تبیان، دستیار زندگی
كاپیتان آلمان، جانشینی شایسته برای روی كین منچستر یونایتد به میشاییل بالاك پیشنهادی داد كه بیانگر حضور چشمگیر او در انگلستان است و او را جانشینی شایسته برای روی كین در میانه زمین خواهد كرد. این انتقال احتمالی تا شروع فصل 7 ـ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاک در راه منچستر یونایتد

كاپیتان آلمان، جانشینی شایسته برای روی كین


منچستر یونایتد به میشاییل بالاك پیشنهادی داد كه بیانگر حضور چشمگیر او در انگلستان است و او را جانشینی شایسته برای روی كین در میانه زمین خواهد كرد.

این انتقال احتمالی تا شروع فصل 7 ـ 2006 صورت نمی‌گیرد.

بالاك می‌خواهد بایرن را با بوندس‌لیگا تنها بگذارد و جزییات اولیه انتقال آزاد او بیان شده تا او ژانویه آینده به الدترافورد بیاید.

پیوستن كاپیتان برجسته آلمان‌ها برای سرالكس فرگوسن كه روی كین را «‌بی‌همتا» خوانده است، دست آوردی قابل توجه محسوب می‌شود اما، ممكن است سرمربی «شیاطین سرخ» با دیدن مردی كه با پنجاه و هفت بازی ملی، در دویست و شش بازی بوندس‌لیگا، شصت و یك گل زده است، حرفش را پس بگیرد.

یونایتدها باور دارند كه با بالاك به توافق رسیده‌اند و با وجود حتمی نبودن این انتقال، فرگوسن و دیوید گیل مدیر اجرایی منچستر خاطر جمع هستند كه الدترافورد گزینه نخست بالاك است.

منچستر یونایتد به دو دلیل نمی‌تواند یك سال زودتر بالاك را بگیرد، نخست آن كه فرگوسن هنوز باور دارد كه كین می‌تواند یك فصل دیگر حضوری موثر داشته باشد و دوم آن كه با وجود مشاجره‌های اخیر در تمرین‌های پیش از فصل در مورد تركیب تیم، فرگوسن نمی‌تواند در این موضوع كه كین دیگر قادر به حفظ موقعیتش در بالاترین سطح نیست باید با شرایط كنار بیاید.

اگر با چشمانی باز به كار گلیزر مالك سرمایه‌دار منچستر بنگریم می‌بینیم او با پیشنهاد هشت میلیون پوندی‌اش سران بایرن را تحریك می‌كند تا پیش از آن كه دوازده ماه بعد چیزی از بالاك نصیبشان نشود به فكر فروش او بیفتند.

البته فرگوسن باور دارد كه خرید بالاك ارزش خطر كردن را دارد زیرا این كار گردش پول را در جایی دیگر از باشگاه سبب می‌شود.

بحث در مورد آمدن بالاك به منچستر در حالی مطرح می‌شود كه «سرخ‌پوشان الدترافورد» تا كنون توانسته‌اند با ادوین ون درسار سنگربان هلندی، پارك جی سونگ مرد میانی كره‌ی جنوبی و «بن فاستر» سنگربان ذخیره «استوك سیتی» به توافق برسند و امكان اضافه شدن مایكل اوون به جمعشان پیش از پایان فصل نقل و انتقالات در سی و یك آگوست وجود دارد.

میشاییل بالاك در یك نگاه

سن: 28 سال

محل تولد: گورلیتس آلمان

بازی ملی: پنجاه و پنج بازی

اولین حضور: بیست و هشت آپریل 1999 ـ اسكاتلند

حضور در تیم‌های مختلف:

كایزرسلاترن 1999 ـ 1997 ـ چهل و شش بازی ـ چهار گل

بایرلوركوزن: 2002 ـ 1999 ـ هفتاد و نه بازی ـ بیست و هفت گل

بایرن مونیخ: 2002 تا حالا ـ هشتاد و یك بازی ـ سی گل

مبلغ قراردادها:

كایزرسلاترن به لوركوزن ـ سه میلیون پوند

بایرلوركوزن به بایرن مونیخ ـ نه میلیون پوند

افتخارها:

نایب قهرمانی جام جهانی 2002

برنده جام قهرمانی بوندس‌لیگا در 1998، 2003 و 2005

برنده جام حذفی در 2003 و 2005