تبیان، دستیار زندگی
گ و کروز از مرز 500 میلیون دلار گذشت حماسه علمی - تخیلی "جنگ دنیاها" محصول دو استودیو دریم ورکز و پارامونت در پنجمین هفته اکران خود مرز فروش 500 میلیون دلار را پشت سر گذاشت. به گزارش خبرنگار سینمایی مهر ، "جنگ دنیاها" به کار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ دنیاها"ی اسپیلبرگ و کروز از مرز 500 میلیون دلار گذشت


حماسه علمی - تخیلی "جنگ دنیاها" محصول دو استودیو دریم ورکز و پارامونت در پنجمین هفته اکران خود مرز فروش 500 میلیون دلار را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار سینماییمهر، "جنگ دنیاها" به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بازی تام کروز تا 11 مرداد ماه ( دوم ماه آگوست) در بازارهای بین المللی 315 میلیون دلار و در بازار داخلی ایالات متحده و کانادا 220 میلیون دلار فروخت تا در مجموع 535 میلیون دلار به حساب تهیه کنندگان واریز کرده باشد.

تازه ترین اقتباس سینمایی از رمان آینده نگرانه هربرت جرج ولز روز 29 ماه ژوئن همزمان در امریکای شمالی و چند منطقه دیگر جهان روی پرده رفت و در همان نخستین روز اکران34میلیون دلار فروخت.

"جنگ دنیاها" در پنج روز اول نمایش در 8200سالن سینمای 78 منطقه جهان بیش از 102میلیون دلار فروش داشت که تا به امروز بهترین عملکرد فیلمی به کارگردانی اسپیلبرگ و بازی تام کروز است. این فیلم از آن تاریخ حدود 179رکورد بین المللی را شکست و موفق ترین افتتاحیه همکاری دو ستاره بزرگ هالیوودی را در کشورهای بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، مکزیک، کره جنوبی، برزیل و چند کشور دیگر رقم زد. ضمن اینکه "جنگ دنیاها" در استرالیا و روسیه موفق ترین افتتاحیه تاریخ سینمای این دو کشور لقب گرفت.

پیش از "جنگ دنیاها" پرفروش ترین فیلم کارنامه حرفه ای تام کروز در داخل مرزهای امریکا "مأوریت غیرممکن 2" با 215 میلیون دلار بود که سال 2000 بدست آمد. پرفروش ترین فیلم این ستاره مشهور هالیوودی هم در سطح بین المللی "آخرین سامورایی" با 346 میلیون دلار است. اسپیلبرگ هم با "ژوراسیک پارک" خود در سال 1993 حدود 558 میلیون دلار در بازارهای بین المللی و 915 میلیون دلار در سطح جهان بدست آورد.

مطالب مرتبط

استیون اسپیلبرگ، مبارزات مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی

ماموریت غیر ممکن در چین 

اعلان جنگ اسپیلبرگ به دنیاها 

المپیک کارگردانان