تبیان، دستیار زندگی
اخیراً دانشمندان سه گونه موجود زنده پیدا کردند که در زیر سطح دریای مدیترانه زندگی می کنند. آن ها چند سلولی هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جیرجیرک گرده افشان

به اکسیژن نیازی ندارند

رئونیون نام یک جزیره ی شگفت انگیز است. این کلمه فرانسوی است، اما این جزیره نزدیک فرانسه نیست و در ساحل شرقی آفریقای جنوبی واقع است. دانشمندان در شب در این جزیره پرسه می زدند و از دوربین های مخصوص خود برای دیدن گل ها در شب استفاده می کردند، آن ها در حال تحقیق در مورد گرده افشانی گل ها بودند. ناگهان روی گل ثعلب یک نوع جدید از جیرجیرک دیدند، اما کاری که این جیرجیرک انجام می داد مانند بقیه ی جیرجیرک ها نبود. این جیرجیرک در حال گرده افشانی گل ثعلب بود.

وقتی دانشمندان فیلم های ضبط شده را بازبینی  کردند، آن ها متوجه شدند که این جیرجیرک با گرده های گل ثعلب روی سرش دور می شد.

به اکسیژن نیازی ندارند

به اکسیژن نیازی ندارند

اخیراً دانشمندان سه گونه موجود زنده پیدا کردند که در زیر سطح دریای مدیترانه زندگی می کنند. آن ها چند سلولی هستند و این به این معنی است که بدن آن ها از چند سلول تشکیل شده است. آن ها بسیار کوچکند و اندازه ی آن ها برابر یک دانه ی بزرگ شن است و قیافه ی آن ها شبیه به چتر پادار است. اما آن ها جزء حیوانات هستند.

دانشمندان می گویند "جالب ترین نکته در مورد این حیوانات این است که آن ها ظاهراً برای زندگی نیاز به اکسیژن ندارند. آن چه زیست شنان تا کنون در مورد زندگی فهمیدند این است که تنها موجودات زنده ی تک سلولی می توانند در محیط بدون اکسیژن زندگی کنند و موجودات چند سلولی تنها می توانند به این مکان بروند، اما نمی توانند آن جا زندگی کنند.

ترجمه و تنظیم:نعیمه درویشی

بخش کودک ونوجوان

مطالب مرتبط

به کوچکی یک بند انگشت

یک میمون جدید

قورباغه های تحت تعقیب

بزرگ‌ترین خرگوش جهان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.