تبیان، دستیار زندگی
هنوز مراسم نماز جمعه تمام نشده و مراسم تشیع 89 پرستوی بازگشته شروع نشده است، اما
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرستوهایی که بازگشتند  ...

هنوز مراسم نماز جمعه تمام نشده و مراسم تشیع 89 پرستوی بازگشته شروع نشده است، اما جمع زیادی از مردم تابوت ها را همچون گهواره هایی در آغوش گرفتند. بعضی دست بر تابوت سر را پایین انداخته و از هق هق گریه شان معلوم است با شهیدان درد دل می گویند.

تشییع شهدا

بعضی دیگر در گوشه ای بی سر و صدا ایستاده و تابوت ها را می نگرند و از گوشه ی چشمشان اشک به آرامی جاریست. برخی هم بر سر و سینه می زنند. عجیب است استخوان های پوسیده ی شهدا هم دست از رسالت خویش بر نمی دارند و بهتر از هر کلاس و منبر، انسان را بیدار می کنند و انگار که یک رابطه دوطرفه را شاهد هستی چرا که حس می کنی شهدا هم با مردم حرف می زنند و درد و دل می کنند.

* به سوی آقایی می روم که محو تماشای شهداست.

- ضمن معرفی خود بفرمایید که به نظر شما اگر این شهدا می توانستند حرف بزنند چه می گفتند؟

- غلامرضا ثامنی هستم، این شهدا جهت پاسداری از اسلام و ارزش های آن به جبهه رفته و جانشان را فدا کردند، بالطبع الان هم خواسته ی این ها تداوم پاسداری از دین و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

- چه پیامی برای مردم دارید؟

تمام شهدا بدون استثنا بر لزوم و حفظ ولایت فقیه تاکید داشتند و همچنین رعایت حریم های اخلاقی، شرعی و اجتماعی و این مسئولیت ما جوان ها را تعیین می کند.

پیامی که این شهدا برای مردم خصوصا قشر جوان داشتند، چون این اجساد که بعضا وزن تابوت از خود جسد سنگین تر است در زمان خود از قشر جوان بودند یعنی حفظ دین وآرمان های مقدس نظام که باعث خرسندی و رستگاری در این دنیا و آن دنیا خواهد بود. لازم به توضیح است الان ما باید شیوه های تبلیغی را برای جوانان به روز کنیم نه شیوه های 25 سال پیش.

* مرتضی خاکپور که در حال حاضر سرباز است می گوید: تمام شهدا بدون استثنا بر لزوم و حفظ ولایت فقیه تاکید داشتند و همچنین رعایت حریم های اخلاقی، شرعی و اجتماعی و این مسئولیت ما جوان ها را تعیین می کند.

* خانم گودرزی دانشجوی رشته فلسفه می گوید: من فکر می کنم اگر الان این شهدا حضور داشتند تاکید زیادی بر لزوم حفظ ولایت فقیه داشتند و با تمام قوا بر ضد جنگ نرمی که دشمن علیه ما شروع کرده مقابله می کردند. اکنون مقام معظم رهبری سردمدار آزادگی و عدالت در دنیا هستند و این حمایت همه جانبه همه مردم را می طلبد، خصوصا در بحث امر به معروف ونهی از منکر که لزومش در جامعه به شدت احساس می شود.    

گفتگو از : سعید قنادها