تبیان، دستیار زندگی
آفریقای جنوبی کمتر از یک ماه دیگر میزبان بزرگترین رویداد فوتبال جهان است..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کهکشانی های جام جهانی

جام جهانی

آفریقاى جنوبى كمتر از یك ماه دیگر میزبان بزرگترین رویداد فوتبال جهان است.  ستاره هاى نام آشنا و بعضاً نا آشنا همگى مجالى خواهند یافت تا توانایى هاى خود را در پربیننده ترین نمایشگاه فوتبالى به رخ بكشند.

در این میان حضور گرانقیمت ترین بازیكنان جهان، جذابیتى مضاعف به این رقابتها مى دهد. كهكشانى هایى كه هر كدام ركوردشكنان سال هاى اخیر بازار نقل  و انتقالات فوتبال جهان بوده اند.

این مطلب نگاهى دارد به گرانقیمت ترین ستاره هاى حاضر در آفریقاى جنوبى و البته غایب هاى كهكشانى جام جهانى 2010 .

كریستیانو رونالدو

گرانترین بازیكن جهان یكى از ستاره هایى است كه بدون شك باید منتظر درخشش او در جام جهانى باشیم. او تابستان گذشته منچستریونایتد را با مبلغ رویایى 80 میلیون پوند ترك كرد و البته در اولین فصل حضورش در رئال مادرید نشان داد كه

ارزش این مبلغ را داشت و به تنهایى سود سرشارى نصیب باشگاهش كرد. زدن 32 گل در 33 بازى رویایى است. او تاكنون نتوانسته درخشش باشگاهى خود را در سطح ملى هم نشان دهد اما جام جهانى فرصتى است كه رونالدو مى تواند این ایراد را جبران كند و به شدت مشتاق شروع این مسابقات است تا بتواند از زیر سایه درخشش مسى هم خارج شود.

ریكاردو كاكا

او هم زمانى كه تابستان گذشته با 55 میلیون پوند به رئال مادرید آمد گرانترین بازیكن جهان بود حداقل براى چند روز. بر خلاف رونالدو، كاكا نتوانست به اندازه پولى كه خرجش شد در برنابئو موثر باشد اگرچه مصدومیت ها در این زمینه نقش مهمى داشتند. بعد از یك غیبت طولانى مدت این شایعه به وجود آمد كه این ستاره برزیلى تیم ملى كشورش را به باشگاهش ترجیح مى دهد. كاكا این موضوع را تكذیب كرد اما شكى وجود ندارد كه او مى خواهد این فصل ناموفق را با درخشش با پیراهن تیم ملى برزیل در جام جهانى جبران كند.

ریو فردیناند

كاپیتان انگلیس (اگر مصدوم نشود) گرانترین مدافع حاضر در آفریقاى جنوبى خواهد بود. منچستریونایتد در سال 2002 حدود 30 میلیون پوند براى خرید او از لیدز هزینه كرد و ریو نیز از زمان حضور در اولدترافورد با رشدى قابل توجه به یكى از كامل ترین مدافعان جهان تبدیل شده است. این فصل براى او عجیب بود، مصدومیت هاى متوالى و بازى كردن نامنظم او به نظر مى آید روى تمركزش تأثیر گذاشته باشد. اگر انگلیس به دنبال جایگاهى در خور است باید ریو فردیناند را یك بار دیگر به آمادگى ایده آل برساند.

وین رونی

وین رونى

ستاره انگلیس در سال 2004 با مبلغ 30 میلیون پوند به یونایتد پیوست اما این مبلغ در مقایسه با گلزنى هاى او ناچیز به نظر مى رسد. او نه تنها امید اصلى هواداران انگلیس است بلكه چشم اهالى فوتبال از سراسر جهان نیز به مهاجمى است كه قصد دارد درخشش خیره كننده خود در باشگاهش را در سطح ملى نیز تكرار كند. همه تورنمنت هاى مهم براى این ستاره متولد لیورپول بد به پایان رسیده یا به خاطر مصدومیت و یا با دریافت كارت قرمز، اما او این بار امیدوار است بتواند به جهان نشان دهد كه چه توانایى هایى دارد.

روبینیو

منچسترسیتى حدود 32 میلیون پوند خرج كرد تا روبینیو را از برنابئو به ایستلند بیاورد اما روزگار او در شمال شرق انگلیس چندان خوب نبود به ویژه وقتى یك اشتباه کوچک  باعث شد این تصور به وجود بیاید او در فكر رفتن به چلسى است و بعد از آن اوضاع هرگز بهتر نشد. گزارش هاى مداوم مبنى بر اینكه او از حضور در سیتى ناراضى است به علاوه چند نمایش ضعیف باعث شد او به طور قرضى به تیم برزیلى سانتوس منتقل شود. در سالهاى اخیر او ضعیف تر از حد معمول ظاهر شده اما هرگاه او پیراهن زردرنگ برزیل را به تن كرده به بهترین فرم خود رسیده است. در جام جهانى هم چیزى غیر از این از او انتظار نمى رود.

لیونل مسی

ستاره آرژانتینی بارسلونا خیلی وقت است که از طرف آرژانتینی خا تحت فشار است و آنها اعتقاد دارند لیونل مسی بارسلونا با لیونل مسی آرژانیتین فاصله های زیادی دارد و تا به حال نتوانسته نظر آرژانتینی های متعصب را به خود جلب کند.

ستاره میلیونی بارسلونا در تلاش است تا در جام جهانی بر تمامی این شایعات پیروز شود تا بیش از این متهم به کم کاری نشود آیا او موفق می شود؟

کارلوس ته وز

این مهاجم كوتاه قامت از زمانى كه به منچستر سیتى رفت ثابت كرد كه بدون شك منچستریونایتد در از دست دادن او مرتكب اشتباه شده است. یك گل فوق العاده مقابل تیم سابق، باعث شد او به یك قهرمان در ایستلند تبدیل شود و یك جورهایى باعث شد انتقادها نسبت به مبلغ قرارداد سنگین او (حدود 47 میلیون پوند) كاهش یابد. تیم ملى آرژانتین با وجود دیه گو مارادونا و لیونل مسى یك قدرت بالقوه در جام جهانى است كه ته وز را هم مى توان به آن اضافه كرد. اما در هر صورت درك این موضوع خیلى سخت نیست كه ته وز توانست به اندازه 47 میلیون پوندى كه خرجش شد موثر باشد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری