمایی می کند. اگر شما مشتری هسید که می خواهید خرید خود را پس دهید اسم شما و آدرس ایمیلتان بصورت خودکار ثبت می شود. شما باید یک موضوع را انتخاب کنید و در مورد آن چیزی بنویسید. وقتی مطلبتان را وارد کردید کلیک می کنید تا یکبار آنرا مرور و یا اصلاح کنید. برای اطمینان از ارسال پیامی برای شما به نمایش در می آید که بیان می دارد که پاسخ شما دز اسرع وقت خواهد رسید.(معمولا 24 ساعت)

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:4

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:5 ساعت 38 دقیقه

این سرویس معروف اینترنت به عنوان غیر قابل دسترس بودن و یا سخت در دسترس بودن پیشتر مورد انتقاد بوده ،ولی دسترسی به لینک آیمیل و شماره تلفن رایگان آن راحت می باشد. لینک "احتیاج به کمک بیشتری دارید" در زیر "برای عضو شدن احتیاج به کمک دارید؟" در صفحه AOL شما را به FAQ ها ولینکهایی هدایت می کنند که هم دارای چت و فرمهای ایمیل می باشند. فرمی که در زیر لینک : E-MAIL قرار دارد فقط احتیاج به یک آدرس ایمیل و انتخاب 1 و یا 2 OPTION برای کمکهای تخصصی و یاکمکهای طی حساب شخصی در این سایت می باشد. پیغامی که سوال شما را تایید می کند این است: شما بایدطی 24 پاسخ را از AOL دریافت کنید.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:3

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:1 ساعت

BLOCKBUSTE

تنها با 2 کلیک می توانید به فرم ایمیل این سایت که کارش اجاره فیلمهای ویدئویی است ،دسترسی پیدا کنید و پاسخ شخصی نزدیک به 2 ساعت بعد به شما داده می شود .لینک CONTACT US در بالای صفحه اصلی سایت مشخص است و مثل بیشتر سایتها این لینک شما را به بخش فرم FAQ هدایت می کند.متاسفانه شما باید نام،نام خانوادگی،آدرس ایمیل،آدرس فیزیکی و شماره تلفن (روزانه و شبانه) خود را وارد کنید. گزینه های غیر اجباری شامل شماره سفارش ONLINE ، فروشگاه BLOCKBUSTER و شماره عضویت می باشد. برای شما صفحه ای با عنوان "نکات مهم در مورد تماس با نماینده بخش خدمات مشتریان" مواجه می شوید و با فشار دگمه "اتمام ارسال سوال" از ارسال مطلب خود مطمئن می شوید. سپس سیستم به شما یک شماره رفرنس مربوط به سوال خود را ارائه کرده و همچنین ابراز میکند که پاسخ تا روز کاری دیگر به دست شما خواهد رسید.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:2

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی : 2 ساعت و 15 دقیقه

CRAIGSLIST.ORG

این سایت مستقیما به سوالاتی که به آدرس QUESTIONS@CRAIGSLIST.ORG فرستاده می شود پاسخ نمی دهد و در ازای آن یک تالار گفتگو طراحی نموده تا به سوالات عمومی پاسخ دهد. لینک CONTACT US این سایت نیز در انتهای صفحه اصلی این سایت شما را به یکسری از صفحات HELP هدایت می نماید. کلیک بر روی لینک "پاسخم را دریافت نکردم" شما را به تالار گفتگوی سایت هدایت می نماید و اگر به آدرس مذکور از طریق ایمیل خودتان پیامی بفرستید به شما گفته می شود که " این آدرس دیگر توسط پرسنل CRAIGSLIST کنترل نمی شود" و شما را دوباره به تالار گفتگو (FORUM) هدایت می کنند.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:4

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:امکان دسترسی وجود ندارد

EBAY

لینک تالار گفتگوی پشتیبانی این سایت احتیاج به ثبت نام دارد و اگر شما عضو نباشید شما توسط لینک HELP که در بالای صفحه اصلی سایت قرار دارد به لینک CONTACT US هدایت می شوید. بعد از کلیک کردن بر روی این لینک شما به گزینه انتخابی می رسید و پس از انتخاب گزینه مورد نظر شما به آدرس ایمیل در صفحهCONTACT US می رسید. وقتی که آدرس ایمیل و پیام خود را وارد کردید )وارد کردن ID شخصی دلبخواه است) شما با این پیام تایید روبرو می شوید: " اگر پاسخ شما ضروری باشد ، تا 24 الی 48 ساعت آینده آنرا دریافت خواهید کرد".

