تبیان، دستیار زندگی
جشنواره شعر «روح بیكران» با مضامین سوگواره، استقبال و تضمین اشعار امام راحل از سوی مراكز فرهنگی هنری منطقه 11 و 20 برگزار می‌شود.../فراخوان سومین دوره کنگره سراسری شعر آیینه نبی در دو بخش دائمی و ویژه منتشر شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"روح بیکران" و"آیینه نبی"

فراخوان خاطرات تربیتی

در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل(ره)؛ جشنواره شعر «روح بیكران» فراخوان داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مراكز فرهنگی هنری منطقه 11، سجاد عزیزی آرام، دبیر جشنواره با بیان این خبر گفت: این جشنواره شعر با هدف پرداختن به آثار و اشعار امام در آستانه سالگرد ارتحال ایشان برگزار می‌شود. شاعرانی كه به تضمین یا استقبال از اشعار ایشان اثری خلق نموده‌اند، آثارشان در بخش ویژه جشنواره داوری خواهد شد.

وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار 10 خرداد ماه است و سعید بیابانكی و محمد سعید میرزایی دبیران علمی این جشنواره را تشكیل می‌دهند.

وی گفت: یوسفعلی میرشكاك، بهروز یاسمی و عبدالجبار كاكایی آثار این جشنواره را داوری نهایی می‌كنند.

جشنواره شعر «روح بیكران» با مضامین سوگواره، استقبال و تضمین اشعار امام راحل از سوی مراكز فرهنگی هنری منطقه 11 و 20 برگزار می‌شود.

عزیزی در توضیح استقبال و تضمین گفت: تضمین آن است كه شاعری بر مصرع‌های اول هربیت از یك غزل سه مصرع دیگر بسراید و در حقیقت قالب غزل را به مخمس تبدیل كند. البته اگر شاعری مصرعی یا بیتی از شاعر دیگر را در شعر خود بیاورد نیز تضمین گویند. همچنین استقبال صنعتی است كه بر اساس آن شاعران كلاسیك زبان با رعایت وزن ، قافیه و ردیف از غزل شاعری دیگر اثری تازه خلق می‌كنند.

دبیر جشنواره شعر روح بیكران تصریح كرد: تمامی شاعران بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی می‌توانند در جشنواره شركت كنند و شاعرانی كه آثارشان در مطبوعات یا به صورت كتاب منتشر شده امكان شركت در جشنواره را دارند.

فراخوان کنگره شعر"آیینه نبی" اعلام شد

فراخوان سومین دوره کنگره سراسری شعر "آیینه نبی" در دو بخش دائمی و ویژه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دراین دوره از کنگره در بخش دائمی همچون سالهای گذشته به ابعاد شخصیتی حضرت علی‌اکبر (ع)اختصاص خواهد یافت و بخش ویژه امسال نیز به شخصیت امام حسن مجتبی (ع) تعلق دارد.

شاعران برای شرکت در این کنگره هیچ‌گونه محدودیتی در قالب و تعداد آثار ندارند و آثاری که پرداخت بهتر و دقیق‌تری به ابعاد وجود و شخصیتی این دو چهره بزرگ اسلام داشته باشند از اولویت بیشتری برای دعوت و برگزیده شدن برخودارند.

اشعار رسیده به دبیرخانه کنگره بررسی و داوری خواهند شد و ضمن انتشار آثار برتر در قالب کتاب، بیست نفر از شاعران به عنوان صاحبان آثار برتر به کنگره دعوت می‌شوند.

آخرین مهلت ارسال آثار 15 تیر ماه و زمان برگزاری مراسم یکم و دوم مرداد 1389 همزمان با سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع)و هفته جوان اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه دائمی کنگره سراسری شعر "آیینه نبی" به نشانی استان فارس، مرودشت،‌ خیابان سعدی، کوچه بازرگانی، مهدیه مرودشت یا پست الکترونیکی tardidemorde@gmail.com ارسال کنند.

تهیه و تنظیم برای تبیان : زهره سمیعی - بخش ادبیات تبیان