تبیان، دستیار زندگی
کمتر از یک هفته از شروع رسمی فصل نقل و انتقالات می گذارد، با این حال هنوز وضعیت بسیاری از بازیکنان استقلال مهم و نامشخص است. چهارشنبه جدایی فابیو جانواربو از جمع آبی ها قطعی شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفت و آمدهای استقلالی

اوضاع تیم آبی در بازار خرید و فروش آنقدرها هم بد نیست

استقلال 89 با این ورودی ها و خروجی ها

کمتر از یک هفته از شروع رسمی فصل نقل و انتقالات می گذارد، با این حال هنوز وضعیت بسیاری از بازیکنان استقلال مهم و نامشخص است. چهارشنبه جدایی فابیو جانواربو از جمع آبی ها قطعی شد. در مطلب حاضر وضعیت هر 24 بازیکن فصل گذشته استقلال برای فصل آینده را تا امروز مروری می کنیم هر چند تکلیف بسیاری از آن ها تا پایان هفته جاری مشخص خواهد شد.

داربی، کریم باقری، وحید طالب لو

1- وحید طالب لو: هر چند هنوز هم با قاطعیت نمی توان از جدایی طالب لو حرف زد اما با توجه به اتفاقات آخر فصل استقلال، احتمال رفتن وحید به مراتب بیشتر از ماندنش است. اکنون وحید در حال استراحت در دوبی است تا پس از بازگشت تکلیف خود را روشن کند. برخی ها از جمله علیرضا منصوریان برای ماندن این گلر در استقلال پا در میانی می کنند و حداقل رفتن طالب لو به سپاهان، استیل آذین مس متنفی شده است. استقلال برای تمدید به او پیشنهاد داده ولی گفته می شود با سایپا تمام کرده است.

2- محمد محمدی: قرار داد او برای سال دوم مشروط است اما طبق آخرین خبرها او برای فصل آینده ماندنی خواهد بود تا شانس ایفای طالب لو را کمتر از قبل کند.

3- ایمان صادقی: دروازه بان سوم استقلالی گلر تیم ملی جوانان است. او با استقلال قراردادی 4ساله دارد و می توان پشتوانه خوبی برای آینده سنگر آبی باشد.

4- حنیف عمران زاده: این مدافع شمالی هم با استقلال قرارداد دارد و با توجه به کار بزرگی که واعظ در آزادی او از بند منشور اخلاقی انجام داده، خودش را مدیون وی می داند و در لیگ دهم حتما پیراهن آبی را خواهد پوشید.

5- هادی شکوری: قرارداد این مدافع مصدوم با استقلال به پایان رسیده است. اما مذاکرات برای تمدید قرارداد او به خوبی و خوشی پیش می رود به نظر می رسد هادی هم آبی پوش می ماند و مشکلی برای تمدید ندارد.

6- پژمان منتظری: اخبار دقیقی در خصوص ماندن یا رفتن پژمان مطرح نیست اما افراد نزدیک به او از ماندنش در استقلال خبر می دهند. پژمان همیشه بازیکن بی حاشیه ای بوده و معمولا کارهای ناگهانی از او زیاد نمی بینیم.

7- بیژن کوشکی: او هم یکسال دیگر قرارداد دارد و در استقلال ماندگار است و چند بخش بزرگ فصل گذشته را به مداوای پای مصدومش اختصاص داد.

صادقی: مدیران مس دروغگو نیستند!

8- امیرحسین صادقی: صادقی بر سر مسایل مالی مشکلاتی پیدا کرده اما بسیار بعید است که این موضوع به جدایی او منجر شود. امیرحسین به رنگ آبی تعصب دارد و همچنان در لیست واعظ خواهد ماند.

9- مهدی امیرآبادی: بازیکن ناراضی برای استراحت به دوبی رفته و خودش هم نمی داند آینده اش چه می شود. هر سال حرف از رفتن او می شود اما در آخرین روزها تمدید می کند. این بار چه پیش می آید کسی نمی داند اما ماندن او بستگی به نفرت جذب شده توسط مربی آینده استقلال دارد.

10- هاشم بیگ زاده: بیگ زاده هم ماندن و رفتنش معلوم نیست اما پیشنهاد جالبی برای ترک استقلال ندارد به احتمال زیاد با استقلال به توافق می رسد به ویژه اگر امیرآبادی رفتنی شود.

