تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از افشین قطبی گفت: آقایان می آیند و در رسانه‌های بیگانه صحبت می کنند بعد هم راجع به کسی که زندگیش را برای این مملکت گذاشته است اظهار نظر می کنند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی از پرسپولیس آسیایی می گوید

علی دایی سرمربی پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از افشین قطبی گفت: آقایان می آیند و در رسانه‌های بیگانه صحبت می کنند بعد هم راجع به کسی که زندگیش را برای این مملکت گذاشته است اظهار نظر می کنند.

به نقل از مهر، علی دایی پس از برتری تیمش برابر گسترش فولاد تبریز در دیدار نهایی جام حذفی و دستیابی به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها گفت: ما تقریبا 80 درصد راه را در تبریز رفته بودیم و من اطمینان داشتم که در حضور هواداران‌مان به پیروزی دست پیدا می کنیم. در نیمه اول می توانستیم کار را با چند گل بیشتر تمام کنیم اما خدا را شکر دو گل به ثمر رساندیم. در نیمه دوم هم تنها پس از اخراج دروازه‌بان گسترش فولاد تیم ما آرایش خود را از دست داد و هر کسی می خواست دروازه این تیم را باز کند.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به خبرنگاری که به وی گفت همین مردمی که امروز شما را تشویق کردند در بازی با عربستان و در انتهای بازی خواهان اخراج شما بودند، گفت: هرچه دارم از مردم دارم. بدون مردم علی دایی مفهوم ندارد. من از همه مردم تشکر می کنم. بازی با عربستان شرایط خاص خودش را داشت. مردم ما احساسی هستند و علاقه ندارند به عرب‌ها ببازیم. من از مردم به هیچ عنوان ناراحت نشدم الان هم از تشویق‌ها خوشحال نشدم. فوتبال همین است. یک روز می‌بری و یک روز شکست می خوری. ما باید سطح فرهنگی را بالا ببریم تا شرایط در روی سکوها با یک شکست ملتهب نشود.

علی دایی درباره تغییرات در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس در فصل آینده نیز گفت: تغییرات زیادی نخواهیم داشت اما تیم ما به چند بازیکن بزرگ در نقاطی که ضعف داریم نیاز دارد که از همین امروز شروع به جذب آنها خواهیم کرد. ما بازیکنان را آنالیز کرده‌ایم و می‌دانیم به چه کسانی نیاز داریم. البته ما به اسامی نگاه نمی‌کنیم بلکه خوب‌ها را می‌آوریم.

علی دایی در واکنش به سئوال خبرنگاری که درباره اختلافش با مهدی مهدوی کیا پرسید، گفت: چه کسی گفته من با مهدوی کیا قهرم یا آشتی کردم. مگر خانه خاله است که یک روز قهر کنی یک روز آشتی. مهدوی کیا از افتخارات ملی کشورمان است اما در مورد جذب این بازیکن باید بگویم که با توجه به قراردادی که با استیل آذین دارد نمی تواند مدنظر قرار گیرد.

علی دایی

وی با تکذیب اینکه بعد از کاشانی از پرسپولیس جدا می شود، گفت: من هیچ وقت همچین حرفی را نزدم اما اگر با کاشانی بروم افتخار می کنم. من با کاشانی به فوتبال برگشتم و در محیط آرامی که وی برای من فراهم کرد کار کردم به طوری که جز دغدغه فنی هیچ دغدغه‌ای نداشتم. قهرمانی در جام حذفی تجربه بسیار بزرگی برای من بود و مطمئن باشید کاشانی در این قهرمانی نقش بسزایی داشت. البته حضور کاشانی در ادامه راه به تیم بسیار کمک خواهد کرد و می تواند من را در راه سختی که از امروز دارم یاری کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: تمام سعی من این است که تیم را برای سه جام آماده کنم. تیمی با پتانسیل پرسپولیس می تواند در سه جام موفق باشد و در آسیا هم بدرخشد. من فاصله فوتبال ایران و کره را اینقدر نمی دانم که این کشور چهار تیم در مرحله بعد جام باشگاه‌های آسیا داشته باشد و ایران یک تیم. به نظر من تیمهای ایرانی کمی بدشانس هم بودند.

دایی خاطرنشان کرد: تمام نفرات کادر فنی حفظ می‌شوند ولی امکان دارد شخصی اضافه شود.

وی با انتقاد از مطالبی که در روزنامه ها منتشر می شود، گفت: من از مطالبی که گاه در روزنامه‌ها به نقل از من منتشر می شود تعجب می کنم. به همین دلیل خودم زمانی که روزنامه را ورق می‌زنم می‌خواهم ببینم چه گفته‌ام! نکند به کسی توهینی کرده باشم. در واقع برخی مصاحبه‌هایی که به نقل از من منتشر می شود برایم تازگی دارد!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص فعالیت های این تیم در فصل نقل و انتقالات گفت: اسم کسی را نمی گویم که می خواهیم جذب کنیم. در این هفته وارد مذاکره می شویم. اسم‌هایی که در روزنامه‌ها می آورند را نیز تایید نمی کنم. ما 6 بازیکن لیگ برتری می توانیم بگیریم اما تاکنون حدود 20 بازیکن را روزنامه ها برای ما معرفی کرده‌اند که اگر اینگونه باشد من خودم هم باید کنار بروم!

