تبیان، دستیار زندگی
ارزشمندترین دستاورد خاتمی" فضای انسانی "است ارزش دستاوردهای هسته‌یی كمتراز ملی شدن صنعت نفت نیست شاید مهم‌ترین و ارزشمندترین دستاورد دولت خاتمی " فضای انسانی " است كه او حفظ و توسعه‌ی آن در جامعه را نصب‌العین و مهم‌ترین هدف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهندس موسوی: آیندگان قدرآن‌چه با خون دل به دست آمده بدانند

ارزشمندترین دستاورد خاتمی" فضای انسانی "است
ارزش دستاوردهای هسته‌یی كمتراز ملی شدن صنعت نفت نیست


شاید مهم‌ترین و ارزشمندترین دستاورد دولت خاتمی " فضای انسانی " است كه او حفظ و توسعه‌ی آن در جامعه را نصب‌العین و مهم‌ترین هدف خود قرار داده بود.

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر دوران پر افتخار امام خمینی(ره) با بیان این مطلب، تاكید دارد كه قدردانی از دستاوردهای بزرگی كه دولت خاتمی در طی این هشت سال داشته است، وظیفه‌ای صرفا اخلاقی نیست تا از خدمات بی‌شائبه‌ی برادری مخلص و بی‌ادعا سپاسگزاری شده باشد، بلكه هم‌چنین برای آن است تا آیندگان قدر آن‌چه با خون دل بسیار فراهم آمده است، بدانند و آن را به راحتی از دست ندهند.

مهندس موسوی در آخرین روزهای ریاست جمهوری سید محمد خاتمی با اعتقاد بر این كه در تجلیل از وی و دستاوردهای دولتش فرصت كوتاه‌تر از آن است كه بتوان حق مطلب را ادا كرد، می افزاید: ما امروز با موفقیت‌های ارزشمند مدیران مدبر و دانشمندان جسور و خلاق خود در زمینه‌ی دانش هسته‌یی مواجه هستیم و این دستاوردی آن‌چنان عظیم است كه اگر قدر و اهمیت آن در رشد اعتماد به نفس ملی و توسعه‌ی علمی و اقتصادی كشور به درستی شناخته شود، ارزش تاریخی آن كمتر از ملی شدن صنعت نفت نیست.

مهندس میر حسین موسوی در بیانیه تقدیر از هشت سال تلاش دولت حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی كه آن را در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) قرار داده، خاتمی و دوران هشت ساله‌ی دولت او را چنین توصیف می‌كند:

«هشت سال دوران ریاست جمهوری فرزند فاضل، با تقوا و متعهد حضرت امام خمینی(ره) برادر عزیزمان جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی به پایان خود نزدیك می‌شود و لبخندهای شیرین در این روزها خبر از آن می‌دهد كه زخم‌های بی‌شماری كه در طی این مدت به آن جان عزیز وارد شد به همین زودی و پیش از به اتمام رسیدن دوران خدمتش التیام یافته است. رنجی كه برای خداوند پذیرفته شود، میوه‌های شیرین خواهد داد و هر قدر كه ایمان به فضل الهی بیشتر باشد، این میوه‌ها زودتر به بار می‌رسند.

قدردانی از دستاوردهای بزرگی كه دولت خاتمی در طی این هشت سال داشته است، وظیفه‌ای صرفا اخلاقی نیست تا از خدمات بی‌شائبه‌ی برادری مخلص و بی‌ادعا سپاسگزاری شده باشد، بلكه هم‌چنین برای آن است تا آیندگان قدر آن‌چه با خون دل بسیار فراهم آمده است، بدانند و آن را به راحتی از دست ندهند.

این فرصت كوتاه‌تر از آن است كه با استفاده از آن بتوان حق وظیفه را ادا كرد. لذا این‌جانب به امید آن‌كه دیگران به مشروح این توفیقات ولو به صورت فهرست‌وار اشاره خواهند كرد، با بهره‌گیری از این مجال، تنها به آن‌چه به نظرم شاید مهم‌ترین و ارزشمندترین دستاورد دولت خاتمی است، اشاره می‌كنم و آن فضای انسانی است كه او حفظ و توسعه‌ی آن در جامعه را نصب‌العین و مهم‌ترین هدف خود قرار داده بود. او به واسطه‌ی این اهتمام در تمامی افتخارات ملت ما در طی این مدت شریك است. تنها به عنوان یك نمونه، ما امروز با موفقیت‌های ارزشمند مدیران مدبر و دانشمندان جسور و خلاق خود در زمینه‌ی دانش هسته‌یی مواجه هستیم و این دستاوردی آن‌چنان عظیم است كه اگر قدر و اهمیت آن در رشد اعتماد به نفس ملی و توسعه‌ی علمی و اقتصادی كشور به درستی شناخته شود، ارزش تاریخی آن كمتر از ملی شدن صنعت نفت نیست. آیا قابل تصور بود كه دانشمندان جوان ما بدون احساس عضویت در جامعه‌ای كه شأن انسان‌ها را بزرگ می‌شمارد به سمت موفقیت‌های عظیم خود گام بردارند؟ این قاعده‌ای است كه درباره‌ی هر افتخار دیگری چه در چارچوب دولت و چه در صحنه كل جامعه صدق می‌كند و در طول هشت سال گذشته، این افتخارات چه بسیار بوده است.

در قدردانی از شخصیتی چون خاتمی فرصت و فصحتی نهفته است كه امیدوارم شناخته شود و از دست نرود.

به‌ویژه روحانیت عزیز كه چنین عضو عالی‌مقامی از او به چنین توفیقاتی دست یافته است، جا دارد كه این فرصت را فرو نگذارد؛ زیرا هركه خاتمی را می‌شناسد و دوست دارد، به عنوان عالمی عامل و دانشمندی روحانی می‌شناسد كه آرمان‌هایش را از شناخت عالمانه و عمیق دین خود وام گرفته است.»

میرحسین موسوی

برگرفته از سایت : HTTP://WWW.ISNA.IR/