تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه بسیار کم است و حوزه در این زمینه مظلوم و مهجور مانده است؛ درحالی که مردم اگر فعالیت‌های حوزه در عرصه‌‌های مختلف را بشناسند؛ نگاهشان به آن تغییر خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه در عرصه اطلاع رسانی مهجور و مظلوم است
آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اطلاع رسانی از کارکردهای حوزه بسیار کم است و حوزه در این زمینه مظلوم و مهجور مانده است؛ درحالی که مردم اگر فعالیت‌های حوزه در عرصه‌‌های مختلف را بشناسند؛ نگاهشان به آن تغییر خواهد کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له، عصر امروز در دیدار مسئولین و کارکنان خبرگزاری رسا، اظهارداشتند: امروز رسانه ها حرف اول را در دنیا می زنند و در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار تاثیر گذارند که متاسفانه غربی‌ها در این زمینه از ما جلوتر هستند.

این مرجع تقلید افزودند: صهیونیست ها بخش مهمی از رسانه های دنیا را در اختیار دارند و با این که به فساد و ظلم مشغول هستند، اما با تبلیغات منفی علیه دیگران، چهره‌ای مظلوم و ستم دیده از خود به تصویر کشیده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید بکوشیم در سطح داخلی و خارجی با آنها رقابت کنیم؛ زیرا برخی از مردم از طریق ماهواره، رسانه های غربی را دنبال می کنند و تحت تاثیر قرار گرفته و شست شوی مغزی می شوند.

ایشان با بیان اینکه عملکرد رسانه‌های حوزوی باید ارتقاء یابد، خاطر نشان کردند: لازم است رسانه های متعدد درون حوزه ایجاد شود و سعی کنند مطالب را سریع تر و دقیق تر در اختیار جامعه قرار دهند.

معظم له باشاره به ضرورت راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی حوزوی، تصریح کردند: حوزه هنوز ناشناخته  و مظلوم مانده و گاهی حوزویان نیز از فعالیت‌های مختلف آن مطلع نمی‌شوند، پس باید موقعیت حوزه و تاثیرگذاری آن در جامعه توسط رسانه‌های حوزوی به خوبی بیان شود.

این مرجع تقلید عنوان کردند: باید هفته‌ای به نام حوزه نامگذاری گردد تا فعالیت های حوزه برای مردم تشریح شود؛ البته نباید رسانه های حوزوی فقط به اخبار روز توجه کنند؛ بلکه باید سایت‌ها، مراکز و موسسات آموزشی علمی و پژوهشی حوزه را به مردم معرفی کنند.

ایشان با اشاره به نقش خبرگزاری‌ها در امانت‌داری و انعکاس اخبار صحیح، گفتند: اخبار کشور امانت هایی هستند که خبرگزاری ها باید این امانت را درست و صحیح به مردم تحویل دهند، ولی متاسفانه برخی رسانه‌ها با سلیقه‌های شخصی مطالب را تغییر، سانسور و یا حذف می‌کنند و جناحی عمل می‌نمایند؛ در حالی که کشور اسلامی نباید این گونه باشد.

معظم له در پایان افزودند: امروز با خواندن یک روزنامه نمی توان فهمید در کشور چه خبر است؛ زیرا رسانه‌ها جناحی شده و برخی حد وسط هستند، بنابراین مجبور هستیم از هر گروهی دو روزنامه بخوانیم تا بفهمیم در کشور چه خبر است.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا، گزارشی از فعالیت‌های و برنامه‌‌های این رسانه ارائه کرد.