تبیان، دستیار زندگی
در پی عدم صدور روادید مسابقات جهانی آرژانتین؛ فدراسیون بسكتبال ایران به فدراسیون جهانی شكایت كرد در پی لغو سفر تیم ملی بسكتبال امید كشورمان برای حضور درمسابقات جهانی آرژانتین، محمود مشحون گفت: فدراسیون بسكتبال تمام سعی خود را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ورزشی (15مرداد)


در پی عدم صدور روادید مسابقات جهانی آرژانتین؛

فدراسیون بسكتبال ایران به فدراسیون جهانی شكایت كرد

در پی لغو سفر تیم ملی بسكتبال امید كشورمان برای حضور درمسابقات جهانی آرژانتین، محمود مشحون گفت: فدراسیون بسكتبال تمام سعی خود را كرد تا تیم ملی امید در موعد مقرر به آرژانتین سفر كند، اما بنا به دلایلی برگزاركنندگان مسابقات نخواستند تا تیم ایران در این رقابتها حضورداشته باشد.

رئیس فدراسیون بسكتبال در گفت و گو با ایسنا، با تاكید بر مطلب فوق اظهار كرد: ما تمام مدارك خود را از ‌12 روز قبل از تاریخ اعزام به مسولان سفارت آرژانتین در تهران ارائه كردیم كه آنها نیز در پاسخ به پیگیریهای مرتب ما دائما امروز و فردا می‌كردند تا اینكه در ساعت ‌30/13 روز چهارشنبه، سفارت آرژانتین رسما به ما اعلام كرد كه بدلیل نیامدن نامه امنیتی از وزارت امور خارجه آرژانتین به این سفارت آنها نمی‌توانند به بازیكنان و مربیان تیم ملی امید بسكتبال ویزا بدهند.

وی افزود: براساس قوانین ورزشی و همانند سالهای گذشته كشور میزبان موظف است تا كلیه شرایط لازم را برای تیم‌های میهمان آماده كند، یعنی بدون ارسال دعوت‌نامه آنها باید ویزای بازیكنان ما را صادر می‌كردند ولی در نهایت به ما اعلام كردند كه به لحاظ امنیتی مسولین وزارت امور خارجه آرژانتین هنوز اعضاء تیم ملی امید ایران را تائید نكردند.

مشحون با بیان اینكه فدراسیون بسكتبال شكایت خود از مسوولین برگزاری مسابقات را به فدراسیون جهانی ارسال كرده‌ایم، تصریح كرد: ما به مسولان بسكتبال غرب آسیا، كنفدراسیون آسیا و همچنین فدراسیون جهانی (فیبا) نامه‌های اعتراض‌امیز خود را در خصوص این عمل سفارت آرژانتین ارسال كرده‌ایم. حتی دبیر فدراسیون جهانی بسكتبال نیز از این موضوع اظهار تعجب كرد و گفت كه این مساله را پیگیری خواهد كرد.

رئیس فدراسیون بسكتبال همچنین خاطر نشان كرد: ما در مدت یك سال گذشته با هزینه‌های فراوان تیم ملی امید بسكتبال را آماده كردیم تا با شرایط خوبی راهی این مسابقات شود كه در نامه‌های خود به مسوولان سازمان‌های مختلف بسكتبال آسیا و جهان نیز از آنها خواسته‌ایم تا خسارت و هزینه‌های متحمل شده ما را از مقصرین اصلی این جریان بگیرند.

وی با اشاره به اینكه فدراسیون، تیم ملی امید را به حال خود رها نمی‌كند، به خبرنگار ایسنا گفت: من طی نامه از مهندس مهرعلیزاده خواستم تا اجازه دهند تیم ما برای تشویق بیشتر به یك تورنمنت و یك اردوی چند روزه خارج از كشور بروند. ما برای آنها زحمات زیادی را كشیدیم و قصد نداریم حتی دراین شرایط نیز تیم را به حال خود رها كنیم.

مشحون درادامه یادآور شد: از این پس تمام سعی ما بر روی تیم ملی بسكتبال بزرگسالان برای حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا خواهد بود. چند ملی‌پوشان امید را به جمع سایر نفرات این تیم اضافه می‌كنیم تا تیم بزرگسالان در شرایط خوبی به قطر سفر كند.

رئیس فدراسیون بسكتبال در پایان تصریح كرد: تیم ملی بسكتبال جوانان نیز امشب برای حضور در مسابقات غرب آسیا عازم سوریه خواهد شد تا از آنجا با یك پرواز اختصاصی به یمن برود. برای فراهم كردن این سفر نیز با مشكلات فراوانی روبرو بودیم اما در مجموع تلاش كردیم تا حداقل این تیم به هر طریق ممكن در موعد مقرر روانه مسابقات جوانان غرب آسیا شوند.

رییس فدراسیون والیبال:

ست كوویچ خوب عمل نكند، او را كنار می‌گذاریم

حداقل باید جزو 8 تیم برتر جهان قرار بگیریم

محمدرضا یزدانی خرم گفت: تیم ملی والیبال جوانان و به خصوص سرمربی این تیم باید در رقابت‌های جهانی هندوستان نتایج خوبی را كسب كند، در غیر این صورت فرد دیگری جایگزین ست كوویچ خواهد شد.

رییس فدراسیون پیش از آغاز مسابقات جهانی هندوستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: تیم جوانان در شرایط خوبی به مسابقات جهانی اعزام می شود. ما نیز در حد توان تا آنجا كه امكان داشت، شرایط و امكانات لازم را برای آنها فراهم كردیم تا این تیم به نسبت سال‌های گذشته نتایج بهتری را كسب كند.

