تبیان، دستیار زندگی
زمانی که حضرت خدیجه با حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) ازدواج نمود زنان مکه ازروی دشمن یا حسادت(پیامبر بزرگوار قبل از مبعوث شدن هم به پاک دامنی و امانت داری و راستگویی معروف بودند) با ایشان قطع رابطه کردند تا حدی که اگر ایشان را در جایی می دیدند ن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه خوب شد که رهایش کردند

زمانی که حضرت خدیجه با حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) ازدواج نمود زنان مکه از روی دشمنی یا حسادت (پیامبر بزرگوار قبل از مبعوث شدن هم به پاک دامنی و امانت داری و راستگویی معروف بودند) با ایشان قطع رابطه کردند تا حدی که اگر ایشان را در جایی می دیدند نه سلام می کردند و نه جواب سلام ایشان را می دادند ،نه در مجلسی دعوتشان می کردند و نه دعوتشان را می پذیرفتند و در جواب این سوال که چرا اینگونه برخورد می کنند می گفتند خدیجه با این همه ثروت و اسم و رسم با یک مرد جوان تر از خود که مالی هم ندارد ازدواج کرده و خدایان ما را هم قبول ندارد،حضرت خدیجه نگران شدند که نکند این خصومت ها آسیبی به حضرت رسول بزند .

 خدیجه

زمانی که ایشان حضرت  فاطمه (سلام الله علیه ) را باردار بودند. طفل در شکم با او سخن می گفت و همدمش شده بود و ایشان را به صبوری توصیه می کرد.حضرت خدیجه این موضوع را  از حضرت رسول پنهان می کرد روزی حضرت وقتی داخل خانه شدند شنیدند که حضرت خدیجه با کسی  صحبت می کنند ولی کسی را ندیدند.

سوال کردند با که صحبت می کردی حضرت خدیجه جواب دادند که ای رسول خدا فرزندی که در شکم من است با من سخن می گوید و مونس من است حضرت فرمودند که جبرئیل به من خبر داده این فرزند دختر است و حق تعالی نسل مرا از او بوجود خواهد آورد و از نسل او امامان و پیشوایان دین به وجود می آیند و حق تعالی ایشان را خلیفه های خود در زمین خواهد گردانید.

این دوران گذشت تا اینکه زمان تولد نزدیک شد، حضرت خدیجه به دنبال زنان قریش فرستاد تا به او کمک کنند ولی آنان نیامدند و گفتند چون حرف ما را گوش نکردی و همسر مردی از بنی هاشم شدی که فقیر است ما هم با تو کاری نداریم.

حضرت خدیجه ترسیده بود و نمی دانست چه کار کند که ناگهان چهار زن گندم گون در اطاق حاضر شدند که به زنان بنی هاشم شبیه بودند. حضرت خدیجه از دیدن ایشان ترسید در این حال یکی از ایشان گفت که نترس خدیجه ما از طرف پروردگار آمده ایم  تا به تو در این امر کمک کنیم و خود را اینگونه معرفی کردند.من ساره همسر حضرت ابراهیم (علیه السلام ) هستم و ایشان آسیه دختر مزاحم و همسر فرعون که در بهشت با او هم نشین هستی ، مریم دختر عمران مادر حضرت عیسی(علیه السلام) و کلثوم خواهر موسی بن عمران است حق تعالی ما را فرستاده است که در زمان ولادت نوزاد پیش تو باشیم و به تو کمک کنیم.

زمان تولد رسیده بود دختری نورانی و پاکیزه به دنیا آمد ده نفر از حور العین  با طشتی از آب کوثر حاضر شدند و یکی از زنان کودک را با آب کوثر شست شو و غسل داد و دو جامه سفیدی را که از لباس های بهشتی بود بر او پوشاند .در آن هنگام حضرت فاطمه(سلام الله علیه ) به سخن درآمدند :

«اشهد ان لا الله الا الله و ان ابی رسول الله سید الانبیاء و ان بعلی سید الاوصیاء و ولدی ساده الاسباط»

گواهى مى‏دهم كه خدائى جز الله نیست .و گواهى مى‏دهم كه پدرم رسول خدا و سید پیامبر است و همسرم على سید اوصیاء است و فرزندانم سید نسل پیامبرند.

                                                                                                                                                  نقل از منتهی الامال

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان،مینو خرازی

مطالب مرتبط

خانه ای که می شناسیم

اسامی بانوی اسلام (س)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.