تبیان، دستیار زندگی
پس از پایان رقابت های لیگ نهم فوتبال، برنامه اغلب باشگاه ها برای جذب بازیکنان مدنظر ظروع شده است ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازار داغ نقل و انتقالات لیگ دهم

لیگ برتر فوتبال

پس از اتمام فصل جاری رقابت های فوتبال باشگاه های کشور، اغلب باشگاه ها برای جذب بازیکنان مدنظر مذاکرات خود را با بازیکنان مدنظر آغاز کرده اند و حتی باشگاه هایی نظیر استیل آذین شروع طوفانی نیز در این عرصه داشته اند.

در این مطلب به تمامی نقل و انتقالات و احتمالات جابجای ستارگان فوتبال ایران اشاره شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

باشگاه استیل آذین یکی از باشگاه هایی است که توانسته از اولین روز های نقل وانتقالات خبرساز ترین باشگاهی باشد که علاوه بر تمدید بازیکنان خود چند مهره جدید نیز برای لیگ دهم وارد لیست خود کند.

فریدون زندی، محمد غلامی، علی عشوری زاد ، کاظم برجلو ، حمید نشاط‌جو و مهدی محمدی قراردادشان را برای دو سال دیگر با تیم فوتبال استیل آذین تمدید کردند.

آجورلو در کنار بازیکنان استیل آذین

باشگاه استیل آذین روز سه شنبه با سوشا مکانی ، سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی و میلاد زنیدپور قرارداد امضا کرده بود و روز چهارشنبه نیز در هیات فوتبال به ثبت رسیده اس.

البته شنیده می شود آرش برهانی نیز به زودی قرارداد داخلی خود را با استیلی ها به ثبت خواهد رساند تا جمع ستاره ها در استیل آذین جمع تر شود.

همچنین مهدی مهدوی کیا که از اواسط فصل نهم لیگ برتر به تیم استیل آذین پیوست، صبح روز چهارشنبه با حضور در باشگاه استیل آذین قراردادش را به مدت دو سال دیگر با این تیم تمدید کرد.

مهدوی کیا قرار است با حضور در هیئت فوتبال تهران قرارداد دو ساله اش با باشگاه استیل آذین را به ثبت برساند.

اما باشگاه استقلال فصل نقل و انتقالات را با جذب یک هافبک دفاعی آغاز کرده است.این هافبک برزیلی که سابقه بازی در لیگ‌های حرفه‌ای برزیل و بلژیک و همچنین تیم واسکوداما برزیل را دارد، با امضای قراردادی دو ساله به تیم استقلال پیوست. فیلیپ آلوز دسوزا 28 سال سن دارد و متولد ریودوژانیوو برزیل است.

با انتقال فیلیپ آلوز دسوزا به باشگاه استقلال به نظر می رسد یکی از هافبک‌های دفاعی این تیم (حسین کاظمی و کیانوش رحمتی) در فصل دهم لیگ برتر آبی پوشان را همراهی نخواهند کرد.

البته شنیده ها حاکی است خسرو حیدری، فرهاد مجیدی، پژمان منتظری در آستانه تمدید قرارداد خود با آبی پوشان تهرانی هستند اما خبر بد برای آبی پوشان مذاکرات نهایی جانواریو با سپاهان اصفهان است که به نظر می رسد باید فصل آینده این هافبک برزیلی را سپاهانی بدانیم.

حاج صفی، جانواریو

فابیو جانواریو هافبك برزیلی فصل پیش تیم فوتبال استقلال تهران صبح چهارشنبه (دیروز  با حضور در باشگاه سپاهان، با محمدرضا ساكت مدیرعامل این باشگاه گفت‌وگو كرد و پس از چندین ساعت بحث و گفت‌وگو برای پیوستن به این تیم اصفهانی به توافقاتی دست یافت. جان‌واریو پس از این جلسه برای انجام تست پزشكی باشگاه سپاهان را ترك كرد.

جان واریو كه در هتل آسمان اصفهان اقامت دارد، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر به توافق رسیدن برای حضور در سپاهان تنها گفت: 99درصد من را سپاهانی بدانید.

جانواریو پس از نشست با مسوولان استقلال برای ادامه‌ی حضور در این تیم به توافق نرسید و راهی اصفهان شد. جانواریو مبلغ یك میلیون و صد هزار دلار از باشگاه استقلال طلب كرده بود که آبی پوشان با آن مخالفت کرده بودند!