وی با بیان اینکه لیگ امسال پدیده نداشت، افزود: سیاست هر باشگاهی تعیین می کند که چقدر در نقل و انتقال برای خرید بازیکن هزینه کنند اما به نظر من پول حلال همه مشکلات نیست. مدیریت مهمترین نکته در فوتبال است. امسال هم خیلی تیم‌ها پول خرج کردند اما نتیجه نگرفتند. البته من دوست دارم پول در فوتبال ما باشد و از حضور کسانی که در این فوتبال هزینه می کنند بسیار خوشحال می شوم اما درست خرج کردن بسیار مهم است که نیاز به مدیریت صحیح دارد.

دایی افزود: البته در باره نرخ بازیکنان به خصوص دروازه بان باید سازمان لیگ قوانین را تغییر دهد و اجازه جذب دروازه بان خارجی را بدهد و تنها برای لیگ یک در این زمینه محدودیت ایجاد کند. ناتوانی تیم‌ها در جذب دروازه بان خارجی باعث شده یک دروازه بان معمولی حداقل 500 میلیون بخواهد. با این قیمت فکر می کنید قیمت دروازه بانان تیم ملی چقدر باید باشد؟!

علی دایی

وی درباره عدم موفقیت مهاجمان ایران در سال‌های اخیر گفت: پیدا کردن مهاجم خوب علم خاصی نمی خواهد. کمیته‌ای باید در فدراسیون فوتبال داشته باشیم تا در کل کشور استعدادها را شناسایی کند. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم یک دفعه مهاجمان خوبی در کشور ظهور کنند. کریم انصاری‌فرد که بهترین مهاجم ایران است را من از اردبیل آوردم. این کار را من نباید بکنم. فدراسیون باید انجام دهد. وقتی بارسلونا می آید در آرژانتین بازیکنی مثل مسی را کشف می کند باید هم فوتبال ما اینقدر از دنیا عقب باشد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: باشگاه‌های ‌ما اصلا مدرسه فوتبال واقعی نداریم که به کشف استعدادها و پرورش آنها بپردازند. من هم اگر علی دایی شدم شانس آوردم که دانشگاه قبول شدم و برای درس خواندن به تهران آمدم. من از درس به فوتبال رسیدم و اگر در تهران قبول نمی شدم معلوم نبود چه سرنوشتی پیدا می کردم.

دایی در پاسخ به خبرنگاری که از وی پرسید "اگر آقای تاج به شما مدال می داد می گرفتید؟"، گفت: من کاری به تاج ندارم. من مدال را از شخص دیگری گرفتم. من پیش تاج نمی‌رفتم که مدال بگیرم.

خبرنگاری به دایی گفت: "قطبی گفته است نبود مهاجم خوب در ایران به دلیل حضور علی دایی است"، سرمربی پرسپولیس در این خصوص خاطر نشان کرد: علی دایی جوانی و عمرش را در فوتبال این مملکت گذاشت. قطبی که یک دفعه وارد فوتبال ایران شده است نمی تواند راجع به من اظهار نظر کند. من بودم که بیمارستان رفتم، بخیه خوردم و شب‌ها بیدار ماندم. من قطبی را کسی نمی دانم که در فوتبال ما زحمت کشیده باشد. زمانی که جنگ بود و خیلی‌ها ایستادند و شهید شدند این آقا کجا بود.

وی افزود: آقایان می آیند و در رسانه‌های بیگانه صحبت می کنند بعد هم راجع به کسی که زندگیش را برای این مملکت گذاشته است اظهار نظر می کند. من به راحتی می توانم در هر جای دنیا زندگی کنم. هم پول دارم هم موقعیتش را. اما بیش از همه چیز مملکتم را که برای آن زحمت کشیده‌ام دوست دارم. از امروز اجازه نمی دهم کسی درباره من حرفی بزند.

"من تیم ملی کشورم را دوست دارم و می خواهم با قطبی هم موفق باشد"، دایی این را گفت و در خصوص پرونده شکایتش از فدراسیون فوتبال گفت: این پرونده را 45 روز است کفاشیان از شریفی گرفته است که کارهای حقوقی روی آن انجام دهد اما هنوز پاسخی داده نشده است و این پرونده تنها چند صفحه دارد که 45 روز دست آقایان است. اگر پروندهای 20 صفحه داشته باشد، حتما چندین سال در فدراسیون فوتبال می ماند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری