تبیان، دستیار زندگی
شهر آن شهری نیست كه آن را رها كردند و رفتند. خون ده ها نفر از بهترین جوان های این دیار در كوچه پس كوچه های این شهر جاری شده است. همه جای این شهر بوی خون می دهد، خون جوانان دلیر و شجاع ما!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهری که خاکش دامن گیرتان می کند

حالا فكر كنید خرمشهر را آزاد كردیم، آن وقت چه كار باید كرد؟

شهری مثل خرمشهر كه هر خانه اش دست كم چند گلوله توپ و خمپاره خورده و به كلی ویران شده است، خاكش دامن گیر است. به خاطرات خصلت هایی كه درون زندگی مردم این شهر است و برخوردی كه با یكدیگر دارند، یك نوع گرما و صمیمیت خاصی دارد طوری كه هركس به این شهر بیاید ماندنی می شود، در دلش نمی خواهد برود. با این كه شهری است گرم و زمستان های كوتاه و تابستان های بلندی دارد، ولی با همه این ها زندگی در آن دل چسب است.

خرمشهر

باید از لحظه ها، تاریخ را ساخت. مردم اگر پس از آزادی به این شهر برگشتند با خانه ای خراب روبرو خواهند شد. اگر بخواهند بنالند از این كه خانه ندارند و هر چه داشته اند از بین رفته است، بگویند حكومت این كار را كرده، امام این كار را كرده، این نهایت ناشی گری است.

باید تمام آنهایی كه رفتند و آنهایی كه دو سه بچه دارند و وارد شهر می شوند، بدانند كه شهر آن شهری نیست كه آن را رها كردند و رفتند. خون ده ها نفر از بهترین جوان های این دیار در كوچه پس كوچه های این شهر جاری شده است. همه جای این شهر بوی خون می دهد، خون جوانان دلیر و شجاع ما!

كسانی كه پا به خرمشهر می گذارند نباید تنها به فكر این باشند كه سقف و دیوار خانه هایشان را درست كنند. باید به فكر این باشند كه چگونه وحدتی را كه امام می گوید حفظ كنند. با همان وحدتی كه شاه را سرنگون كردند، با همان وحدت آستین ها را بالا بزنند و برای سازندگی جامعه كوشش كنند.

شهر آن شهری نیست كه آن را رها كردند و رفتند. خون ده ها نفر از بهترین جوان های این دیار در كوچه پس كوچه های این شهر جاری شده است. همه جای این شهر بوی خون می دهد، خون جوانان دلیر و شجاع ما!

شهر ما خراب شد، اما جوان های ما آباد شدند. جوان هایی كه خام بودند و تنها منتظر بودند مدرسه دخترانه تعطیل شود، كاملاً متحول شدند و به چیز دیگری تبدیل شدند.

مادران، فرزندان خردسال خود را طوری پرورش بدهند كه بچه ها در دوران نوجوانی و جوانی الگویشان بچه های قهرمانی باشد كه سی و پنج روز تنها و با دستان خالی جلو لشكر دشمن ایستادگی و مقاومت نمودند.

مادران انسان هایی طمع كار پرورش ندهند. انسانی كه همه اش از ناامیدی و از نتوانستن بنالند. باید در خانه های خرمشهر بچه هایی پرورش یابند كه بتوانند دنیا را آزاد كنند.

بچه هایی كه اكنون كودک هستند در سال های آینده باید طوری تربیت شوند كه بتوانند اسلام واقعی را در دنیا احیا كنند.

آ نها باید سر و جان اسلام در دنیا باشند.

دست نوشته ای از شهید بهروز مرادی

برخی از مطالب مرتبط:

زندگی نامه شهید بهروز مرادی

شهرمان را آزاد خواهیم کرد

کیسه نایلونی از گوشت و استخوان

برای پیروزی باید بها پرداخت.

جاده ای در بی نهایت


تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی