تبیان، دستیار زندگی
کتاب تبیان در ادامه دو معرفی پیش تصمیم دارد هر هفته در منوی چه بخوانیم؟ بخشی از مجموعه کتابهایی که رهبر پیشنهاد کرده اند را به شما معرفی کند؛پس از این پس هر هفته با چند کتاب پیشنهاد رهبر در همه زمینه ها :
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب به پیشنهاد رهبر انقلاب- 3
کتاب به پیشنهاد رهبر انقلاب

کتاب تبیان در ادامه دو معرفی پیش تصمیم دارد هر هفته در منوی چه بخوانیم؟ بخشی از مجموعه کتابهایی که رهبر پیشنهاد کرده اند را به شما معرفی کند؛پس از این پس هر هفته با چند کتاب پیشنهاد رهبر در همه زمینه ها :

همپای صاعقه از گل علی بابائی

لحظات و حالات ثبت‌شده در سراسر این کتاب، همان ظرافت‌های حیرت‌انگیزی است که از مجموع آن، تابلوی پرشکوه و باعظمت عملیاتی چون فتح‌المبین و بیت‌المقدس پدید آمده...این مردان بزرگی که نام آن‌ها بسی آسان بر زبان و دل غافل ما می‌گذرد، از جنس همان اخوان صفا و فرسان هجائند که سید شهیدان سلام‌الله‌ علیه آن‌ها را با عظمت و سوز و مهر، مخاطب ساخت و از فقدان آنان غمگین بود.

رهبر انقلاب درباره کتاب:این مردان بزرگی که نام آن‌ها بسی آسان بر زبان و دل غافل ما می‌گذرد، از جنس همان اخوان صفا و فرسان هجائند که سید شهیدان سلام‌الله‌ علیه آن‌ها را با عظمت و سوز و مهر، مخاطب ساخت و از فقدان آنان غمگین بود.

رهبر

رهبر انقلاب پس از مطالعه کتاب «همپای صاعقه» ـ کارنامه‌ عملیاتی لشکر ‌27 محمد رسول‌الله(ص)‌ در زمان سردار حاج احمد متوسلیان ـ  تقریظی بر این کتاب زدند و در این یادداشت نوشتند:

«« بسم‌الله الرحمن الرحیم

این یک کتاب منبع بسیار غنی و ارزشمند است که از آن می‌توان ده‌ها کتاب و فیلمنامه و زندگینامه استخراج کرد. لحظات و حالات ثبت‌شده در سراسر این کتاب، همان ظرافت‌های حیرت‌انگیزی است که از مجموع آن، تابلوی پرشکوه و باعظمت عملیاتی چون فتح‌المبین و بیت‌المقدس پدید آمده و برترین‌های هنر جهاد و ایثار و شجاعت و ابتکار را در مجموعه‌ی نمایشگاه بی‌نظیر هنرهای انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد.

این مردان بزرگی که نام آن‌ها بسی آسان بر زبان و دل غافل ما می‌گذرد، از جنس همان اخوان صفا و فرسان هیجائند که سید شهیدان سلام‌الله‌ علیه آن‌ها را با عظمت و سوز و مهر، مخاطب ساخت و از فقدان آنان غمگین بود. سلام خدا و بندگان برگزیده و فرشتگان و رسولان او نثار روح مطهر آنان باد.

در روز و شب‌هایی از آبان و آذر ‌86 صفحه به صفحه و سطر به سطر مطالعه و نیوشیده شد.»»

شایان ذکر است این کتاب را که به همت «گل‌علی بابایی و حسین بهزاد» تالیف شده، سوره مهر با قیمت 12هزار تومان و در 912 صفحه منتشر کرده که اکنون چاپ هفتم آن در بازار موجود است.

عنوان کتاب برگرفته از وقایعی است که نویسنده در فصل های مختلف کتاب با آن برخورد می کند. انتخاب این نام برای این مجموعه به این خاطر است که در کتاب سه عملیات موشکافی و آنالیز می شود و در هر عملیات احساس من نویسنده این است که رزمندگان اسلام همچون صاعقه با دشمن برخورد کردند.

گل علی بابایی درباره این کتاب می گوید:

بعد از برگزاری کنگره سرداران و 36 هزار شهید استان طرحی ارائه شد که بر اساس آن بتوانیم تاریخ لشکر 27 را بنویسیم به همین خاطر تصمیم گرفتیم تاریخ پیدایش و تشکیل یک تیپ رزمی مثل تیپ 27محمدرسول الله (ص) را به نگارش در آوریم از طرفی هم چون خودم از ابتدای خدمتم در این یگان رزمی ممشغول بودم نوعی احساس تکلیف در من وجود داشت. کلیه وقایع تیپ محمدرسول الله (ص) را از نحوه شکل گیری، رزم های شبانه و عملیاتی که توسط این تیپ انجام شد به مدت شش ماه از دیماه 1360 تا تیر ماه 1361 را نوشتیم. این کتاب در سال 1379 با 850 صفحه تحت عنوان «همپای صاعقه» به چاپ رسید.

عنوان کتاب برگرفته از وقایعی است که نویسنده در فصل های مختلف کتاب با آن برخورد می کند. انتخاب این نام برای این مجموعه به این خاطر است که در کتاب سه عملیات موشکافی و آنالیز می شود و در هر عملیات احساس من نویسنده این است که رزمندگان اسلام همچون صاعقه با دشمن برخورد کردند. وجه تمایز اصلی این کتاب با سایر کتب دفاع مقدس در این است که شهدا روایتگر اصلی قصه جنگند، نه نویسنده. همچنین در این کتاب سعی کردیم مکالمات لحظه به لحظه رزمندگان و فرماندهان اعم از تلفنی و پشت بی سیم و اتفاقاتی که افتاده را همراه با مستندات بیاوریم.

کتاب به پیشنهاد رهبر-1(دن آرام)

کتاب به پیشنهاد رهبر-2(مهاتما گاندی به قلم رومن رولان)


تهیه و تنظیم برای تبیان: نرگس امیرسرداری