تبیان، دستیار زندگی
رییس ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور گفت: حضور روحانیت در راستای معنویت افزایی و تقویت اعتقادات رزمندگان دفاع مقدس بسیار مهم و تاثیرگذار بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معنویت افزایی؛ رسالت اصلی روحانیون در دوران دفاع مقدس
شهدای روحانی

رییس ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور گفت: حضور روحانیت در راستای معنویت افزایی و تقویت اعتقادات رزمندگان دفاع مقدس بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

آقای یحیی عقیلی در گفتگو با  مرکز خبر حوزه با اشاره به فرارسیدن سوم خردادماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت:نصرت الهی و دعا و توسل در پیروزی رزمندگان در عملیات های دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشت و در همین راستا یکی از مولفه ها و رسالت های جدی روحانیت در جبهه های حق علیه باطل، تلاش در راستای معنویت افزایی رزمندگان اسلام بوده است.

وی افزود: بی شک حضور روحانیت در جبهه های جنگ و نیز عملیات های دوران دفاع مقدس و به ویژه عملیات بیت المقدس پررنگ و بسیار تاثیرگذار بوده است.

عقیلی همچنین با اشاره به جمله معروف حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند« خرمشهر را خدا آزاد کرد»،گفت:با توجه به این که دشمن بعثی پس از اشغال خرمشهر، استحکامات بسیار قوی در این شهر ایجاد کرده بود و خود صدام هم گفته بود که «اگر ایران بتواند خرمشهر را بازپس گیرد من کلید بصره را به آن ها می دهم»،عملیات بیت المقدس و بازپس گیری خرمشهر اهمیت بسیار زیادی دارد؛ البته باید دانست که بدون عنایات الهی این موفقیت بزرگ محقق نمی شد.

وی با مهم توصیف کردن بزرگداشت ایام اللهی همچون سوم خردادماه، ابراز داشت:در حال حاضر یادآوری رشادت های رزمندگان اسلام در خلق حماسه های بی نظیر دفاع مقدس و تبیین آن ها برای عموم مردم و به ویژه نسل جوان بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

رییس ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور، در ادامه با تاکید بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر حوزویان برای مقابله در عرصه جنگ نرم فرهنگی یادآور شد: پیام اصلی شهدا برای امروز ما این است که در عرصه تهاجم فرهنگی با تقویت ایمان و حفظ روحیه معنوی خود به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و خود را آماده این جنگ خطیر کنید.

وی همچنین خواستار تقویت ارتباط صمیمانه روحانیت با مردم و به ویژه نسل جوان جامعه شد و گفت: در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال« همت و کار مضاعف» نامیده شده است، این انتظار وجود دارد که عموم روحانیون، خصوصا طلاب جوان در سایه ارتباط صمیمانه خود، بیش از پیش مردم و جوانان را با حماسه های دفاع مقدس و به ویژه اهداف متعالی شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی آشنا کنند.