تبیان، دستیار زندگی
علامه طباطبایی نمایشگاه اعجاز قرآن نمایشگاه آثار سرامیک در رُم علیمردان خان، در شبکه یک سیما همایش بزرگداشت علامه طباطبایی تهران – همایش بزرگداشت مفسر بزرگ قرآن سید محمد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش بزرگداشت علامه طباطبایی

تهران – همایش بزرگداشت مفسر بزرگ قرآن سید محمد حسین طباطبایی با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اندیشمندان و محققان حوزه و دانشگاه سراسر کشور در تبریز آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این همایش با اشاره به جامعیت شخصیت علامه گفت: سید محمد حسین طباطبایی در عین حال که فقیهی جامع الشرایط بود، فیلسوفی بزرگ، ادیب و دانشمندی کم نظیر در علوم، هیئت، ریاضیات و عرفان نیز بود.

وی آگاهی به زمان را از خصوصیات بارز این عالم وارسته و شخصیت جهانی دانست.

همچنین حجه الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی علامه طباطبایی را عزتی بر تارک اسلام دانست و تاکید کرد: این عالم فرزانه در علوم مختلف به ویژه علوم عقلی و نقلی شهره عصر خود بود.

در این همایش دو روزه 18مقاله با موضوعات مختلف از جمله شیوه تفسیری و تفکر علامه در المیزان و عدالت اجتماعی از دیدگاه علامه قرائت می شود.

نمایشگاه اعجاز قرآن

ریاض – نمایشگاه اعجاز علمی قرآن هفته دیگر در ریاض برگزار می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه بیش از 200 تابلو و تصویر قرآنی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

در این تابلوها اعجاز در قرآن و هماهنگی آن با پدیده های خلقت و نیز سازگاری ساختار عالم ملکوت با مخلوقات خداوندی به تصویر کشیده شده است.

نمایشگاه آثار سرامیک در رُم

رُم – نمایشگاه آثار سرامیک متعلق به سال 1910 میلادی، در موزه "دل کورسو" در رُم برپا شده است. به گزارش یورونیوز، در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان شهیر ایتالیایی همچون موبالا، کوچی و مارینومارینی به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا 23 فوریه سال 2003 برپاست.

علیمردان خان، در شبکه یک سیما

تهران – شبکه یک سیما با تهیه مجموعه علیمردان در 26 قسمت، داستان های علیمردان خان پسر به همراه عباس قلی خان پدر را به تصویر می کشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بسیاری از کودکان دیروز و میانسالان امروز علیمردان خان پسر شیطان و وروجکی را که پدری به نام عباس قلی خان داشت به یاد می آورند که هر بار برای او ماجرای تازه ای اتفاق می افتاد.

در مجموعه تلویزیونی 26 قسمتی در حال تولید شبکه یک سیما، علیمردان خان بزرگ شده و خود صاحب پسری می شود که نام آن را به یاد پدر عباس قلی خان دوم می گذارد.

محمدرضا خالقی تهیه کننده، ماجراهای این مجموعه داستانی را در سه محیط خانه، مدرسه و محله که سعی کرده در قالب داستان ها، نوجوانان را با آداب و رسوم، سنتها، ارزشها و روابط خانوادگی بین فرزند و والدین آشنا کند، تهیه کرده است.

نویسنده این مجموعه آهنگین را داریوش مودبیان و علی بهروز نسب بر عهده دارند.

مودبیان نیز آن را کارگردانی خواهد کرد.