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:5

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:4 ساعت و 26 دقیقه

EXPEDIA

لینک خدمات مشتریان این سایت که در بالای صفحه اصلی موجود است شما را به FAQ ها ، یک آدرس ایمیل و یک تلفن رایگان 24 ساعته هدایت می نماید. شما باید نام و نام خانوادگی ،آدرس ایمیل ، شماره تلفن،موضوع مورد نظر و سوالتان را وارد نمایید.بعد از کلیک بر روی "این اطلاعات را برای EXPEDIA بفرست" شما یک پیغام تایید دریافت خواهید کرد.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:3

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:3ساعت و 21 دقیقه

GOOGLE

همانطور که تصور می کنید، تماس با سایت معروف و کارآمد گوگل بسیار راحت است ولی دریافت پاسخ مشکل می باشد. لینک CONTACT US در سایت ABOUT US PAGE گوگل به شما لیستی از FAQها را ارائه می نماید .لینک دیگری با عنوان "تمام موضوعات دیگر در مورد گوگل" وجود دارد که شامل موضوعات ارتباطی دیگری می باشد که برخی از آنها دارای " پاسخ قطعی" می باشند. شما باید انتخاب کرده و کلیک کنید تا به فرمی برسید که فقط یک آدرس ایمیل ، موضوع و خود سوال را از شما درخواست می کند.بعد از ارسال شما پیغام تایید دریافت خواهید کرد ولی اشاره ای به زمان پاسخ در آن نمی شود. پاسخ در حدود سه روز بعد به شما خواهد رسید.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:4

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:3روز و 5ساعت و 45 دقیقه

TEBYAN

با اینکه تبیان حجم زیادی از اطلاعات را در خود جای داده است ولی شما به راحتی می توانید محلی را که برای تماس با سایت در نظر گرفته شده است را پیدا کنید.

شما به سه طریق می تواند با تبیان تماس بگیرید: 1. E-MAIL 2. راهنمای در دسترس (که به صورت چت می باشد) 3. تماس تلفنی

در حالت اول و سوم شما بعد از وارد شدن به صفحه اصلی سایت می توانید از ICON های بالای صفحه ICON مربوط به ارتباط با ما را که به صورت عکس یک پاکت نامه نمایش داده شده است را کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید. در اینجا علاوه بر شماره تلفن لیست آدرس E-MAIL های بخش های مختلف تبیان نیز وجود دارد.

در حالت دوم امکان دسترسی به این سرویس درتمامی صفحات سایت وجود دارد. شما میتوانید با کلیک برروی علامت سوال موجود در بالای صفحات به این بخش دسترسی پیدا کنید.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل: 2

تعداد کلیکها تا دسترسی راهنمای در دسترس: 1

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی: 2 الی 3 روز کاری

MSN

با اینکه این سایت مملو از لینکهای مختلف است ولی پیدا کردن ایمیل ارتباطی کار چندان ساده ای نیست. لینکی در صفحه اول با عنوان CONTACT US وجود ندارد و بجای آن لینکی با عنوان پشتیبانی در انتهای صفحه موجود است. صفحه پشتیبانی لینکها را با توجه به نوع خدمات نشان می دهد که شامل "دریافت پشتیبانی عمومی" نیز می باشد که بدون ارسال پاسخ شخصی به سوالات عمومی پاسخ می دهد.

