تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسولیس با پیروزی قاطع در دو دیدار رفت و برگشت برابر گسترش فولاد تبریز بیست و سومین جام قهرمانی حذفی باشگاه های کشور را برابر یکصد هزار هوادار خود بالای سر برد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فتح اولین قلعه توسط گلادیاتور

پرسپولیس قهرمان جام حذفی

تیم فوتبال پرسولیس با پیروزی قاطع در دو دیدار رفت و برگشت برابر گسترش فولاد تبریز بیست و سومین جام قهرمانی حذفی باشگاه های کشور را برابر یکصد هزار هوادار خود بالای سر برد.

دیدار برگشت فینال بیست و سومین دوره رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور از ساعت 18 امروز دوشنبه به قضاوت مسعود مرادی و در حضور بیش از یکصد هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در پایان شاگردان علی دایی با نتیجه 3 بر 1 و در مجموع 4 بر 1 حریف خود را شکست دادند.

در این دیدار پرسپولیس بازی را تهاجمی شروع کرد و در همان دقایق اول توسط حمید علی عسگر صاحب یک موقعیت خوب شد اما مدافع گسترش فولاد توپ را از روی خط دروازه دور کرد تا تیم تبریزی در آزادی غافلگیر نشود. گسترش فولاد در همان ابتدای بازی دروازه بان اصلی خود را به علت مصدومیت تعویض کرد.

پرسپولیس - گسترش فولاد

در ادامه بازی بازهم این پرسپولیس بود که نبض بازی را در اختیار داشت و در دقیقه 31 و به دنبال خطای مدافع گسترش روی حمید علی عسگر، مسعود مرادی اعلام ضربه پنالتی کرد که این ضربه را تیاگو فرارا به گل نخست سرخپوشان تبدیل کرد. سه دقیقه بعد فرار هادی نوروزی او را در موقعیت تک به تک قرار داد که توپ او به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و در برگشت حمید علی عسگر گل دوم را در دقیقه 34 به ثمر رساند.

در دقایق باقی مانده تیم تبریزی دل به ضد حملات خوش کرد و صاحب چند موقعیت خوب نیز شد اما نتوانست از آنها استفاده کند تا نیمه اول با برتری 2 بر صفر سرخپوشان به پایان برسد.

در شروع نیمه دوم بازهم تیم تبریزی دچار بدشانسی شد و محمد ترکمن دروازه بان تعویضی این تیم به دنبال گرفتن توپ خارج از محوطه جریمه با کارت قرمز مسعود مرادی اخراج شد تامیثم آریان جانشین وی شود.

پرسپولیس - گسترش فولاد

در ادامه بازی و در دقیقه 73 به دنبال خطای سپهرحیدری روی خطیبی تیمش را صاحب یک ضربه پنالتی کرد که خود او این ضربه را به گل تبدیل کرد.

اما در دقیقه 77 محسن خلیلی که دقایقی پیش جایگزین هادی نوروزی شده بود روی پاس هوار ملا محمد - که او هم در نیمه دوم به میدان آمده بود - گل سوم سرخپوشان را با ضربه سر به ثمر رساند.

در دقایق باقی مانده دو تیم بازی را در میانه میدان دنبال کردند که در این میان پرسپولیس در دقایق وقت اضافه صاحب چند موقعیت شد اما نتوانست بر تعداد گل هایش بیفزاید و در نهایت با برتری 3 بر یک و مجموع 4 بر 1 عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

این چهارمین قهرمانی پرسپولیس در بیست و سه دوره گذشته رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور بود که به هدایت علی دایی به دست آمد.

حاشیه های این مراسم را در زیر می خوانید:

جشن قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در اوج بی نظمی و بی برنامگی برگزار شد تا برخی هواداران قید تماشای این مراسم را بزنند و ورزشگاه را ترک کنند.

در حالی که انتظار می رفت مراسم شایسته ای برای قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی پیش بینی شود اما باز هم بی نظمی و هرج و مرج مهمترین شاخصه مراسم اختتامیه جام حذفی بود.

* جام قهرمانی با حضور سعیدلو، سجادی ، کفاشیان و تاج به مربیان و بازیکنان پرسپولیس اهدا شد که اهدای جام به کریم باقری توسط سعیدلو در اوج بی نظمی و شلوغی جایگاه صورت گرفت.

جشن قهرمانی پرسپولیس

* آتش بازی مراسم به حدی شدید و غیراستاندارد بود که برخی از بازیکنان از ترس خطر آتش گرفتن جایگاه را ترک کردند و راهی رختکن شدند.

* حبیب کاشانی مدیر عامل پرسپولیس در پایان این مسابقه به تنهایی دور ورزشگاه آزادی را دوید و به نشانه تشکر برای هواداران دست زد.

* در برخی صحنه ها لیدرهای باشگاه پرسپولیس برای گرفتن جام از دست بازیکنان شیرجه های چند متری می زدند تا شاید جام  را بربایند.

حضور افراد متفرقه آنقدر زیاد بود که جا برای بازیکنان پرسپولیس نبود. لیدرهای باشگاه پرسپولیس هم که تعدادشان بسیار زیاد بود روی سکو قرار داشتند.

ازدحام جمعیت به گونه ای بود که زمان تحویل دادن جام توسط علی سعیدلو به کریم باقری را خیلی ها ندیدند.

جام قهرمانی هم مثل گوشت قربانی در دست بازیکنان و هواداران و ... ربوده می شد و هر کس زورش بیشتر بود جام را برمی داشت و به سمت هواداران فرار می کرد.

بی نظمی در برگزاری این جشن به اندازه ای بود که برخی هواداران با سردادن شعار " فوبتال بی برنامه نمی خوایم" به عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ اعتراض کردند و ورزشگاه را ترک کردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری