تبیان، دستیار زندگی
دو خبر پیرامون موتور جستجوی گوگل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوگل امن همراه با کیبورد مجازی

کیبورد مجازی گوگل را دیده‌اید؟

در نگاه اول به نظر می رسد وجود کیبورد مجازی به زبان های مختلف در صورتی که روی ویندوز گزینه فارسی را اضافه کرده‌اید، بی فایده است.

تصور کنید مسافرت رفته‌اید یا جایی هستید که به سیستم خود دسترسی ندارید و شدیدا احتیاج دارید چیزی را به زبان فارسی جستجو کنید. این کیبورد های مجازی اینجا به کارتان می‌آید.

گوگل امن همراه با کیبورد مجازی

در صفحه اصلی گوگل روی گزینه Language Tools کلیک کنید. وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر می‌شوید. از قسمت Use the Google Interface in Your Language زبان Persian یا هر زبان دیگری که به کیبورد آن احتیاج دارید را انتخاب کنید.

گوگل امن همراه با کیبورد مجازی
گوگل امن همراه با کیبورد مجازی

با کلیک کردن بر روی زبان مورد نظر، تنظیمات و نوشته های صفحه اصلی گوگل تغییر می‌کند. حالا با انتخاب علامت کیبورد مجازی که آیکون در سمت چپ نوار جستجو قرار دارد از کیبورد فارسی استفاده کنید.

گوگل امن همراه با کیبورد مجازی

از دیگر امکاناتی که گوگل در چند روز اخیر در اختیار کاربرانش قرار داده استفاده از https است. گوگل با فراهم آوردن سرویس اس.اس.ال برای جستجوهای اینترنتی، گام دیگری در افزایش حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از فاش شدن جستجوی افراد در اینترنت برداشت.

گوگل امن همراه با کیبورد مجازی

برای استفاده از این جستجوی کد شده به جای تایپ کردن عبارت http://www.google.com باید عبارت https://www.google.com را تایپ کنید.

در حال حاضر گوگل تنها موتور جستجوییست که چنین خدماتی ارائه می‌کند.

شاید بپرسید استفاده از SSL یعنی چی؟! به زبان ساده وقتی شما عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، نه تنها ISP شما بلکه تمام کامپیوترهایی که بین کامپیوتر شما و گوگل قرار دارد می‌توانند عبارت جستجو شده توسط شما را ببینند.

فناوری SSL در واقع یک سیستم کدگذاری اطلاعات رد و بدل شده میان کامپیوتر شما و گوگل است.

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی