تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا ورزی گفت: طرح فیلمنامه محمد(ص) را با نام ستاره احمد سال 85-84 در بانک فیلمنامه به ثبت رسانده ام.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"محمد (ص)" را کدام کارگردان می سازد!؟

محمدرضا ورزی

محمدرضا ورزی گفت: طرح فیلمنامه "محمد(ص)" را با نام ستاره احمد سال 85-84 در بانک فیلمنامه به ثبت رسانده ام.

محمدرضا ورزی کارگردان به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: در سال 85-84 طرح خود را در بانک فیلمنامه با نام "ستاره احمد" ثبت کردم و شماره ثبت آن را دارم اما یکسال پیش برای درخواست پروانه ساخت به اداره ارزشیابی مراجعه کردم که در پاسخ به درخواستم اینگونه عنوان شد که پیش از این مجید مجیدی فیلم "محمد(ص)" را به ثبت رسانده و امکان دریافت پروانه ساخت برای طرح من وجود ندارد.

ورزی: در هر حال اگر مجید مجیدی تصمیم به ساخت این فیلم گرفته من در سطح گسترده ای اعتراضم را مطرح خواهم کرد و تمام تلاشم را خواهم کرد

وی افزود: "ستاره احمد" مربوط به دوران کودکی پیامبر(ص) است، اگر چه این موضوع طرحی نیست که تنها یک نفر به آن بپردازد اما مساله این جاست که من پیش از آقای مجید مجیدی این طرح را به ثبت رسانده ام.

ورزی تاکید کرد: در هر حال اگر مجید مجیدی تصمیم به ساخت این فیلم گرفته من در سطح گسترده ای اعتراضم را مطرح خواهم کرد و تمام تلاشم را خواهم کرد.

مجید‌مجیدی

این کارگردان افزود: اگر با مدرک به من ثابت شود که مجیدی پیش از من طرح خود را به ثبت رسانده است من کنار می کشم اما اگر این جور نباشد من مدعی ساخت طرح ستاره احمد هستم.

ورزی خاطرنشان کرد: برای پیگیری های این مساله اقدام کردم اما فرصتی برای مذاکره با معاونت سینمایی و وزارت ارشاد برای من در نظر گرفته نشده است. ظاهراً آنها تصور می کنند مجید مجیدی در ارائه یک کار تاریخی از من قوی تر عمل خواهد کرد.

گفتنی است پیش از این علیرضا سجادپور مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد عنوان کرده بود اخبار فیلم سینمایی محمد (ص) تاکنون تنها در رسانه ها منتشر شده و از طرف آقای مجیدی درخواستی ارایه نشده است و تا زمانی که رسماً درخواست پروانه ساخت به ارشاد ارایه نشود ساخت این فیلم از نظر ارشاد رسمیت ندارد.


تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی