تبیان، دستیار زندگی
بدن گور خر پوشیده از نوارهای سفید و سیاه است. طرح بدن گوره خرها تک است یعنی شما نمی توانید دو گورخر با طرح های مشابه پیدا کنید. اعضای خانواده ی گور خرها همدیگر را به کمک علامت هایشان می شناسند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هرگز دو گورخر مشابه هم نیستند

بدن گورخر پوشیده از نوارهای سفید و سیاه است. طرح بدن گور خرها تک است یعنی شما نمی توانید دو گور خر با طرح های مشابه پیدا کنید. اعضای خانواده ی گور خرها همدیگر را به کمک علامت هایشان می شناسند.

یال گور خر کوتاه است و مانند بوته ای صاف در قسمت گردنش قرار می گیرد. روی یالش هم شما نوارهای سیاه و سفید را مشاهده می کنید.

گوره خر

پا و سم گور خرها بسیار قوی است. وقتی آن ها در معرض خطر قرار می گیرند سریع فرار می کنند یا اینکه لگد محکمی می زنند.

گوره خر

غذای گور خرها فقط گیاه است. آن ها چمن ها را با دندان های تیز جلویی شان می کنند و به کمک دندان عقبی آن را خرد می کنند.

گوره خر

چشمان بزرگ گور خر در قسمت بالای دو طرف سرش قرار گرفته است، بنابراین حتی وقتی گور خر ها موقع خوردن سرشان را خم می کنند متوجه خطرهای احتمالی اطرافشان می شوند.

- گوش های گور خر می تواند به هر سمتی حرکت کند و کوچکترین صدا را دریافت کند.

گور خر ها سه نوع هستند:

گوره خرهای دشت که در گله های بزرگ زندگی می کنند و شایع ترین نوع گوره خرها هستند و دو نوع دیگر گور خرهای کوهستان و گروی هستند هر سه نوع آن ها در آفریقا زندگی می کنند.

گوره خر

- بعضی وقت ها گور خرها در دشت های آفریقا جمع می شوند تا گله های بزرگ صدتایی یا هزارتایی را تشکیل دهند.

وقتی بچه گور خرها به دنیا می آیند بسیار کوچکند، اما پای آن ها به اندازه ی پای مادرانشان است بچه گور خرها 15 دقیقه بعد از تولد قادرند بایستند و یک ساعت بعد بدوند.

هنگامی که بچه گورخرها بزرگ می شوند به گله ملحق می شوند و با گور خرهای کمی بزرگتر از خودشان بازی می کنند. اما مادرانشان همیشه مراقب آن ها هستند و آن ها را از خطر دور نگاه می دارند. وقتی خطری گور خرها را تهدید می کند، گور خرهای بالغ دور بچه گوره خر جمع می شوند و از آن حمایت می کنند.

گوره خر

گور خرهای دشت با هم و در خانواده زندگی می کند. اعضای خانواده به یکدیگر کمک می کنند.

اگر گور خری نمی تواند سریع راه برود، دیگر گور خرهای گروه آهسته را می روند، به این شیوه گور خرهای جوان، پیر یا مریض هرگز از گله جدا نمی مانند. به هنگام سفر جنس نر پشت گروه حرکت می کند تا از خانواده اش در برابر خطر محافظت کند و اگر گور خری گم شود، اعضای خانواده حتماً به دنبال آن خواهند رفت.

گور خرها همیشه مراقب خطرهای احتمالی هستند. اگر گور خری شیری یا کفتاری گرسنه ببیند حتماً با سرو صدا بقیه ی خانواده را خبر می کند تا فرار کنند.

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان_ترجمه:نعیمه درویشی

مطالب مرتبط

سیاه گوش

پلنگ برفی

صاریغ ویرجینیا

تصاویری زیبا از آفرینش

خرگوش دریایی

 یک نقطه جذاب برای حشرات

خرس قطبی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.