تبیان، دستیار زندگی
جلسه رسیدگی به اتهامات عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور در یکی از شعب دادگاه های انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی توحیدی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصاویر دادگاه ریگی

جلسه رسیدگی به اتهامات عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور در یکی از شعب دادگاه های انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی توحیدی برگزار شد.

ریگی

به گزارش "تابناک" پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داد: در این جلسه دادگاه که با حضور متهم، وکیل وی و نماینده مدعی العموم تشکیل شد، کیفرخواست صادره علیه متهم به اتهام "محاربه و افساد فی الارض" توسط نماینده دادستان قرائت شد.

ریگی

معاون دادستان تهران به عنوان نماینده مدعی العموم در کیفرخواست صادره با اشاره به 79 مورد جنایات متهم عبدالمالک ریگی و گروهک تحت سرکردگی وی به خصوص در به شهادت رساندن ده ها تن از مردم بی گناه، از دادگاه برای متهم ریگی تقاضای اشد مجازات کرد.

ریگی

این گزارش حاکی است در جلسه دادگاه که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تشکیل شد، شکات و خانواده های شهدای اقدامات تروریستی گروهک مذکور نیز حضور داشتند که با قرار گرفتن در جایگاه، ضمن اعلام شکایت خود، به بازگویی روند شهادت بستگانشان پرداختند.

ریگی

بنابر این گزارش، در پی قرائت کیفرخواست مدعی العموم و اظهارات شکات، متهم به دفاع از خود پرداخت و ضمن قبول اتهام و جنایات ارتکابی، اقدامات خود را اشتباه خواند و تاکید کرد جنایاتش با موازین اسلامی و انسانی در تضاد بوده است و در ادامه از عوامل گروهک خود نیز خواست که اشتباهات او را تکرار نکنند. وی همچنین خواستار بخشش از سوی شکات پرونده شد.

ریگی

متعاقبا در ادامه جلسه دادگاه، وکیل متهم نیز به دفاع از موکل خود پرداخت و اعلام کرد لایحه دفاعیه خود را متعاقبا به دادگاه ارایه خواهد کرد.

ریگی

گفتنی است با توجه به اهمیت پرونده و اتهامات عبدالمالک ریگی، پیشتر رسیدگی به اتهامات نامبرده به دستور رییس قوه قضائیه و موافقت دیوان عالی کشور به دادسرا و دادگاه های تهران احاله شده است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور