تبیان، دستیار زندگی
موشک باران زمستان 66
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موشک باران زمستان 66

موشک باران زمستان 66

حمید نعمت‌الله: "وضعیت سفید" حرف تازه‌ای برای گفتن دارد

سینمای ما- حمید نعمت‌الله که پس از موفقیت "بی‌پولی" این روزها مشغول کارگردانی مجموعه تلویزیونی "وضعیت سفید" است، تاکید کرد همیشه سعی دارد آثارش حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته باشد.

موشک باران زمستان 66

حمید نعمت‌الله، کارگردان مجموعه "وضعیت سفید" درباره پلان‌هایی که با مهین شهابی ضبط شده و بعد از بیماری او دوباره همان پلان‌ها با شهین تسلیمی ضبط می‌شود گفت: به هر حال تکرار پلان‌ها کار دشواری است و تمام کسانی که فیلم می‌سازند می‌دانند کارگردان با چه مشکلاتی رو به رو می‌شود. به هر حال مهین شهابی بازیگر بزرگی است اما به دلیل بیماری‌‌اش نتوانست ادامه دهد.

وی درباره مدت همکاری مهین شهابی با پروژه "وضعیت سفید" گفت: نزدیک به سه هفته با او کار کردیم و دوباره پلان‌ها را ضبط می‌کنیم.

موشک باران زمستان 66موشک باران زمستان 66

این فیلمساز در پاسخ به این سئوال که چرا بسیاری از کارگردان سینما که اثری را برای تلویزیون می‌سازنند نگاهی سطحی به این رسانه دارند و کمتر کارهای خوبی ارائه می‌دهند توضیح داد: برای من مدیوم هیچ وقت تفاوت نداشته است. حال قرار باشد فیلم کوتاه، سینمایی یا مجموعه بسازم همان تلاش همیشگی خود را می‌کنم. در واقع کار را ساده نمی‌گیرم.

نعمت‌الله خاطرنشان ساخت: دوست دارم همه آثارم حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته باشد و مجموعه تلویزیونی "وضعیت سفید" هم اینگونه است. در مجموع شکل مدیوم برایم فرق نمی‌کند. البته منظورم این نیست برای آثارم یک زمان عجیب و غریب صرف می‌کنم، بلکه تلاش می‌کنم در یک زمان نرمال کار را بسازم اما از کیفیت غافل نشوم.

موشک باران زمستان 66

مجموعه تلویزیونی "وضعیت سفید" به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سه تهیه می‌شود. تا کنون 25 درصد از این سریال ضبط شده است. خشایار موحدیان و سودابه سعید‌نیا همزمان با تصویربرداری مشغول تدوین آن هستند.

موشک باران زمستان 66

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: به هنگام شروع موشك باران تهران از زمستان 1366 اعضای خانواده‌‌ای پرجمعیت كه تقریباً همه با هم قهر هستند و اختلاف دارند برای دوری از حملات دشمن ساكن باغ مادرشان در روستایی واقع در حومه تهران می‌شوند. روستایی كه مدرسه اصلی آن تبدیل به محل اسكان بخشی از اهالی جنگ زده شده است. استقرار این خانواده در باغ و هم‌جواری آنها با مردم روستا كه در اوج همدلی بسر می‌برند، حوادث گوناگونی را برای خانواده رقم می‌زند كه باعث درك آنها از مشكلات یكدیگر و ریشه‌های بی‌اهمیت اختلافاتشان می‌شود. آنها در طی این ماجراها درمی‌یابند كه استعداد كمك و یاری به یكدیگر را دارند و...

موشک باران زمستان 66

بازیگران این سریال، عبارتند از: عرفان ابراهیمی (رضا)، ستاره اسكندری (سهیلا)، مونا احمدی (شیرین(، افسانه بایگان (محترم)، حسن پورشیرازی (بیژن)، افسانه چهره آزاد (سیما)، سیما خزرآبادی (شهناز)، امیرحسین رستمی (فراز)، شیرین زنگنه (مادر شهاب)، اسماعیل سلطانیان (بهرام)، علی سلیمانی (بهزاد)، فرهاد شریفی (همایون)، مهین شهابی (احترام)، شیرین شهباززاده (همدم)، ناصر شهریاری (ناصر)، عباس غزالی ( بهروز)، یونس غزالی (امیر)، امیر كاظمی (شهروز) ، لیندا كیانی (منیره)، سهیلا گلستانی (منیژه)، پوراندخت مهیمن (افتخار)، رابعه مدنی (مادربزرگ)، آشا محرابی (مهناز)، عزت‌الله مهرآوران (هوشنگ)، اصغر نقی زاده (عباس)، سارا همتی (مینا).