تبیان، دستیار زندگی
تقدیر انجمن ام اس ایران از فیلم «طلا و مس»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر انجمن ام اس ایران از فیلم «طلا و مس»

طلا و مس روایت یك عشق نجیب شرقی

با اهدا جایزه به نگار جواهریان بازیگر برگزیده جشنواره فجر

انجمن ام اس ایران از فیلم «طلا و مس» تقدیر می‌كند

سینمای ما- در مراسم روز جهانی ام اس، از فیلم «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه کنندگی منوچهر محمدی، به دلیل پرداختن به موضوع بیماری ام اس و مقابله با تفکر ناتوانی و تقویت اعتماد ، به ویژه تلاش برای بهبود كیفیت زندگی بیمار مبتلا به ام اس ، به عنوان فیلم منتخب تقدیر می‌شود. در این مراسم لوح تقدیر و جایزه انجمن ام اس ایران به سازندگان فیلم و نگار جواهریان بازیگر زن این فیلم اهدا خواهد شد.

مراسم روز جهانی « ام اس» با حضور شهردار تهران در تالار ایوان شمس تهران برگزار می شود. در این مراسم كه پنجم خرداد به همت انجمن ام اس ایران برگزار می‌شود، جمعی از مبتلایان به ام اس، متخصصان و محققان و همچنین خیرین حضور خواهند یافت.

ارائه آخرین دستاوردها و تحقیقات داخلی و بین المللی در زمینه درمان بیماری ام اس، معرفی و تقدیر از بیماران موفق ایرانی در راستای پیام سال سازمان جهانی ام اس مبنی بر آیجاد شغل برای بیماران ام اس و همچنین تقدیر از خانواده‌های نمونه پرستار بیماران از برنامه‌های اصلی این مراسم است.

هم‌چنین انجمن ام اس ایران از فیلم‌سازانی که سوژه‌های مربوط به بیماری ام اس را دستمایه ‌فیلم خویش قرار می‌دهند، تقدیر به عمل می‌آورد.

به گزارش ایسنا، در فیلم طلا و مس نگارجواهریان در نقش زهرا سادات، با نقش آفرینی درخشانش در قامت زنی مبتلا به ام اس و در عین حال پایبند به وظایف زن در خانواده، ظاهر شده است. سال گذشته «نگار جواهریان» برای بازی در «طلا و مس» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را به دست آورد.

در این فیلم زهرا سادات،همسر سید رضا دچار بیماری ام اس می‌شود. رضا مجبور به مراقبت از همسر و فرزندانش می‌شود اما پس از مدتی سید رضا به حكمت این كار پی می‌برد،اینكه مس وجود برای اینكه حكم طلا یابد، نیاز به عبادت دارد، خدمت به اهل خانه كه خود اماناتی از جانب خداوند هستند ، عبادتی مهم است و اینكه نگریستن در سیرت پیران،تنها به پیران و ریش سفیدان مربوط نیست، بلكه تلمذ نزد استاد، می‌تواند در خانه و در كنار همسری باشد كه روزگاری خدمت شوهر كرده و اكنون نوبت تلمذ اوست در خدمت همسر بیمارش .

در این فیلم سید رضا برای امید بخشی به همسرش، حتی با چشمان ضعیف و كم سوی خود،آیاتی سرشار از امید را تلاوت می‌كند كه خبر از همراهی سختی با آسانی و امید و بازگشت به خداوند را دارد و همین موجب می‌شود زنی كه تا دیروز آرزوی مرگ می‌كرد، این‌گونه زنده بماند.


تنظیم از مسعود عجمی