11- حسین کاظمی: در خصوص او گفته می شود با استیل آذین به توافق رسیده و قرارداد داخلی هم امضا کرده است، اما مشکلاتی میان او و استیل آذینی ها به وجود آمده که فعلا معامله را نگه داشته است. برخی از احتمال تمدید قرار داد کاظمی خبر می دهد ولی او در باشگاه پرسپولیس هم دیده اند هر چند کمی غیرقابل باور است چون تفاهم سرخابی اجازه این انتقال را نمی دهد.

12- محسن یوسفی: یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و ماندگار است. او هیچ وقت فراموش نمی کند که با چه مصایبی از صبای قم قرار کرد و در ترکیب استقلال جای گرفت.

13- کیانوش رحمتی: در خصوص این بازیکن هم خبر دقیق و قطعی در دست نیست. می گویند ماندن یا رفتن کیانوش ارتباط مستقیمی با ماندن یا رفتن کاظمی و خریدهای جدید این تیم دارد البته شاید خود رحمتی دیگر تمایلی به ماندن نداشته باشد چون مقداری که انتظار داشت به او بازی نرسید. مربی بعدی استقلال هم برای کیانوش مهم است.

14- امیدرضا روانخواه: استقلال برای تمدید قرارداد روانخواه پیشقدم شده است او هفته آینده به ایران بر می گردد و پای میز مذاکره می نشیند. مدیران آبی امیدوارند روانخواه بار دیگر دچار مصدومیت سنگین نشود در غیر این صورت امید آن ها ناامید خواهد شد.

15- پانالورینالدو: استقلال برای تمدید قرارداد او تمایل نشان داده است. در مورد این نیمک نشین خبر عجیبی است اما لطفا باور کنید. در اخبار خواندیم و شنیدیم که این هافیک پرویی برای تمدید شرط مبلغی هم گذاشته...!

خسرو حیدری

16- خسرو حیدری: موثرترین مهره استقلال اگر لژیونر نشود با استقلال تمدید می کند. مدیران استقلال قبول کردند تا بالاترین مبلغ تیم را به او پرداخت کنند تا هافیک راست کلیدی خود را حفظ کنند. در لیک ایران تیمی نیست که خسرو را نخواهد.

17- فایبوجانواربو: بر سر مسایل مالی به توافق نرسید و رفت البته خودش مدعی می شود مشکل دیگری غیر از پول دلیل جدایی اش است. سپاهیان تیم جدید جانواربو است.

18- مجتبی جباری: در حال مذاکره با استقلال است اما هنوز بر سر مسایل مالی به توافق نرسیده است. البته مذاکرات هنوز هم به بن بست نرسیده و شاید یک بار دیگر آقای مصدوم موفق شود در میز مذاکره هنرش را نشان دهد و چند صد میلیون دیگر از استقلال بگیرد.

19- میلاد نوری: در لیست مازاد استقلال قرار دارد و رفتنی است میلاد فرصتی برای ارایه هنرهایش پیدا نکرد و شاید او ستاره یک تیم دیگر در لیگ برتر شود.

20- فرهاد مجیدی: اگر به تیم های عربی حاشیه خلیج فارس نرود فقط در استقلال بازی می کند. فرهاد تکیه گاه آبی ها در لیگ نهم بود و حفظ او قوت قلب واعظ است که روی او حساب ویژه ای باز کرده است.

21- سیاوش اکبرپور: او هم وضعیتی مشابه با حسن کاظمی دارد سیاوش به استیل آذین بسیار نزدیک است ولی امکان دارد نظرش عوض شود سیاوش در تیم فصل دوم فصل قبل زیر و رو شد.

برهانی و مجیدی

22- مهدی سید صالحی: با استقلال قرارداد دارد و فصل بعد هم می ماند. البته بعید است که مشتری دیگری هم داشته باشد.

23- آرش برهانی: وضعیت آرش هم هنوز هم چنان مبهم است. استقلال برای تمدید قرارداد او بی میل نیست اما حرف از رفتن او به استیل آذین مطرح است. عملکرد بد آرش و نیمک نشینی های او، وضع مهاجم سرعتی و گل نزن را آشفته کرده است.

24- مجتبی محبوب مجاز: او هم مانند ایمان صادقی قرارداد 4 ساله دارد و فعلا در لیست استقلال ماندگار است مگر آشتیاین برای خرید یک ستاره مجبور به کنار گذاشتن این جوان بشود.

منبع:روزنامه گل

تنظیم:سعید آقازاده