چهره هایی در تیر رس

وحید هاشمیان؛ شاید بازگشت

بعد از سقوط بوخوم از بوندس لیگا به دسته پایین تر، گمانه زنی ها درباره بازگشت هاشمیان به لیگ ایران شروع شد. گفته می شود او که در مصاحبه ای تمایل خود را به بازگشت نشان داده، با پیشنهادهایی از سوی دو باشگاه تهرانی رو به رو شده است. البته هاشمیان بعد از تغییر سرمربی بوخوم وضعیت بهتری در این تیم پیدا کرد. زیرا داریوژو، سرمربی فعلی بوخوم قبلاً در همین تیم همبازی هاشمیان بوده و ممکن است نظر مهاجم ایرانی تغییر کرده و یک فصل دیگر در آلمان بازی کند؛ حتی اگر در بوندس لیگا حضور نداشته باشد.

با تمام شرایط عنوان شده اگر قرار باشد هاشمیان به ایران بازگردد به دلیل رابطه خوب دایی با وحید هاشمیان احتمال پیوستن هلی کوپتر به قرمزهای پایتخت وجود دارد.

میداوودی؛ میل رفتن

حالا که استقلال اهواز به لیگ دسته اول سقوط کرده، قرارداد میلاد میداوودی هم به پایان رسیده است. طوری که حالا بازیکن آزاد است و جالب اینکه گفته دوست دارد در اروپا بازی کند. البته از آنجا هنوز هیچ پیشنهادی به او نرسیده است و گفته می شود و باشگاه بزرگ پایتخت به دنبال جذب او هستند.

هوار ملا محمد

هوار محمد؛ در برزخ

علی دایی، سرمربی پرسپولیس معتقد بود که این بازیکن نمایش قابل قبولی در ترکیب تیمش دارد و به مسئولان باشگاه پیشنهاد کرده بود که محمد را برای فصل بعد هم نگه دارند. اما بی نظمی های این بازیکن دایی را دلسرد کرده و حالا تنها حبیب کاشانی تمایل به حضور هوار محمد در ترکیب فصل آینده پرسپولیس دارد.

عقیلی؛ بازگشت به تهران

همه خبرهای پشت پرده خبر از اختلاف قلعه نویی و هادی عقیلی می دهد. در ظاهر اما سرمربی سپاهان خواهان تمدید قرارداد عقیلی است و مدافع سپاهیان هم اختلاف با سرمربی تیمش را تکذیب می کند. اما احتمال حضور او در یک تیم دیگر وجود دارد. به خصوص اینکه عقیلی متولد تهران است.

به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا چه کسی هدایت قهرمان سال گذشته لیگ برتر را بر عهده خواهد گرفت؟ آیا قلعه نویی حاضر می شود یک بار دیگر برای دفاع از عنوان قهرمانی زرد پوشان اصفهانی هدایت سپاهان را برعهده بگیرد.

عماد رضا؛ ناراضی

این بازیکن عراقی به دلیل اختلاف با امیر قلعه نویی تمایلی به ادامه بازی در سپاهان ندارد. گفته می شود یکی از تیم های پایتخت به عمادرضا پیشنهاد بازی داده و این بازیکن هم تلویحاً پذیرفته است. قبل از آن نیز عماد رضا از تمایل بازی در پایتخت تهران خبر داده بود.

خلعتبری؛ در راه تهران

یکی از بهترین ها این فصل ذوب آهن به یکی از همبازیهایش خبر از مذاکره با یک تیم تهرانی را داده و گفته است که دوست دارم فصل بعد در این تیم بازی کنم. یک بازی دیگر به پایان قرارداد او با ذوب آهن باقی مانده است.

طالب لو؛ خسته از نیمکت

از نیمکت نشینی ناراضی است و می خواهد بازی کند. برای همین نمی تواند وضعیت فعلی استقلال را تحمل کند و حالا که قراردادش رو به پایان است، گفته می شود مسئولان یک باشگاه متمول چند دفعه ای با موبایل این بازیکن تماس گرفته اند. در عین حال طالب لو تصمیم قطعی برای پیوستن به تیم خاصی را نگرفته است.

مرفاوی به مس کرمان پیوست

مسئولان باشگاه مس از امضای قرار داد با مرفاوی خبر دادند.صمد مرفاوی با قراردادی یک ساله هدایت تیم فوتبال مس کرمان را بر عهده گرفت.

سرمربی فصل پیش استقلال تهران با قراردادی یک ساله هدایت این تیم کرمانی را بر عهده گرفت و جانشین لوکا بوناچیچ شد.مرفاوی چندی پیش از همکاری با استقلال تهران کناره‌گیری کرده بود.

تبیان- رضا سیگاری