تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال بارسلونا با برتری مقابل رئال وایادولید برای بیستمین بار عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال لالیگا اسپانیا را بدست آورد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بارسلونا قهرمان لالیگا شد

اینیستا

تیم فوتبال بارسلونا با برتری مقابل رئال وایادولید برای بیستمین بار عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال لالیگا اسپانیا را بدست آورد.

به نقل از مهر، در هفته پایانی مسابقات فوتبال لالیگا اسپانیا یکشنبه شب تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلون به مصاف رئال وایادولید رفت و در حالیکه از حمایت بیش از 98 هزار تماشاگر بهره می برد، پیروزی 4 برصفر را مقابل این تیم قعرنشین جشن گرفت.

تیم بارسلونا با این پیروزی پرگل بدون احتساب نتیجه بازی مالاگا - رئال مادرید به عنوان قهرمانی لالیگا دست یافت تا فصل 10 - 2009 فوتبال اسپانیا را بدون جام تمام نکند. برای بارسلونا در آخرین دیدار فصل لوئیز پریتو (27 - گل به خودی)، پدرو رودریگوئز (31)، لیونل مسی (62 و 76) گلزنی کردند و تعداد گل‌های این تیم در فصل جاری را به 98 گل رساندند. بارسلونا با 99 امتیاز بیستمین قهرمانی لالیگا را جشن گرفت و از این حیث رکوردی دست نیافتنی از خود برجای گذاشت.

لیونل مسی

وایادولید با تحمل شکست مقابل بارسلونا به همراه تنه‌ریف و خه‌رس به لیگ دسته دوم باشگاه‌های اسپانیا سقوط کرد.

دیشب همچنین تیم رئال مادرید در خانه مالاگا به نتیجه تساوی یک بریک رضایت داد تا با 96 امتیاز عنوان دوم لالیگا را بدست آورد. رئال مادرید که با گل دقیقه 9 سرجیو باربوسا دودا از میزبان خود عقب افتاده بود، با گلزنی رافائل فان درفارت در دقیقه 48 کار را به تساوی کشاند.

نتایج دیدارهای هفته پایانی لالیگا به شرح زیر است:

* بارسلونا 4 - رئال وایادولید صفر

* مالاگا یک - رئال مادرید یک

* اوساسونا یک - خه‌رس یک

* راسینگ سانتاندر 2 - اسپورتینگ گیخون صفر

* والنسیا یک - تنه‌ریف صفر

 جدول رده بندی:

1- بارسلونا 99 امتیاز

2- رئال مادرید 96 امتیاز

3- والنسیا 71 امتیاز

4- سویا 63 امتیاز

-------------------------------------------------

18- رئال وایادولید 36 امتیاز - تفاضل گل 25-

19- تنه ریف 36 امتیاز - تفاضل گل 34-

20- خه رس 34 امتیاز

تنظیم برای تبیان:  رضا سیگاری