تبیان، دستیار زندگی
مهدی مهدوی‌كیا: فوتبال ایران با برانكو موفق بود مهدی مهدوی‌كیا می‌گوید كه از شرایط روحی خوبی برخوردار است و هیچ مساله‌ای در تمرینات منظم او تاثیری نداشته است. بازیكن ملی‌پوش تیم ملی فوتبال كشورمان درباره‌ی وضعیت خود گفت: مش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت مهدوی کیا در هامبورگ

مهدی مهدوی‌كیا:
فوتبال ایران با برانكو موفق بود


مهدی مهدوی‌كیا می‌گوید كه از شرایط روحی خوبی برخوردار است و هیچ مساله‌ای در تمرینات منظم او تاثیری نداشته است.

بازیكن ملی‌پوش تیم ملی فوتبال كشورمان درباره‌ی وضعیت خود گفت: مشكل خاصی نیست و تمرینات منظم خود را پیگیری می‌كنم. هامبورگ نیز در هفته‌ی نخست بوندس‌لیگا باید به مصاف تیم نورنبرگ برود.

مهدوی‌كیا درباره‌ی دیدار تیم ملی كشورمان برابر تیم ملی ژاپن اظهار كرد: متاسفانه دو اخطاره هستم و نمی‌توانم تیم ملی را در این دیدار همراهی كنم. خیلی دوست داشتم كه با توجه به تعطیلی بوندس‌لیگا تیم ملی را در دیدار آخر مقدماتی جام جهانی همراهی كنم. اما متاسفانه پس از اخطاری كه در دیدار برابر بحرین دریافت كردم دو اخطاره شده و نمی‌توانم همراه تیم ملی باشم.

وی ژاپن را یكی از قطب‌های اصلی فوتبال آسیا دانست و افزود: فكر می‌كنم حریف بسیار قدرتمندی است. آنها از بهترین‌های آسیا هستند و بازی‌های آنها در جام كنفدراسیون‌ها مقابل یونان و برزیل قدرت واقعی شان را نشان داد. به هیچ عنوان نباید آن دیدار را بازی آسان برای تیم ملی متصور بود. اما با توجه به صعود هر دو تیم شك نداشته باشید كه بازی قشنگی خواهد شد. ما سابقه‌ی دیدار برابر تیم ملی ژاپن در شهر یوكوهاما را داریم و به طور حتم می‌توانیم با استفاده از این تجربه بهترین كیفیت خود را در دیدار برابر ژاپن ارایه دهیم.

مهدوی‌كیا معتقد است كه استفاده از بازیكنان اصلی یا امید از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است.

وی در این باره به ایسنا گفت:‌ با توجه به صعود تیم ملی كشورمان به جام جهانی كادر فنی می‌تواند از بازیكنان جوان در دیدار برابر ژاپن استفاده كند تا این بازیكنان بیشتر پخته شوند. اما از طرفی دیگر استفاده از بازیكنان اصلی می‌تواند ضامن حفظ سرگروهی ما در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی باشد. اما هر چه هست فدراسیون فوتبال و برانكو باید در این باره تصمیم‌گیری كنند. من تنها به عنوان یك بازیكن امیدوارم كه فدراسیون بهترین تصمیم را اتخاذ كند.

وی درباره‌ی انتقادهای مطرح شده از « برانكو ایوانكوویچ» مبنی بر این كه به دلیل محافظه‌كار بودن وی، او قادر نخواهد بود با تیم ملی ایران در جام جهانی نتایج خوبی كسب كند، گفت: این مسایل به بازیكنان مربوط نیست. ما به عنوان یك بازیكن باید تمام فكر و ذكر خود را معطوف انجام بازی‌های خود كنیم. این اعتقاد شخصی من است. اما با نگاهی به كارنامه‌ی برانكو در ایران متوجه می شویم كه او با فوتبال ما كاملا موفق بوده است. شخص برانكو مربی بسیار خوبی بوده و توانسته برای اولین بار ایران را بدون حرف و حدیث به جام جهانی هدایت كند.

مهدوی‌كیا صعود به جام جهانی را كاری بسیار مشكل ارزیابی كرد و گفت: شاید بسیاری صعود تیم ملی به جام جهانی را كاری بسیار ساده می‌دانند اما باید در نظر گرفت كه حضور در میان سی و دو تیم برتر جهان بی‌شك كار بسیار مشكلی است. چرا كه در مسابقات جام جهانی بهترین تیم‌های قاره‌ها حضور دارند و این نشانگر مشكل بودن راهی است كه تیم ملی به همراه كادر فنی پیموده است.

وی افزود: كادر فنی در این بین زحمات زیادی متحمل شد. پیروزی برابر تیم‌های عربی مانند اردن و قطر در كشورهای آنها اتفاق‌هایی است كه به راحتی امكان پذیر نیست اما ما با برانكو و كادر فنی فعلی به این نتایج دست یافتیم.

مهدوی‌كیا در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا درباره‌ی وضعیت علی كریمی و بازی‌های او در تیم بایرن مونیخ گفت: با او چند بار تلفنی صحبت كردم. او از شرایط بدنسازی در بایرن بسیار راضی بود. ماگات سخت‌ترین تمرینات را در آلمان دارد. اما كریمی خدا را شكر توانست به راحتی این دوران را پشت سر بگذارد و من امیدوارم كه فصل موفقی را به انجام برساند.

وی در پایان درباره‌ی دیدار برابر تیم ملی عربستان گفت: هنوز نمابری از سوی فدراسیون فوتبال به من یا به باشگاه هامبورگ ارسال نشده است و نمی‌دانم كه آیا این بازی به طور قطع انجام خواهد شد یا خیر.