تبیان، دستیار زندگی
هاشمی:خاتمی برگ زرینی در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است خاتمی جسورانه تلاش كرد كشور به تنش دچار نشود سهم دولت آقای خاتمی در چشم‌انداز بیست ساله خیلی زیاد است رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: مطمئن باشید تاریخ ایران زحمات، ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین حضور خاتمی در مجمع

هاشمی:خاتمی برگ زرینی در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است


خاتمی جسورانه تلاش كرد كشور به تنش دچار نشود

سهم دولت آقای خاتمی در چشم‌انداز بیست ساله خیلی زیاد است

رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: مطمئن باشید تاریخ ایران زحمات، تلاش‌ها و صداقت‌ها و تحمل‌های آقای خاتمی را فراموش نخواهد كرد. آقای خاتمی برگ زرینی در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "هاتف" در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام كه با حضور سران قوا برگزار شد، سیدمحمد خاتمی محبوب ترین رییس جمهور ایران آخرین حضور خود در مجمع را تجربه كرد.

در این جلسه هاشمی رفسنجانی گفت: لازم می‌دانم از سوی خود و همه‌ی اعضای مجمع تشخیص از زحمات و تلاش‌های آقای خاتمی و دولت ایشان در طول هشت سال گذشته تشكر كنم. به عنوان كسی كه با مسائل اجرایی و حواشی آن آشنا هستم برایم روشن است كه آقای خاتمی در این دوره خیلی كار كرد و زحمت‌های فراوانی متحمل شد.

وی افزود: در طول این مدت از لحاظ توسعه‌ی سیاسی فضای جدیدی در كشور خلق شد؛ اگر چه شاید ایشان به تمام اهدافشان در این زمینه نرسیده باشند.

رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: در زمان آقای خاتمی در روابط خارجی شرایط مناسب‌تری ایجاد شد، به طوری كه هم‌اكنون با همسایگان‌مان روابط خوبی داریم و در مجموع گام مثبتی در تعامل با خارج برداشته شد.

هاشمی رفسنجانی تاكید كرد: در توسعه‌ی اقتصادی، عمرانی، علمی و آموزشی وضع كشور بسیار بهتر شده و پیشرفت كرده‌ایم. در بخش آموزشی و تحصیلات عالیه به حدی پیشرفته‌ایم كه فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌ها و ظرفیت جذب دانشجویان مساوی و برابر شده است.

رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام، افزود: در مسائل عمرانی و سازندگی طرح‌های بزرگی اجرا شده و امروز شاهد به ثمر رسیدن بسیاری از آنها هستیم.

وی گفت: برای تحقق اهداف عالی چشم‌انداز بیست ساله چند برنامه‌ی پنج ساله باید اجرا شود و در برنامه‌ی چهارم كه برای پنج سال آینده و به همت دولت آقای خاتمی تضمین شده، وضع روشنی پیش‌رو داریم.

هاشمی رفسنجانی تاكید كرد: جناب آقای خاتمی و مدیران دولت ایشان همیشه سعی در حفظ آرامش داشته‌اند. گاهی كوتاه می‌آمدند و گاهی هم گله می‌كردند. به عنوان كسی كه شاهد این مراحل بودم می‌دانم كه ایشان جسورانه تلاش كرد نگذارد كشور دچار تنش شود.

رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام، ادامه داد: باید از ایشان و دولت به خاطر فعالیت‌های مثبت‌شان در مجمع تشخیص مصحلت نظام صمیمانه تشكر كنم. هر جا كه به كار كارشناسی نیاز داشتیم تمام اركان دولت به ما كمك كردند و با شركت در جلسات راهنمایی خوبی به ما ارایه می‌كردند. هر چند كه گاهی نظر مخالف داشتند اما در مجموع تصمیمات را می‌پذیرفتند و اعتراض نمی‌كردند.

هاشمی رفسنجانی گفت: سهم دولت آقای خاتمی در چشم‌انداز بیست ساله خیلی زیاد است و با زمینه‌ای كه دولت ایجاد كرد مجمع توانست سند چشم‌انداز را به نتیجه‌ی خوبی برساند. به طوری كه امروز چشم‌انداز بیست ساله یكی از اسناد معتبر حركت نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به تدوین سیاست‌های كلی اصل 44 آن‌را كاری بزرگ و واقعا مهم توصیف كرد و گفت: در این زمینه از نظرات كارشناسی دولت بسیار استفاده كرده‌ایم.

رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام، افزود: به عنوان مسوول اداره‌ی مجمع تشخیص مصحلت نظام و از طرف اعضای مجمع از آقای خاتمی تشكر و قدردانی می‌كنم.

در پایان جلسه‌ی مجمع تشخیص مصحلت نظام به پیشنهاد آیت‌الله حسن صانعی، اعضای مجمع با خاتمی عكس یادگاری گرفتند.

WWW.HATEFNEWS.COM