وی افزود: این در حالی است كه سایر حریفان ما مانند آلمان، آمریكا، برزیل و هلند نیز هر یك صاحب والیبال هستند و به خوبی تلاش كرده‌اند، اما تمامی اعضای تیم حتی در این شرایط سخت نیز باید طوری عمل كنند كه حداقل جزو 8 تیم برتر جهان قرار بگیرند.

یزدانی خرم با بیان این كه علیرغم مشكلات زیاد، فدراسیون والیبال برای فراهم كردن بازی‌های تداركاتی تمام سعی خود را انجام داده است تصریح كرد: برای برگزاری بازی‌های تداركاتی ما دو مشكل بزرگ داشتیم، یكی آماده نبودن تیم‌هایی كه از آن‌ها دعوت كردیم و دیگر مسایل مالی، كه هزینه‌های بسیار زیادی را برای ما در برداشت. با این حال هر آنچه كه در توان داشتیم به كار گرفتیم تا بهترین تدارك را انجام دهیم.

رییس فدراسیون والیبال در پایان خاطرنشان كرد: سال گذشته و در جریان مسابقات آسیایی قطر تیم ما به مقام نایب قهرمانی دست یافت. در آن زمان نیز اگر ست كوویچ در مدیریت تیم عملكرد بهینه‌ای را از خود نشان می‌داد، می‌توانستیم حتی سكوی نخست را از آن خود كنیم. اما در این مدت وی تجربیات بسیار خوبی را كسب كرده و می‌تواند در عرصه‌ی جهانی تیم‌ ما را با موفقیت همراه كند.

یادآور می‌شود رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان از روز ‌15 تا ‌23 مرداد در شهر شیاپاتانا هندوستان و با حضور ‌12 تیم برتر جهان برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود شنبه در ساعت 10 صبح به مصاف آلمان می‌رود.

علی كفاشیان:

حضور حیدری مغایر با قانونمندی نیست

دبیر كمیته ملی المپیك گفت: از فدراسیون كشتی درخواست شده تا در جلسه هیات رئیسه چگونگی بازگشتن علیرضا حیدری به تیم ملی كشتی آزاد را بررسی كنند.

علی كفاشیان در گفت و گو با ایسنا اظهار كرد: در نشست كمیته تداركاتی بازی‌های آسیایی قطر و پكن ، رحیم جدی و بهمن میرزایی كه ناظران ما در كشتی هستند گزارشات خود را ارائه كردند و گفتند در وزن‌هایی كه نفرات ملی‌پوش انتخاب شده‌اند، بحثی نیست و كشتی‌گیران خوبی انتخاب شده‌اند اما در آن اوزانی كه هنوز نفر نهایی انتخاب نشده است به حیدری نیز می‌توانند فرصت دهند.

وی افزود: در حال حاضر علیرضا حیدری آماده است و آزمایش كردن وی به نفع كشتی است،‌ ضمن اینكه به سایر كشتی‌گیران لطمه‌ای وارد نمی‌شود.

كفاشیان با اشاره به اینكه امتحان كردن حیدری مغایر با قانونمندی در كشتی نیست، تصریح كرد: همواره استثناهایی وجود دارند و ممكن است در آستانه‌ی مسابقات حوادثی مانند آسیب‌دیدگی به وجود آید و یك فرد شاخص نتواند در مسابقه انتخابی كشتی بگیرد. با توجه به سابقه حیدری و این كه وی نمی‌خواهد بدون انتخابی و محك خوردن در رقابت‌های جهانی شركت كند، می‌توان برای وی این فرصت را ایجاد كرد كه از فدراسیون خواسته شده در جلسه هیات رییسه بحث حضور مجدد وی را بررسی كند.

دبیر كمیته ملی المپیك در پایان خاطرنشان كرد: برای حضور در مسابقات جهانی باید قوی‌ترین تیم را اعزام كرد و خود كشتی گیران اعتراضی به ‌آزمایش مجدد حیدری ندارند، حیدری خواستار حضور در مسابقه است تا اگر معیارهای لازم را داشت، به عضویت تیم ملی درآید.

طی دیداری دوستانه؛

تیم ملی بوکس ایران بر تیم ملی ترکیه غلبه کرد

تیم ملی بوکس کشورمان که خود را برای رقابتهای قهرمانی آسیا که شهریور ماه در ویتنام برگزارمی شود آماده می کند، شب گذشته با نتیجه 6 بردو برتیم بوکس ترکیه غلبه کرد.

به گزارش مهرصادق فرج زاده ( 48 کیلوگرم)، شهرام ترادیده (51 کیلوگرم)، مهرداد حمیدیان(54 کیلوگرم)، ابراهیم ارمشی(57 کیلوگرم)،رضا قاسمی(69 کیلوگرم) و مهدی قربانی(75 کیلوگرم) موفق به شکست حریفان خود شدند وسدات تاسچی و سلجوق آیدین موفق شدند در اوزان 60 و64 کیلوگرم برامین قاسمی پور ومرتضی سپه وند غلبه کنند.

دومین دیدار دوستانه این دوتیم فردا درسالن بوکس مجموعه ورزشی شیرودی برگزارمی شود.

لازم به ذکراست: برخلاف درخواست مسوولان بوکس کشورمان ازفدراسیون بوکس ترکیه، تیم اول بوکس این کشوربه ایران اعزام نشده است.