تبیان، دستیار زندگی
انتقال هافبك تهاجمی ایران به باشگاه معتبر بایرن مونیخ آلمان را می‌توان نه فقط یكی از بزرگترین انتقالات تاریخ فوتبال ایران نام برد، بلكه آن را یكی از بزرگترین رویدادهای فوتبال آسیا دانست. به گزارش ایسنا در سایت HTTP://WWW.NET...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مارادونای آسیا، مارادونای اروپا خواهد شد؟


انتقال هافبك تهاجمی ایران به باشگاه معتبر بایرن مونیخ آلمان را می‌توان نه فقط یكی از بزرگترین انتقالات تاریخ فوتبال ایران نام برد، بلكه آن را یكی از بزرگترین رویدادهای فوتبال آسیا دانست.

به گزارش ایسنا در سایت HTTP://WWW.NETSPORT-MAGAZINE.COM نوشته شده است: زمانی كه مهاجم با ارزش تیم ملی كشورمان علی دایی و بعد از آن وحید هاشمیان به تیم آلمانی پیوستند، شاید انتظارت ایرانیان از این دو بازیكن تا حدی نبود كه امروز از علی كریمی توقع می‌رود.

ترانسفر كریمی به بایرن گرچه فوری و تا حدی پوشیده انجام شد، اما تحولی آرام را در بین جامعه فوتبال ایران بوجود آورد. با رفتن كریمی به بایرن به نظر می‌رسد كه توقع طرفداران نیز از فوتبال كشور دو چندان شده است.

*علی چشمان ماگات را گرفته است

در اولین تمرینی كه علی كریمی و اسماعیل (ISMAEL) دو بازیكن جدید بایرن در مونیخ انجام دادند، فلیكس ماگات (FLEIX MAGATH) مربی این تیم اعلام كرد كه این دو بازیكن جدید چشم او را گرفته‌اند؛ نظر ماگات در مورد علی این بود كه وی هر روز از این انتقال خوشحال‌تر می‌شود.

ماگات هم‌چنین اعلام كرده بود كه از علی كریمی توقع نداشته كه این چنین در تمرینات آماده شود. ماگات فكر می‌كرد كه او مانند بازیكنان آسیایی كه تا به حال دیده بود، باشد. اما علی فراتر از سطح آسیا در بایرن خود را نشان داد.

در مصاحبه‌ای كه فلیكس ماگات در تور ژاپن انجام داد، اعلام كرد كه كریمی بازیكنی است كه انتظارات را برآورده كرده و در آینده نیز برآورده می‌كند.

علی كریمی در بازی‌های تداركاتی تیم بایرن برابر تیم‌های ژاپنی موفق شد تا ‌2 گل به‌ثمر برساند. این موضوع كارنامه او را درخشانتر كرد.

*طرفداران امیدوارتر از همیشه

در نظرسنجی‌هایی كه توسط برخی از روزنامه‌ها و نشریات فوتبال ایرانی انجام شد، این نتیجه حاصل شد كه طرفداران علی كریمی بر این باورند كه انتقال كریمی به بایرن با انتقال دیگر بازیكنان ایرانی به تیم‌های بزرگ اروپایی كه تا به امروز انجام شده، تفاوت دیگری دارد.

آنها معتقدند كه كریمی می‌تواند به خوبی در بایرن ظاهر شود.

تجربیات نشان داده بعد از آن‌كه یكی از بازیكنان فوتبال ما به باشگاهی بزرگ پیوسته، روند رو به رشد برای آن بازیكن پشت سر گذاشته نشده. اما به‌نظر می‌رسد كه این مسأله برای علی كریمی طوری دیگر رقم خواهد خورد.

زمانی كه علی كریمی به عنوان بهترین بازیكن سال آسیا (‌2004) معرفی شد، گزارشگر شبكه NBC با یكی از كارشناسان فوتبال ایران مصاحبه‌ای در این خصوص انجام داد و این موضوع مطرح شد كه اگر كریمی در یكی از باشگاه‌های معتبر اروپایی توپ بزند، این پتانسیل را خواهد داشت كه حتی به عنوان بهترین بازیكن اروپا دسترسی پیدا كند.

حال این شرایط فراهم آمده و باید منتظر ماند و دید كه آیا وی می‌تواند به چنین مقام‌هایی برسد، یا سرنوشت او همانند دایی و هاشمیان خواهد بود؟

 کریمی نابغه ، آهوی خجالتی بایرن