اگر وارد سرویس بشوید و یکی از گزینه ها را در صفحه پشتیبانی انتخاب کنید ، گزینه های پشتیبانی شامل "چت،ایمیل و تلفن برای پشتیبانی تخصصی مشتریان می باشد. اگر شما به سرویس شناسانده نشده باشید فقط گزینه ایمیل موجود خواهد بود.بعد از کلیک کردن بر روی دکمه ارسال شما یک شماره درخواست پشتیبانی دریافت خواهید کرد ولی زمان خاصی برای آن ذکر نخواهد شد.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:3 (بعد از شناسایی خود به سیستم) ، 2(بدون شناسایی)

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی: 10ساعت و 12 دقیقه(بدون شناسایی) ، 18 ساعت و 2 دقیقه(بعد از شناسایی)

NETFLIX

پیدا کردن لینک ایمیل سایت نت فلیکس مثل یک بازی هوش می ماند. لینک CONTACT US در انتهای صفحه این سایت شما را به تعدادی از FAQها و لینکها هدایت می کند که هیچ کدام از آنها نامی از لیمیل ندارند.

شما باید HELP را کلیک کنید تا به مرکز اطلاع رسانی این سایت وارد شوید،و هر کدام از موضوعهایی را که دارای FAQیی با عنوان "ایمیل سرویس مشتریان برای اطلاعات بیشتر" هستند را کلیک می کنید.این فرایند شما را به پروسه چند مرحله ارسال پیام راهنمایی می کند:

ابتدا یک موضوع انتخاب کرده و دکمه ادامه را کلیک می کنید بعد شاخه خاصی را از لیست انتخاب می کنید و پیام خود را وارد کرده دکمه ارسال را کلیک می کنید. پیام تایید خلاصه مطلب شما را نشان می دهد و بدون اشاره به زمان خاصی فقط ابراز می دارد که در اسرع وقت شما پاسختان را دریافت خواهید کرد.به هر حال این سایت یکی از پر سرعترین سرمیسهای پاسخگویی را در اختیار دارد که در کوتاهترین زمان پاسخگوی افراد می باشد.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:4

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:6 دقیقه(پاسخ عمومی)، 36 دقیقه (پاسخ شخصی)

ORBITZ

دریافت فرم ایمیل این سایت تنها احتیاج به 2 کلیک دارد: لینک CONTACT US در انتهای صفحه اصلی سایت و لینک"فرستادن یک ایمیل" در پایین بخش مسافران در صفحه اختصاص یافته به CONTACT US.

آدرس پستی کمپانی و شماره تلفن پاسخگوی رایگان 24 ساعته نیز قابل دسترسی هستند. بعد از کلیک بر روی دگمه "فرستادن یک ایمیل" شما با یک لیست FAQ و یک جدول جستجوی FAQ برخورد خواهید کرد.در زیر اینها یک لینک با عنوان "سوال خود را پست کنید" وجود دارد که خودش شما را به فرم ایمیل هدایت می کند.شما فقط باید ایمیل خود و موضوع مربوطه ر به پیامتان ا اضافه کنید. پیام تایید به این صورت است: "ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا ظف مدت 3 ساعت به شما پاسخ دهیم"، که اکثرا به این صورت عمل کرده و موفقند.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:3

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:2 دقیقه(پاسخ عمومی)، 2 ساعت (پاسخ شخصی)

TRAVELOCITY

تنها با یک کلیک شما به فرم ایمیل این سایت دسترسی خواهید داشت.شما لینک سرویس مشتریان را انتخاب می کنید تا به یک لیست 10 تایی از FAQها و جدول "به ما ایمیل بفرستید" برخورد کنید.شما باید علاوه بر مطلب ارسالی خود ،آدرس ایمیل شخصی و موضوع را وارد کنید و هیچ اطلاعات دیگری لازم نمی باشد .در این سایت شماره تلفن رایگان و گزینه "یک کپی از این پیام برای خودم نیز بفرست" را نیز می توانید بیابید. پیام تایید به این صورت است: "ما تلاش می کنیم تا ظرف مدت 4 ساعت پاسخ شما را ارسال کنیم ولی گاهی اوقات تعدد ایمیلها ما را معذور می سازد"و شماره تلفن رایگان کمپانی نیز به نمایش در می آید.

تعداد کلیکها تا دسترسی به آدرس ایمیل:1

زمان تست شده برای دریافت پاسخ شخصی:1 دقیقه(پاسخ عمومی)، 3 ساعت و 38 دقیقه (پاسخ شخصی)