تبیان، دستیار زندگی
مهرعلیزاده در‌آخرین نشست ‌با خبرنگاران: مقابل هواداران پرسپولیس ‌و استقلال سربلند شدم آخرین نشست مطبوعاتی، رادیو و تلویزیونی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با خبرنگاران، نویسندگان و عكاسان ورزشی در آكادمی ملی الم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی مهرعلیزاده از ورزش

مهرعلیزاده در‌آخرین نشست ‌با خبرنگاران:
مقابل هواداران پرسپولیس ‌و استقلال سربلند شدم


آخرین نشست مطبوعاتی، رادیو و تلویزیونی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با خبرنگاران، نویسندگان و عكاسان ورزشی در آكادمی ملی المپیك برگزار شد.

مهندس مهرعلیزاده در این نشست ضمن تشكر از زحمات چهار ساله‌ی خبرنگاران، نویسندگان و عكاسان ورزشی در طول چهار سال مدیریت وی در سازمان تربیت بدنی اظهار كرد: شاید مطبوعات و رادیو و تلویزیون جزء مطمئن‌ترین و گسترده‌ترین شبكه‌ی بازرسان من در طول این دوران بوده‌اند. به همین دلیل در هیچ كدام از اخباری كه در مطبوعات درج شد و یا در رادیو و تلویزیون مطرح شد، با دیدگاه منفی به آنها نگاه نكردم. هیچ گاه نگفتم در فلان خبر نكته‌ی منفی وجود دارد و حمل را بر صحت آن گذاشتم. در طول تمام این سا‌ل‌ها مطبوعات و رسانه‌های گروهی را فرصتی برای خود تلقی كردم تا از این فرصت استفاده‌ی لازم را ببرم.

وی ادامه داد: من می‌دانم تنها در یك نظام مردم سالار است كه دستگاه‌های اجرایی به رسانه‌ها به عنوان زبان مردم نگاه می‌كنند. اگر مسوولان دستگاهی به رسانه‌ها احترام بگذارند و استفاده‌ی دقیق و كارشناسی از آن‌ها بكنند، لطف به رسانه‌ها نیست بلكه لطف رسانه‌ها به آن دستگاه است.

وی با تشكر از همه‌ی رسانه‌های گروهی گفت: این شما بودید كه بار عمده‌ای از دستگاه ورزش را به دوش كشیدید. بی‌تردید شما باید این وظیفه را پس از من همچنان ادامه دهید. چرا كه من در طول اجرای برنامه‌های متعددی كه در ورزش‌های همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای و زنان داشتم یكی از مهم‌ترین ابزارهای پیشرفت را همیاری شما رسانه‌های گروهی دیدم. بنابراین هرچه بتوانیم اطلاع رسانی صحیح بكنیم، در پیشرفت كار موثرتر خواهد بود.

مهندس مهرعلیزاده تصریح كرد: هیچ‌گاه نمی‌توان عملكرد مثبت خبرگزاری‌هایی كه در طول چهار سال گذشته تاكنون شكل گرفت را نادیده گرفت. البته همكاری خوب مطبوعات و نقش سازنده‌ی رادیو در ورزش نیز باید به این مهم اضافه كرد. من بسیار خوشحالم كه علقه‌های عاطفی میان ما حاكمیت یافته كه اثرات آن لحظه‌ای نیست.

وی ادامه داد: وقتی كه به گذشته برمی‌گردیم و می‌بینم نگاه‌های ما چقدر نسبت به یكدیگر صمیمی بود و این علاقه در قلب‌های همه نسبت به یكدیگر وجود داشت، میزان خلوص را به حد اعلا می‌بینم، بنابراین از خداحافظی ناراحت نیستم.

رییس سازمان تربیت بدنی تصریح كرد: در حالی جامعه‌ی ورزشی‌نویسان را ترك می‌كنم كه كوچك‌ترین خاطره‌ی منفی از اصحاب مطبوعات ندارم. در طول تمام این سال‌ها هیچ گاه میان من و شما كدورتی ایجاد نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: روندی كه من در ورزش پیش گرفتم، بیشتر بر اعتقاد برنامه‌ریزی و بلند مدت‌نگری استوار بود كه با نظام جامع تربیت بدنی و ورزش شكل گرفت.

