تبیان، دستیار زندگی
بعد از 21 سال APPLE شروع به ساخت ماوسی با بیش از یک دکمه کرده است. چیزی که به نظر می رسد یکی از تفاوتهای پلت فرمهای مکینتاش و WINTEL (WINDOWS-INTEL) می باشد. ماوس جدید در واقع یک یک موس بدون دکمه می باشد. مانند موسهای دیگر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غصه مسرت بخش! یک ماوس دو دکمه ای از APPLE


بعد از 21 سال APPLE شروع به ساخت ماوسی با بیش از یک دکمه کرده است. چیزی که به نظر می رسد یکی از تفاوتهای پلت فرمهای مکینتاش و WINTEL (WINDOWS-INTEL) می باشد.

ماوس جدید در واقع یک یک موس بدون دکمه می باشد. مانند موسهای دیگر APPLE شما برای کلیک کردن بر روی تمام سطح موس فشار می آورید. اما اگر شما بر سمت چپ آن فشار وارد آورید چپ کلیک کرده اید و اگر بر سمت راست آن فشار بیاورید راست کلیک کرده اید.

این ماوس همچنین دارای حساسیت حرکتی 360 درجه می باشد. شما می توانید با حرکت انگشت حول قسمت بالایی سطح موس این کار را انجام دهید. این نوع یک مدل با سیم می باشد که قیمتی حدود 49 دلار دارد. این نوع از نظر زیبایی بی نقص می باشد.

در واقع پلت فورم یک دکمه ای مکینتاش حالا بیشتر یک خودبینی شده است تا اینکه یک واقعیت عملی برای زمانی طولانی باشد. شرکتهای همکار مکینتاش ماوسهای شبیه به موسهای مکینتاش را با یک یا دو دکمه سالهاست که می سازند و سیستم عامل مکینتاش آنها را کاملا پشتیبانی می کند. بنابراین طرفداران مشتاق APPLE از حقشان نسبت به داشتن راست کلیک محروم نبوده اند.

هنوز مقاومت APPLE در برابر پیشرفت دو دکمهای یک افسانه است. اگر با گوگل جستجویی انجام دهید به صفحاتی خواهید رسید که در موافقت و مخالفت از این موضوع بحث می کنند.

بسیار نادر خواهد بود که جان سختی از طرفداران مکینتاش هنوز در جنجال احساسی روی آوردن مکینتاش به چیپستهای اینتل که با این کار توسعه یافته است ضربه ای خورده باشد.

البته من خودم به طور نیمه وقت از مکینتاش استفاده می کنم. یک نوت بوک بر پایه مکینتاش دارم که هیچ گاه از یک ماوس اکسترنال استفاده نمی کنم. پس برای من این سوال به روشنی مطرح است که آیا APPLE شروع به ساخت نوت بوکهایی با صفحه لمسی دو دکمه ای می کند؟