تبیان، دستیار زندگی
علیرغم برخی تلاشها برای همکاری، غول نرم افزاری دنیا از ویندوز در برابر نرم افزارهای دیگر کد باز (OPEN SOURCE) دفاع می کند. نمایندگان مایکروسافت می گویند این شرکت در حال افزایش تلاشهایش در جهت وسوسه کردن کاربران در جایگزین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مایکروسافت هنوز کاربران لینوکس را نشانه می رود


علیرغم برخی تلاشها برای همکاری، غول نرم افزاری دنیا از ویندوز در برابر نرم افزارهای دیگر کد باز (OPEN SOURCE) دفاع می کند.

نمایندگان مایکروسافت می گویند این شرکت در حال افزایش تلاشهایش در جهت وسوسه کردن کاربران در جایگزین کردن سیستم عاملهای لینوکس خود با ویندوز است. این امر را رقابت جدیدی که انواع خاص سرورها را هدف گرفته است آشکار می سازد.

KEVIN JOHNSON قائم مقام مایکروسافت که در جلسه سالیانه تحلیل مالی شرکت سخنرانی می کرد در این مورد گفت: غول نرم افزاری دنیا بر روی محصولات و خدماتی تمرکز کرده است که سه نوع حجم کاری از سرورها را ارائه می کند که هم اکنون انتخاب متداول برای آنها لینوکس می باشد. این سه گونه عبارتند از : وب سرورها، محاسبه کننده های با کارایی بالا و سرورهای میانی.

او اضافه کرد که ما در حال هدفگذاری بر روی محصولات و تکنولوژی ای هستیم که نیازهای منحصر بفرد آن حجم کاری در حال اجرا را پاسخ دهد.

هدف گیری لینوکس

طرح این است که رقابتی را که مایکروسافت در سال 2003 آن را شروع کرد گسترش یابد. در آن طرح، ارزش کاری ویندوز را در مقابل لینوکس مقایسه کرده و قصد این بود که به مشتریان این مطلب را نشان دهد که ویندوز بازده بهتری در صورت سرمایه گذاری بر روی آن در اکثر مواقع خواهد داشت.

جانسون می گوید طرح مایکروسافت برای هدف گیری ناحیه های کاری ای که لینوکس در آنها متداول است باعث می شود که ویندوز بتواند با سیستم عاملهای کد باز جایگزین شود.

او گفت : با تمرکز جدی ما در این زمینه ها، انتظار می رود که ما بتوانیم مشتریان بیشتری را بدست آوریم.

همزیستی مسالمت آمیز

در عین حال، احساس می شود که حساسیت مایکروسافت نسبت به لینوکس افزایش پیدا کرده یا اینکه حداقل آن را به عنوان چیزی که باید وجود داشته باشد تا مایکروسافت به هدف خود برسد در نظر می گیرد.

در طی 18 ماه گذشته، این شرکت یک آزمایشگاه لینوکس/ اوپن سورس را بوسیله BILL HILF (هدایت کننده راهبرد تکنولوژی پلت فورم مایکروسافت) در دانشکده تست نرم افزارهای لینوکس و کدباز برپا کرده است. در این آزمایشگاه نرم افزار اختصاصی مایکروسافت در کنار لینوکس و دیگر نرم افزارهای کدباز به کار گرفته شده است تا توانایی بهتر کار با هم، در میان آنها بدست آید.