تبیان، دستیار زندگی
قصد داریم به طور اجمالی از ابتدا روش ساختن ID در یاهو و نحوه استفاده اولیه از نرم افزار را بنویسیم. احتمالا خواندن این مطلب برای خیلی از شماها ساده و ابتدایی‌ست ولی فراموش نکنید شاید همین امروز یک تازه وارد، وارد دنیای اینترنت شده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش یاهو مسنجر 10

سال 83 مجموعه مقالات کاملی با عنوان "آموزش نرم افزار یاهو مسنجر" در تبیان قرار دادیم. آخرین نسخه ارائه شده در آن زمان نسخه Yahoo Messenger 5.5 بود در حالی که امروز آخرین نسخه این نرم افزار به 10 رسیده است.

قصد داریم به طور اجمالی از ابتدا روش ساختن ID در یاهو و نحوه استفاده اولیه از نرم افزار را بنویسیم. احتمالا خواندن این مطلب برای خیلی از شماها ساده و ابتدایی‌ست ولی فراموش نکنید شاید همین امروز یک تازه وارد، وارد دنیای اینترنت شده باشد.

در همین راستا خواندن مقاله " 15 نکته کامپیوتری که اگر ندانید باعث خنده دیگران می‌شوید" را توصیه می‌کنیم.

آموزش یاهو مسنجر 10

دانلود نرم افزار یاهو مسنجر نسخه 10.0.0.1264

Yahoo! Messenger 10.0.0.1264 – Download

نرم افزار را دانلود و نصب کنید. آن را اجرا کنید. با صفحه ای مشابه صفحه زیر رو به رو می‌شوید.

آموزش یاهو مسنجر 10

ID مخفف کلمه Identification به معنی تعیین هویت می باشد که درحقیقت در سایت یاهو حروف قبل از @  را ID می گویند مثلا Tebyan_ICT@yahoo.com در اینجا ،  ID ،Tebyan_ICT  می باشد.

درواقع ID مورد نیاز شما برای استفاده از نرم افزار یاهو مسنجر چیزی جدا از آدرس ایمیل نیست پس برای ورود به یاهو مسنجر ابتدا باید یک حساب کاربری (همان آدرس ایمیل) برای خود بسازید. مثلا Tebyan_ICT@yahoo.com یک آدرس ایمیل است.

اگر قبلا آدرس ایمیل برای خود ساخته‌اید در قسمت Yahoo ID آدرس ایمیل خود را می‌توانید بدون @  و یا به صورت کامل وارد کنید. مثلا هم می‌توانید Tebyan_ICT@yahoo.com و هم Tebyan_ICT را وارد کنید.

درگزینه Password باید پسوردی که برای آدرس ایمیل خود انتخاب کرده‌اید را بنویسید.

آموزش یاهو مسنجر 10

در پایین قسمت Login سه گزینه وجود دارد که می‌توانید آنها را علامت بزنید. با علامت زدن Remember my ID & password پسورد شما در حافظه ذخیره می‌شود و هر بار که نرم‌افزار یاهو مسنجر را اجرا می‌کنید نیازی به وارد کردن آی دی و پسورد ندارید.

با علامت زدن گزینه sign in automatically در هر بار اجرای نرم‌افزار به صورت خودکار وارد یاهومسنجر می‌شوید. و در نهایت گزینه Sing in as invisible to everyone باعث می شود هنگام ورود به یاهو مسنجر برای افراد لیست خود آفلاین باقی بمانید. بعدا در مورد اصلاحات آفلاین و آنلاین صحبت خواهیم کرد.

آموزش یاهو مسنجر 10

اگر ایمیل ندارید در پایین صفحه روی گزینه Get a new yahoo! ID کلیک کنید.

وارد صفحه ای مطابق زیر می‌شوید.

آموزش یاهو مسنجر 10

در قسمت اول اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. به ترتیب:

نام، نام خانوادگی

جنسیت

تاریخ تولد بر حسب سال، ماه و روز

کشور

در قسمت Select an ID and password،  آی دی که می خواهید را وارد کنید . گزینه Check را بزنید. این گزینه به شما می‌گوید که قبل ایمیلی با این نام ساخته شده است یا نه! چون چندین سال از سرویس دهی یاهو میگذرد آنقدر ID ساخته شده است که یافتن یک ID دلخواه کلی وقتتان را می‌گیرد.

در قسمت Password، پسورد خود را وارد کنید و در قسمت Re-type Password دوباره پسورد را تایپ کنید. گزینه ای Password Strength  میزان امنیت پسورد شما را مشخص می کند. مثلا اگر 123456 را به عنوان پسورد انتخاب کنید این گزینه برای شما مقدار بسیار کمی را نشان می دهد که حاکی از آن است که این پسورد به راحتی قابل حدس زدن است.

در کل بهتر است پسوردی انتخاب کنید که ترکیبی از حروف و اعداد باشد.

در قسمت In case you forget your ID or password ، به دو سوال از پیش تعیین شده یاهو پاسخ می دهید. یا می توانید سوال مورد نظر خودتان را پاسخ دهید.

مثلا سوال اول می تواند اسم اولین مدرسه ای که رفتید و سوال دوم اسم حیوان خانگی‌تان باشد. با پاسخ دادن به این سوال‌های شخصی هنگامی که پسورد ایمیلتان را فراموش کرده باشید می توانید دوباره آن را بدست بیاورید.

و در نهایت در آخرین مرحله کد نوشته شده در باکس را تایپ کنید.

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی