تبیان، دستیار زندگی
بدانید اینجا انتهای تکنولوژی نیست. روزی می رسد که فرزندان ما تصوری از دنیایی که ما در آن زندگی می کردیم نخواهند داشت. در این مقاله از تکنولوژی هایی نام می بریم که روزی موجب خنده فرزندانمان می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند (2)


بدانید اینجا انتهای تکنولوژی نیست. روزی می رسد که فرزندان ما تصوری از دنیایی که ما در آن زندگی می کردیم نخواهند داشت. در این مقاله از تکنولوژی هایی نام می بریم که روزی موجب خنده فرزندانمان می شود.

قسمت اول

اولین موبایل هایی که وارد ایران شدند، ثبت نامی بودند. باید برای خرید موبایل ثبت نام می کردید سپس مسئول مخابرات با یک بسته عجیب و بزرگ، گوشی را دم در خانه‌تان تحویل می‌داد. خود من اولین موبایلی که دیدم شبیه بی‌سیم های بزرگ و مشکی بود و بسیار سنگین! تازه آن زمان چون عده معدودی موبایل داشتند، نمی توانستید از آنها به خوبی استفاده کنید و فقط چند شهر محدود تحت پوشش شبکه موبایل بود.

تا به حال پای صحبت های مادر و پدر بزرگ ها نشسته اید؟ خاطراتشان از نبود لوله کشی آب و گاز را شنیده اید؟ حتی خاطرات کودکی پدر و مادر خودتان وقتی از تلویزیون های سیاه و سفید یا بدنه چوبی حرف می زنند را شنیده اید؟ دنیایی که آنها در آن زندگی می کردند برای ما غیر قابل تصور است. آن هم وقتی جلوی تلویزیون اینترنتی خانه با کیفیت بی نظیر نشسته اید، با تبلت انگری برند بازی می کنید! با  موبایل لمسی برای دوستتان اس ام اس می فرستید.

ولی بدانید اینجا انتهای تکنولوژی نیست. روزی می رسد که فرزندان ما تصوری از دنیایی که ما در آن زندگی می کردیم نخواهند داشت. در این مقاله از تکنولوژی هایی نام می بریم که روزی موجب خنده فرزندانمان می شود.

درایوهای یو اس بی

یو اس بی ها موجب شدند کاربران به جای دیسک های نوری، آنها را برای نقل و انتقال اطلاعات انتخاب کنند ولی خودشان هم محکوم به فراموشی هستند.

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند (2)

اکثر شرکت های بزرگ استارت اولیه سرویس های ابری خود را زده اند. آینده در گرو فناوری رایانش ابری است. فناوری که در آن نیازی به حمل سخت افزار و نرم افزار ندارید. فناوری که در آن تنها نیازمند گجتی اولیه هستید که بتواند به اینترنت وصل شود و تمام کارهای شما را انجام دهد. زیرا اطلاعات خود  را در سرورهای آنلاین ذخیره می کنید و از هر کجا که به اینترنت وصل شوید به اطلاعات خود دست رسی دارید. دیگر نیازی به حمل و نقل اطلاعات ندارید.

ایزارهای جدا جدا

آی پاد دارید؟ دوربین عکاسی چطور؟ ردیاب ماهواره ای چی؟

اگر گجت های بالا را دارید، لابد لپ تاپ و موبایل هم دارید. حمل و بار زدن تمام این ابزار و کشاندن تمام آنها به این طرف و آن طرف حتما یکی از دغدغه های شماست. دیگر باید با ابزارهای جدا جدا خداحافظی کرد. کسی دوست ندارد ابزارهای مختلف را با خودش حمل کند. صف نظر از حمل و نقل، موضوع هزینه هم مطرح است. دلیلی ندارد کابران برای پخش کنده موسیقی یک بار پول بدهند، برای موبایل یک بار دیگر، برای ردیاب ماهواره ای ییک بار دیگر و به همین ترتیب ادامه دهند.

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند (2)

روزی می رسد که تمام ابزارها به اصطلاح all in one می شوند. هزینه پایین تر، امکانات بیشتر، زندگی بهتر.

البته می توان مشاهده کرد تمام کمپانی ها در همین راستا حرکت می کنند. از موبایل نوکیا با دوربین 41 مگا پیکسلی گرفته تا تبلت ها که دست گذاشته اند بر روی ترکیب تمام نیازهای مشتریان در یک گجت.

کتاب خوان ها

اگر تا به حال به فکر خرید کتاب خوان نیفتاده اید از خودتان پرسیده اید چرا دیگران برای این گجت پول می دهند؟ چرا کتاب های الکترونیکی خود را بر روی موبایل های هوشمند با آن صفحه نمایش بزرگشان نمی خوانند؟ چرا با تبلت کتاب نمی خوانند؟

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند (2)

خب جواب این سوال ساده است. صفحه نمایش کتاب خوان ها با دیگر گجت ها متفاوت است. صفحه نمایش آن و استفاده ا جوهر الکترونیکی موجب می شود چشم ها آسیب نبینند و خسته نشوند.با پیشرفت صفحه نمایش ها، می توان در انتظار روزی بود که نیازی به کتاب خوان ها نباشد.

ریموت کنترل ها

پرونده ریموت کنترل ها به زودی بسته خواهد شد. نهمان طور که شرکت هایی نظیر ال جی و سامسونگ اعلام کرده اند، قرار است به زودی ریموت کنترل های لمسی و حرف گوش کنی به بازار بیایند که تمام گجت ها را بتوان با آن کنترل کرد.

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند (2)

البته این کار مستلزم این است که تمام سازندگان ابزارهای الکترونیکی خانگی از استاندارد یکسانی برای کنترل از راه دور محصولات خود بهره ببرند تا از شر این همه کنترل خلاص شویم و با یک کنترل همه چیز را تحت سلطه خود در آوریم!

پرونده ریموت کنترل ها به زودی بسته خواهد شد. نهمان طور که شرکت هایی نظیر ال جی و سامسونگ اعلام کرده اند، قرار است به زودی ریموت کنترل های لمسی و حرف گوش کنی به بازار بیایند که تمام گجت ها را بتوان با آن کنترل کرد

تلفن ثابت

گراهام بل این همه زحمت کشید و این تکنولوژی دوست داشتنی را در اختیارمان گذاشت ولی دیگر زمان تلفن های ثابت به سر آمده. چه تلفن های ثابت بیسیم و چه تلفن های ثابت باسیم (مخصوصا آن سیم های پیچ پیچی) محکوم به خداحافظی از زندگی ما هستند.

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند (2)

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

Techradar