تبیان، دستیار زندگی
سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد تا هشت تیم برتر این قاره مشخص شوند .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیای آسیا به کام کره ای ها

لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد تا هشت تیم برتر این قاره مشخص شوند. در پایان این مرحله تیم‌های ذوب‌آهن از ایران، الغرافه از قطر، الشباب و الهلال از عربستان از غرب آسیا و پوهانگ استیلرز، جئونبوك موتورز، سئونگنام ایلهوا وسوان بلووینگز از كره‌جنوبی از شرق آسیا راهی مرحله یك‌چهارم نهایی شدند تا با هم در این مرحله رقابت كنند.

اتفاق جالب این مرحله صعود چهار نماینده كره‌جنوبی به مرحله یك‌چهارم نهایی بود كه یك بار دیگر قدرت فوتبال این كشور را به همگان اثبات كرد. برخلاف تیم‌های كره‌ای كه قدرت خود را به رخ حریفان كشیدند، نمایندگان فوتبال ژاپن در این مرحله از دور رقابت‌ها كنار رفتند تا این كشور در مرحله یك‌چهارم نهایی هیچ نماینده‌ای نداشته باشد. در غرب آسیا هم تیم‌های عربستانی پر قدرت ظاهر شدند و خودشان را نشان دادند. نمایندگان فوتبال ازبكستان هم مقابل حریفان خود حذف شدند تا در این دوره از رقابت‌ها حسابی ناكام بمانند. از سه تیم ایرانی هم كه راهی این مرحله شده بودند، ذوب‌آهن با منصور ابراهیم‌زاده جواز حضور در مرحله یك‌چهارم نهایی را به دست آورد تا فوتبال كشورمان بعد از مدت‌ها در این مرحله نماینده داشته باشد.

یك بازی در وقت اضافه

از هشت بازی كه در مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد، نتیجه هفت بازی در 90 دقیقه قانونی رقم خورد و تنها یك بازی به وقت اضافه كشید. تیم‌های آدلایدیونایتد استرالیا و جئونبوك موتورز كره‌جنوبی در 90 دقیقه به تساوی دو بر دو رسیدند اما این نماینده كره‌جنوبی بود كه در دقیقه 116 به گل رسید و جواز حضور در مرحله یك‌چهارم نهایی را به دست آورد.

حذف پرامتیازترین تیم مرحله گروهی

كاشیما آنتلرز ژاپن تنها تیمی بود كه در مرحله گروهی امتیازات كامل را كسب كرد و با اقتدار راهی مرحله یك‌هشتم نهایی شد. كاشیما آنتلرز كه امید فراوانی برای صعود به جمع هشت تیم داشت در خانه مغلوب پوهانگ استیلرز، قهرمان دوره گذشته لیگ قهرمانان شد تا از صعود به مرحله بعد بازبماند. باخت كاشیما آنتلرز اولین شكست این تیم در فصل جاری لیگ قهرمانان بود.

یك بازی خانگی در مرحله یك‌هشتم

با توجه به نتایجی كه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد فقط دو تیم از یك كشور در مرحله یك‌هشتم نهایی با هم روبه‌رو شدند. ذوب‌آهن و مس كرمان از ایران تنها تیم‌هایی بودند كه از یك كشور با هم روبه‌رو شدند و در نهایت یك تیم حذف شد.

لیگ قهرمانان آسیا

كره‌ای‌ها تنها میهمان موفق

در مرحله یك‌‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شش تیم میزبان راهی مرحله بعد شدند و فقط دو میهمان جواز حضور در مرحله یك‌چهارم را به دست آوردند. در غرب آسیا تمام میزبانان راهی مرحله بعد شدند و میهمانان با جام خداحافظی كردند. تیم‌های كره‌ای در شرق آسیا این روند را از بین بردند و با حذف نمایندگان فوتبال ژاپن و استرالیا راهی مرحله بعد شدند. جئونبوك موتورز و پوهانگ استیلرز از كره‌جنوبی تنها میهمان‌هایی بودند كه راهی مرحله یك‌چهارم نهایی شدند.

9 گل برای آقای گل آسیا

در پایان مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، خوزه موتا، مهاجم سوان بلووینگز كره‌جنوبی با به ثمر رساندن 9 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفت. بعد از خوزه موتا، كلمرسون از الغرافه، دنیلسون از بنیادكار، اینو از جئونبوك موتورز، فرهاد مجیدی از استقلال، فلاویو از الشباب و لئوناردو از السد قطر با پنج گل زده در رده دوم جدول گلزنان قرار گرفته‌اند. در حال حاضر و با توجه به حذف تیم‌های بنیادكار، استقلال و السد، دنیلسون، فرهاد مجیدی و لئوناردو از كورس آقای گل خارج شده‌اند.

صعود با اقتدار

تیم‌های الهلال عربستان از غرب آسیا و سئونگنام ایلهوا كره‌جنوبی از شرق آسیا در مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بهترین نتیجه را كسب كرده‌اند. الهلال در این مرحله بنیادكار ازبكستان را از دور رقابت‌ها حذف كرد و سئونگنام هم گامبااوزاكا ژاپن را با حساب سه بر صفر كنار زد.

هجومی‌ترین تیم آسیا

تا پایان مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا جئونبوك موتورز كره‌جنوبی با 20 گل زده عنوان هجومی‌ترین تیم لیگ آسیا را در اختیار گرفته است. سوان بلووینگز كره‌جنوبی هم بعد از جئونبوك موتورز با 15 گل زده در رده دوم قرار گرفته است.

ذوب آهن - مس

نتایج مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در غرب آسیا

ذوب‌آهن (ایران) یك - مس كرمان (ایران) صفر

الشباب (عربستان) 3 - استقلال (ایران) 2

الهلال (عربستان) 3 - بنیادكار (ازبكستان) صفر

الغرافه (قطر) یك - پاختاكور (ازبكستان) صفر

نتایج مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در شرق آسیا

كاشیما آنتلرز (ژاپن) صفر - پوهانگ استیلرز (كره‌جنوبی) یك

آدلایدیونایتد (استرالیا) 2 - جئونبوك موتورز (كره‌جنوبی) 3

سئونگنام ایلهوا (كره‌جنوبی) 3 - گامبااوزاكا (ژاپن) صفر

سوان بلووینگز (كره‌جنوبی) 2 - بژینگ گوان (چین) صفر

جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا تا پایان مرحله یك‌هشتم نهایی

9 گل: خوزه موتا (سوان بلووینگز كره‌جنوبی)

5 گل: كلمرسون (الغرافه قطر)

دنیلسون (بنیادكار ازبكستان)

انیو (جئونبوك موتورز كره‌جنوبی)

فرهاد مجیدی (استقلال ایران)

فلاویو (الشباب عربستان)

لئوناردو (السد قطر)

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری