تبیان، دستیار زندگی
به چند مورد از اخبار و تحلیلهای مغرضانه استكبار در آستانه ورود رزمندگان اسلام به خرمشهر، اشاره می كنیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراف رسانه های غربی به پیروزی ایران

با آغاز مرحله اول عملیات بیت المقدس و آزاد شدن قسمتی از خاك میهن اسلامی، آژانسهای خبر پراكنی به تكاپو می افتند تا با وارونه جلوه دادن حقیقت، پیروزیهای ایران را خنثی و كم اثر جلوه دهند. در حالی كه همه چیز حاكی از آن بود كه ارتش عراق قسمت زیادی از اراضی ایران را از دست داده و راه فرار را در پیش گرفته است، ولی رسانه های غربی با تبلیغات گسترده، اعلامیه های شورای عراق را پخش كرده و كمترین اشاره ای به پیروزیهای ایران نمی كنند. حتی مدعی می شوند كه پیروزی ایران واقعیت نداشته و شواهد چنین چیزی را نشان نمی دهد.

رسانه های غربی

وقتی نیروهای ایران با یورش گسترده از غرب كارون خود را به جاده اهواز - خرمشهر می رسانند، این خبر همچنان جزو ادعاهای بی پایه ایران معرفی می شود و هنگامی كه رزمندگان اسلام قدم به شهر هویزه می گذارند، اعلام می شود كه نیروهای عراق با عقب نشینی تاكتیكی، قسمت عظیمی از قوای ایران را به مخاطره در آورده اند.

هنگامی كه قرارگاه كربلا اعلام می كند رزمندگان اسلام به پشت دروازه های خرمشهر رسیده و در حال برداشتن موانع و انهدام دشمن هستند، رسانه های غربی و شیوخ منطقه فقط به پخش اطلاعیه های عراق مبنی بر عقب نشینی ایرانیان می پردازند و تبلیغات گسترده ای علیه ایران صورت می گیرد تا پیروزیهای به دست آمده در هجوم این تبلیغات محو شود.

اما توقف در مرحله سوم باعث می شود كه دشمنان اسلام مهمترین حربه تبلیغاتی را به دست آورند و به تبلیغات مغرضانه خود وسعت بخشند و برای تحقق این امر، تلاش گسترده ای صورت می گیرد تا نیروهای عراق انگیزه و روحیه برای ادامه نبرد داشته باشند و بتوانند از آزادی خرمشهر جلوگیری كنند. به چند مورد از اخبار و تحلیلهای مغرضانه استكبار در آستانه ورود رزمندگان اسلام به خرمشهر، اشاره می كنیم:

رادیو بی بی سی:

عراق ها می گویند تلفات سنگینی بر نیروهای ایرانی وارد آمده و آنها هم اكنون در حال عقب نشینی هستند.

رادیو آلمان:

نیروهای عراقی تهاجم وسیعی علیه نیروهای ایران در شمال خرمشهر آغاز كرده اند. در بیانیه های نظامی عراق آمده است كه تلفات سنگینی بر نیروهای ایران وارد آمده است.

رادیو آمریكا:

نیروهای عراق با دست زدن به تهاجم برق آسا و همه جانبه علیه ایران در شمال خرمشهر، تلفات سنگینی بر آنها وارد آورده و آنها را به عقب نشینی وادار كرده اند.

رادیو قاهره:

نیروهای ایران در غرب كارون متلاشی شده و نیروهای عراق آنان را تعقیب می كنند.

"همان طور كه بدون شك اطلاع دارید، دیروز بندر خرمشهر پس از 20 ماه دوباره به دست نیروهای ایران افتاد. بدین ترتیب، ایران هم اسماً و هم رسماً در جنگ كاملاً پیروز شده است."

رادیو كویت:

حمله ایرانیان دفع شده است و قسمتی از قوای ایران محاصره و گروهی تسلیم و به بقیه تلفات سنگینی وارد آمده است.

لوس آنجلس تایمز:

نیروهای ایرانی در كناره غربی كارون به دام عراق افتاده اند.

خبرگزاری فرانسه:

به نظر می رسد توازن جنگ در خوزستان به نفع عراق خواهد بود.

رادیو بی بی سی:

"همان طور كه بدون شك اطلاع دارید، دیروز بندر خرمشهر پس از 20 ماه دوباره به دست نیروهای ایران افتاد. بدین ترتیب، ایران هم اسماً و هم رسماً در جنگ كاملاً پیروز شده است."

لوس آنجلس تایمز:

"یك ژنرال عراقی گفت: "ما علاقه ای به ماندن در این جا نداریم. این جا یك صحرای خشك و خالی است و می تواند ارزانی خودشان باشد، كه این گونه صحبتها با استراتژی عراق در آغاز جنگ كاملاً مغایرت دارد"

... و  اینها تنها نمونه ای از اظهار عجز رسانه های غربی در برابر پیروزی های چشمگیر رزمندگان اسلام بود.


برگرفته از نوید شاهد

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی