تبیان، دستیار زندگی
در كشور ما جمهوریت از اسلامیت جدا نیست نجابت ذاتی آقای خاتمی از امتیازات برجسته‌ی ایشان است رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه در آخرین دیدار رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت ضمن تشكر صمیمانه از زحمات و تلاش‌های آقای خاتمی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام معظم رهبری در آخرین دیدار رییس‌جمهور و هیات دولت

در كشور ما جمهوریت از اسلامیت جدا نیست
نجابت ذاتی آقای خاتمی از امتیازات برجسته‌ی ایشان است


رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه در آخرین دیدار رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت ضمن تشكر صمیمانه از زحمات و تلاش‌های آقای خاتمی و همكاران ایشان در دولت در طول هشت سال گذشته تصریح كردند: در این مدت كشور شاهد تلاش جدی، پرحجم و سخت دولتمردان بود كه نتیجه آن پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف صنعتی، كشاورزی، علمی، فناوری و خدمات است كه این توفیقات از حافظه ملت ایران زدوده نخواهد شد و قطعا نزد خداوند متعال دارای پاداش و اجر خواهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جابجایی قدرت اجرایی در كشور را به بهترین شكل و

شیرین‌ترین حالت از بركات اسلام و انقلاب برشمردند و افزودند: این روحیه برادری و همراه با محبت كه در جابجایی آرام قدرت اجرایی بروز می‌نماید، به عنوان بستر مردم‌سالاری اسلامی باید حفظ شود و دولت آینده نیز بر اساس توفیقات بدست آمده و با استفاده از تجربیات گرانبهای این دولت مسیر پیشرفت كشور را ادامه دهد.

مقام معظم رهبری با اشاره به تاریخ پرافتخار و عظمت ملت ایران و استعداد‌های مادی و انسانی كشور خاطر نشان كردند: همه كسانی كه در برهه‌های مختلف به عنوان خدمتگزار در عرصه اجرایی كشور حضور می‌یابند، باید با تلاش و كار مستمر و به اندازه توان خود یك گام به جلو بردارند تا در نهایت ملت ایران به جایگاه شایسته خود برسد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از نسل جوان كشور به عنوان نسلی باهوش، پرتوان و با استعداد و مدیران اجرایی بسیار خوب آینده كشور یاد و تاكید كردند: پیشرفت امروز كشور با گذشته قابل مقایسه نیست و ملت ایران با اتكا به خداوند مسیر تكامل خود را طی خواهد كرد و در این راه تهدید‌ها و توطئه‌های قدرت‌طلبان جهانی نیز تاثیری نخواهد داشت و همانند گذشته یكی پس از دیگری خنثی خواهد شد.

مقام معظم رهبری، دوران مدیریت را همراه با تلخی‌ها و شیرینی‌ها دانستند و با تاكید بر اینكه پایان یافتن ماموریت افراد به معنای پایان مسوولیت آنان نیست، افزودند : یكی از نكات مثبت دولت آقای خاتمی، سرزنده بودن و تلاش و فعالیت اعضای دولت تا لحظات آخر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همچنین با تجلیل از شخصیت آقای خاتمی و با تاكید بر اینكه به دلیل روحیات و ویژگی‌های مثبت آقای خاتمی، پیوند عاطفی میان رهبری و رییس‌جمهور به مراتب مستحكم تر از هشت سال گذشته است، افزودند: تدین و نجابت ذاتی آقای خاتمی از امتیازات برجسته ایشان است و رییس‌جمهور در این هشت سال ضمن زحمات و تلاش متراكم، در مواجهه با حوادث مختلف صبر و تحمل كرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: البته بارزترین خصوصیت‌ آقای خاتمی در این دوران، مایوس كردن دشمنانی بود كه انتظار داشتند رییس‌جمهور رودرروی نظام قرار گیرد، اما آقای خاتمی مقاومت نمود و فشارهای بسیاری را نیز تحمل كرد.

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش عده‌ای برای ایجاد تقابل و رقابت میان جمهوریت و اسلامیت نظام تصریح كردند: در كشور ما جمهوریت از اسلامیت جدا نیست، زیرا مردم پایبند به مبانی دینی هستند و در همه انتخابات‌ها با رای به پایه‌های اعتقادی خود، در واقع نشان داده‌اند كه مردم‌سالاری حقیقی در كشور همواره با اعتقاد به اسلام همراه بوده است.

رییس جمهور نیز در این دیدار با قدردانی از رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری در هشت سال گذشته، گفت: امروز در حالی دولت را ترك می‌كنیم كه چشم‌انداز بیست ساله كشور با اهدافی بلند و قابل تحقق تدوین شده و دولت نیز بر اساس این چشم‌انداز برنامه چهارم را تصویب كرده كه این نشان‌دهنده ثبات، امنیت و توانمندی‌های بالای كشور است.

خاتمی با اشاره به ایجاد بیش از دو میلیون و نهصد هزار شغل در طول پنج سال، و كاهش نرخ بیكاری افزود: در این مدت نرخ تورم نیز كاهش یافت و هم‌چنین قیمت ارز تك نرخی شد و آمار افراد زیر خط فقر به 5 / 11 درصد رسید كه از كارهای بسیار مهم دولت می‌باشد.

خاتمی تاكید كرد: به رغم همه این تلاش‌ها، اقدامات انجام گرفته را كافی نمی‌دانیم و هنوز مشكلات بر مردم فشار می‌آورد كه امیدواریم روند رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی در دولت آینده ادامه یابد.

رییس جمهور موفقیت‌ها و دستاوردهای دولت را نتیجه تلاش و فداكاری همكاران خود در دولت دانست و با اشاره به جابجایی مسوولیت اجرایی كشور همراه با سلامت و آرامش افزود: این جابجایی مسوولیت كه بر اساس رای مردم انجام می‌گیرد از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و بر همین اساس مهم‌ترین وظیفه همه ما استوار كردن پایه‌های مردم‌سالاری دینی و تلاش برای نهادینه كردن حقوق مردم و استقرار عدالت، می‌باشد.

در این دیدار حضرت آیت الله خامنه‌ای به منظور قدردانی از رییس جمهور و همكاران ایشان، به آقای خاتمی و هریك از اعضای هیات دولت یك جلد كلام الله مجید اهداء كردند.

در پایان این دیدار رییس جمهور و اعضای هیات دولت به همراه خانواده خود نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه كردند و سپس شام را میهمان حضرت آیت الله خامنه‌ای بودند.

برگرفته از سایت WWW.ISNA.IR