تبیان، دستیار زندگی
این اذان که بعدها به اذان انتظار شهرت یافت به راستی هر شنونده ای را_هر چند بی ذوق_ بر سر ذوق می آورد و روی بال و پر خود می نشاند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خالق "اذان انتظار" کیست؟

اذان انتظار

سال  79 بود یا 80، درست خاطرم نیست. برای اولین بار بود که اذان دلنشین و خوش ترنم جناب آقای روح الله کاظمی زاده را در مراسم روحبخش اعتکاف مسجد دانشگاه تهران می شنیدم.

این اذان که بعدها به اذان "انتظار" شهرت یافت به راستی هر شنونده ای را_هر چند بی ذوق_ بر سر ذوق می آورد و روی بال و پر خود می نشاند.

درست در واپسین ساعات روز که از فرط روزه داری، اندک رمقی برای معتکفان نمانده بود، این گلبانگ ملکوتی، بسان آب خوش گواری بود که گلوی عطشناک جانمان را تر می ساخت و ما با نیوشیدن آن سیراب می شدیم از یک حس متعالی پرشکوه.

بعدها که نسبت به خالق این اثر، سر ارادت بیشتری یافتم دیدم که عجب! روح اخلاص و طهارت سِِرّّ اوست  که چنین اثری را به صدایش بخشیده است.

روح الله کاظمی زاده ، خالق اذان انتظار، قاری خوش خوان قرآن، مداح با اخلاص اهل بیت علیهم السلام، متولد 1359 شهر کرمان، کارشناس علوم سیاسی، کارشناس ارشد رشته مدیریت فرهنگی و مدیر فرهنگسرای اخلاق شهرداری تهران است.

بنا به گفته خودش این اذان فقط یک الهام از جانب خدای متعال بود و او کار زیادی برای تنظیم نغمات آن انجام ندادند. فقط حدود چهار ماه طول کشیده تا این اذان سیر تکاملی خود را سپری کند و برای اولین بار این اذان را در مسجد دانشگاه تهران سر داده اند.( بگذریم از اینکه موذن در این اثر به نوعی از ساختار اذان گویی سنتی ایرانی گریز داشته و در واقع گونه ای تم غربی کم رنگ بر آن سایه افکنده است.

اذان انتظار با صدای روح الله کاظمی زاده  اذان انتظار 

شکوری_گروه دین و اندیشه تبیان