مهرعلیزاده همچنین با ارایه گزارشی از برنامه‌های انجام شده در طول چهار سال گذشته حضور رشته‌های مختلف ورزشی در مسابقات جهانی و كسب كرسی‌های بین‌المللی در طول این سال‌ها را نشات گرفته از همین دیدگاه بلند نگری سازمان تربیت بدنی دانست.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان تربیت بدنی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس و استقلال را جزء نهایی‌ترین اقداماتی دانست كه در روزهای آخر مدیریتش انجام شد و خطاب به خبرنگاران گفت: تنها وعده‌ای كه اگر دوران مدیریتی‌ام تمام می‌شد و ناتمام می‌ماند، همین امر بود كه سعی كردم محقق شود. خوشحالم از این كه به وعده‌ام وفا كردم و مقابل هواداران پرسپولیس و استقلال سربلند شدم. ای كاش زمانی فراهم می‌شد تا برای شما خارج از این تریبون‌های خبری بگویم، برای احقاق حق دولت چه اقداماتی انجام دادیم و قوه‌ی قضاییه، دادگستری و قضات‌ آنها چه كمك‌هایی به ما كردند. ما برای مواظبت از اقدامات انجام شده وكالت نامه‌ای را به سازمان خصوصی‌سازی دادیم كه با این توصیف 65 درصد سهام به صورت بلوك به فروش می‌رسد و 35 درصد را برای دولت نگه می‌داریم تا دولت فراخور آنچه اثرات اجتماعی دارد، تصمیم‌گیری كند.

وی افزود: اما در همین 65 درصد نیز سهم هواداران دیده شده كه 20 درصد به صورت ترجیحی در اختیار علاقه‌مندان و 45 درصد در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد. در رابطه با باشگاه استقلال نیز از آنجا كه روش كار فرق می‌كرد، شركتی تحت عنوان استقلال برای سهامی عام شدن به ثبت رساندیم كه 51 درصد به سهامدار و 49 درصد به طرف‌های مقابل داده می‌شود. از این مقدار نیز 40 درصد به افراد حقیقی و حقوقی و 9 درصد پذیره‌نویسی خواهد شد. ما از دولت مصوبه گرفتیم و به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ كردیم تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

در ابتدای این نشست عیسی اسحاقی مدیر كل روابط بین‌المللی و روابط عمومی سازمان تربیت بدنی نیز با ارایه‌ی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در طول چهار سال گذشته خطاب به خبرنگاران گفت: ما سعی كردیم در طول این سال‌ها ارتباط بسیار خوب و منطقی با رسانه‌های ورزشی داشته باشیم. من از رسانه‌های ورزشی به عنوان یار و یاور خود یاد می‌كنم. چرا كه از میزان 1800 خبری كه در طول این سال‌ها برای آنها ارسال شد، بیشترین همكاری را با ما داشتند. از طرفی انجام بیش از 500 مصاحبه‌ی مطبوعاتی برای معاونان و مسوولان ذیربط در سازمان تربیت بدنی، نشان از عملكرد مثبت ما با مطبوعاتی‌ها دارد. البته این یكی از محاسن دوران ما بود كه بیش از پنجاه روزنامه‌ی ورزشی و سیاسی و چندین خبرگزاری به جمع رسانه‌های گروهی دیگر اضافه شد و همكاری خوبی میان مطبوعاتی‌ها با انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشی به وجود آمد. در این مسیر رادیو ورزش یكی از حامیان اصلی ما بود كه ما از آنها تشكر می‌كنیم. البته مهرعلیزاده نیز اندیشه‌ی خوبی نسبت به مطبوعات داشت. امیدوارم در سال‌های آتی نیز مدیران نسبت به جامعه‌ی ورزش پاسخگو باشند.

همچنین دكتر عبدالحمید احمدی رییس انجمن نویسندگان و خبرنگاران ورزشی كه با اهداء لوح یادبودی از سوی جامعه‌ی مطبوعات ورزشی از زحمات چهار ساله‌ی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی تشكر كرد، خطاب به مهندس مهرعلیزاده گفت: تصور می‌كنم در طول این چهار سال، تلاش برای تعامل منطقی و ارتباط با رسانه‌ها نتیجه‌ داد. تلاش سازمان تربیت بدنی برای تحقق این امر كاملا مشهود بود و بی‌تردید كارنامه‌ی سازمان تربیت بدنی در تعامل با رسانه‌ها یك كارنامه‌ی قابل قبول است. امیدوارم این میراث گرانبها برای مدیران بعدی نیز به جا بماند. جا دارد بگویم در این دوره تلاش زیادی شد تا جایگاه خبرنگاران و رسانه‌های ورزشی در بخش‌های مختلف ارتقا یابد. مهرعلیزاده همواره به نقش رسانه‌های ورزشی در پیشبرد برنامه‌های ورزشی تاكید داشتند. مطمئنم رسانه‌ها نیز با عملكرد خودشان به این دیدگاه پاسخ مثبت دادند. این درحالی است كه خوشبختانه شاهد بودیم فدراسیون‌های ورزشی نیز به استثناء یك فدراسیون تعامل مثبتی با مطبوعات برقرار كردند. البته یافتن جایگاه خوب ایران در عرصه‌ی جامعه‌ی ورزشی نویسان جهان (ایپس) را نیز باید به این مهم افزود.