تبیان، دستیار زندگی
کره جنوبی دیگر قدرت برتر جهان نیست و ایران است که حرف اول را در جهان تکواندو می زند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران قهرمان آسیا

تکواندوی قهرمانی آسیا

حسین تاجیک با برتری مقابل تکواندوکاری از قطر به فینال راه یافت تا تیم ایران برای دومین دوره پیاپی عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

تیم ملی تکواندو ایران با اقتدار کامل عنوان قهرمانی نوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.

این دوره از مسابقات که از روز جمعه هفته گذشته با حضور 210 تکواندوکار از 20 کشور آسیایی در سالن دولت شهر آستانه قزاقستان آغاز شده بود، با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه یافت.

ملی پوشان کشورمان که اولین بار سال 2008 قهرمان آسیا شده بودند، در این دوره با کسب چهار مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و 59 امتیاز عنوان دوره قبل را تکرار کرده و سرود قهرمانی سردادند. در رده بندی تیمی کره جنوبی با 2 مدال طلا، 2 مدال نقره، یک برنز و 42 امتیاز دوم شد و تایلند با کسب 2 مدال طلا و 33 امتیاز در مکان سوم ایستاد.

در آخرین روز این رقابت‌ها حسین تاجیک چهارمین مدال طلا را برای تیم ملی ایران به ارمغان آورد. وی بعد از یک دور استراحت به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با نتیجه 5 بر یک به برتری رسید. او در ادامه با نتیجه 7 بر 2 از سد عبدالقادر از قطر گذشت تا در فینال مقابل نماینده‌ای از کشور میزبان قرار گیرد. تاجیک در این مبارزه با نتیجه 19 بر 5 از سد "آرمان کیلمانوف" گذشت و به مدال طلای وزن هشتم مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا دست یافت.

حسین تاجیک، محمد باقری معتمد، فرزاد عبداللهی و مسعود حجی زواره چهار مدال طلا، یوسف کرمی یک مدال نقره و رضا نادریان یک مدال برنز برای تیم ملی کشورمان کسب کردند تا هر شش تکواندوکار تیم اعزامی با دست پر به ایران بازگردند.

خوشحالم دومین طلای آسیا را کسب کردم

تکواندوکار وزن پنجم تیم ملی ایران گفت: از اینکه برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا شده و به مدال طلا دست پیدا می کنم خوشحالم ولی همین طلا باعث شد حق کرمی ضایع شود.

فرزاد عبداللهی که روز شنبه به مدال طلای مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا دست یافت با  بیان مطلب فوق افزود: کره‌ای ها می دانستند که برای گرفتن جام قهرمانی از ما کار سختی پیش رو دارند و نمی توانند در میدان مسابقه این کار را انجام دهند و به همین دلیل به روشهای دیگر از جمله داوری متوسل شدند تا به هدف خود برسند.

کره جنوبی دیگر قدرت برتر جهان نیست و ایران است که حرف اول را در جهان تکواندو می زند

وی ادامه داد: بعد از آنکه من طلا گرفتم نوبت به دیدار فینال یوسف رسید، اگر او هم طلا می گرفت ما بدون احتساب نتایج روز پایانی قهرمان بودیم ولی چشم بادامیهای با نفوذهایی که دارند روی به  نادوری  آوردند و حق مسلم یوسف کرمی را ضایع کردند تا او موفق به کسب مدال نشود و ما از قهرمانی دور شویم.

قهرمان دو دوره رقابتهای آسیایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کره جنوبی دیگر قدرت برتر جهان نیست و ایران است که حرف اول را در جهان تکواندو می زند.

عبداللهی در پایان به سطح فنی بالای مسابقات اشاره کرد و گفت: تیم ها همه خوب شدند، به وضوح می توان پیشرفت را در این مسابقات دید و در آینده کار سخت تری پیش رو داریم، همه کشورها راه مبارزه با هوگوهای الکترونیکی را آموخته اند. ما باید برای حفظ جایگاه خود بیشتر تلاش کنیم.

تکواندوی قهرمانی آسیا

حریفم را ناک اوت کردم ولی با ناداوری بازنده شدم

سرگروه تیم ملی تکواندو ایران گفت: در مبارزه برای کسب مدال مقابل چشم تمامی حاضرین در سالن حریف خود را ناک کردم ولی داوران به وضوح حقم را ضایع کردند و کسی نبود از من دفاع کند.

یوسف کرمی بعد از شکست در بازی پایانی وزن هفتم مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا با بیان مطلب فوق گفت: سالهاست در مسابقات مختلف شرکت می کنم و باخت های متعددی را تجربه کرده بودم ولی از این نوع باختن خیلی ناراحتم، اگر مبارزه ضعیفی ارائه می دادم به هیچ عنوان ناراحت نمی شدم ولی کره ای ها نمی خواستند من مدال طلا بگیرم و به خواسته خود رسیدند.

وی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا برای دادن اخطار سرداور،  داوران کنار را جمع نمی کند چرا که خود او می تواند اخطار بدهد، من مبارزه را از حریف پیش بودم ولی با همین اخطار بی مورد نتیجه مساوی شد. در راند چهارم هم با ضربه روی صورت حریف او را ناک اوت کردم ولی داوران به من ا اخطار منفی دادند.

سرگروه تیم ملی در توضیح بیشتر این موضوع  گفت: در ثانیه های پایانی من اقدام به ضربه روی صورت حریف کردم که همزمان شد با چرخش حریف کره ای ولی سرداور اعتقاد داشت این ضربه بعد از اعلام اتمام بازی (گالیو) بوده و به من اخطار منفی داد. حتی داوران حاضر نشدند اعتراض ما را با دیدن فیلم مبارزه طبق قانون بررسی کنند .

کرمی در پایان گفت: متاسفم که در روز روشن و مقابل چشم تماشاگران حاضر در سالن به واسطه همین قوانین جدید حق ما ضایع می‌شود و کسی نمی تواند از آن دفاع کند. ولی روز قبل دیدند که تایلندیها مقابل همین کره چطور از حق مسلم خود دفاع کردند و نتیجه بازی را تغییر دادند.

نوزدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که روز جمعه در آستانه قزاقستان آغاز شده بود امروز خاتمه پیدا می کند که تیم ملی تکواندو کشورمان برای دومین سال پیاپی قهرمان این مسابقات شد.

منبع:مهر

تنظیم:سعید آقازاده